Στη Honda είναι αισιόδοξοι πως ο νέος κινητήρας τους μπορεί να αντέξει μέχρι και επτά Grand Prix, γεγονός που είναι πολύ σημαντικό στην προσπάθεια του Ιάπωνα κατασκευαστή να φτιάξει μια μονάδα ισχύος ικανή να διεκδικήσει τον τίτλο.
Η Honda έφερε τη δεύτερη έκδοση του κινητήρα της για φέτος στον τέταρτο αγώνα του πρωταθλήματος, στο Αζερμπαϊτζάν, έχοντας με επιτυχία αναβαθμίσει τη μονάδα ισχύος στον τομέα της αξιοπιστίας. Αφότου ανέφερε πως δεν υπήρχε “κανένα θέμα” με την αξιοπιστία του νέου κινητήρα στους τρεις αγώνες που αυτός λειτούργησε, ο τεχνικός διευθυντής της Honda F1, Toyoharu Tanabe, δήλωσε πως πιστεύει ότι αυτός ο κινητήρας είναι πλέον ικανός να αντέξει και επτά αγώνες.
Αυτός είναι ο στόχος που θέτουν οι κατασκευαστές κινητήρων προκειμένου οι οδηγοί μέσα στη σεζόν να μην δεχτούν κάποια ποινή στις θέσεις του grid λόγω του περιορισμού των τριών μονάδων εσωτερικής καύσης, turbo και MGU-H ανά οδηγό μέσα στη σεζόν. Από το 2015 που έκανε την επιστροφή της στη Formula 1, η Honda κάθε χρόνο ξεπερνά αυτό το όριο.
Αν και η σχετικά πρώιμη εισαγωγή της δεύτερης έκδοσης του κινητήρα σημαίνει πως και η Red Bull και η Toro Rosso λογικά θα δεχτούν προς το τέλος της σεζόν κάποιες ποινές καθώς δε θα μπορέσουν να τελειώσουν τη σεζόν μόνο με άλλη μια μονάδα ισχύος, ο Tanabe πιστεύει πως η Honda έκανε ένα πολύ μεγάλο βήμα προς την αξιοπιστία.
“Νομίζω πως ναι”, δήλωσε ο Tanabe σε ερώτηση για το εάν ο κινητήρας είναι σε θέση να αντέξει επτά αγώνες. “Ελπίζω πως ναι. Θα δούμε”.
Ενώ πρόσθεσε πως “Πάντα εξαρτάται από το πως τον χρησιμοποιείς. Εάν τον χρησιμοποιείς πολύ χαλαρά τότε μπορείς να κάνεις πολλά χιλιόμετρα με αυτόν. Εάν πιέσεις πολύ, τα χιλιόμετρα λιγοστεύουν. Εμείς ψάχνουμε για μια ισορροπία. Προσπαθούμε να πετύχουμε το επιθυμητό εύρος στη διανυθείσα απόσταση, περίπου 5 με 6 χιλιάδες χιλιόμετρα. Δεν είναι απλό, είναι κάτι πολύ περίπλοκο”.
Για να βάλουμε αυτό το εύρος μέσα σε κάποιο πλαίσιο, να θυμίσουμε πως οι Lewis Hamilton και Valtteri Bottas έχουν συμπληρώσει περίπου 4500 km μέχρι τώρα ο καθένας, χρησιμοποιώντας ακόμα τον πρώτο κινητήρα της Mercedes για το 2019 στα πρώτα 6 Grand Prix. Η Mercedes είναι ο μόνος κατασκευαστής που δεν έχει φέρει κάποια αναβάθμιση στον κινητήρα μέχρι τώρα. Μαζί με τη Ferrari, ο Γερμανός κατασκευαστής πάντα σκόπευε να φέρει την πρώτη του αναβάθμιση εκεί κοντά στο Grand Prix του Καναδά, ενώ περίμενε μέχρι το κενό του καλοκαιριού προκειμένου να φέρει και τη δεύτερη αναβάθμισή της.
Ο Tanabe αστειεύτηκε λέγοντας “Μου αρέσει το στυλ των Mercedes και Ferrari” όσον αφορά πάντα την εισαγωγή αναβαθμίσεων στους κινητήρες, όμως παραδέχτηκε στο ερώτημα εάν η Honda θα ήταν σε θέση να μην αλλάξει κινητήρες μέχρι το διάλειμμα του καλοκαιριού πως “δυστυχώς αυτό φαντάζει απίθανο”.
Αυτό σημαίνει πως η Honda θα πρέπει είτε να δώσει στους οδηγούς της μια φρέσκια έκδοση του δεύτερου κινητήρα της ή να φέρει καινούρια αναβάθμιση. Ο Tanabe δήλωσε πως ελπίζει η νέα αλλαγή κινητήρα θα συνδυαστεί και με αναβάθμισή του όμως σχολίασε πως “αυτό εξαρτάται από το πότε θα γίνει η αλλαγή”.
“Εάν έχουμε ατύχημα ή μια αστοχία του κινητήρα τότε πρέπει να τον αλλάξουμε εκείνη τη στιγμή. Προετοιμαζόμαστε πάντα γι’ αυτό όπως με τη δεύτερη έκδοση, την οποία φέραμε λίγο νωρίτερα απ’ ότι σχεδιάζαμε. Όμως στην Κίνα είχαμε ένα ατύχημα με την Toro Rosso και τότε δεν είχαμε διαθέσιμη τη δεύτερη έκδοση. Γι’ αυτό βάλαμε στο μονοθέσιο την πρώτη έκδοση. Εάν έχουμε άμεσα διαθέσιμη τη δεύτερη έκδοση του κινητήρα και χρειαστεί να αλλάξουμε τον κινητήρα του μονοθεσίου επειδή υπάρχει ένα πρόβλημα, τότε ΟΚ, θα τον αλλάξουμε και πάλι”, υπογράμμισε ο Tanabe.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!