Ο Lewis Hamilton κράτησε τον Max Verstappen πίσω του για να πάρει τη νίκη στο GP του Μονακό, αλλά μια ποινή για τον οδηγό της Red Bull σήμαινε ότι ο Sebastian Vettel πήρε τη 2η θέση, ενώ ο Charles Leclerc εγκατέλειψε νωρίς.
Ήταν μια συναισθηματική εκκίνηση στο Grand Prix του Μονακό, καθώς η Formula1 απέδωσε φόρο τιμής στον αείμνηστο Niki Lauda με σιγή ενός λεπτού στο grid. Όλοι οι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένου του poleman Hamilton, φορούσαν κόκκινα καπέλα προς τιμήν του τριπλού Παγκόσμιου Πρωταθλητή.
Εντούτοις, όταν έσβησαν τα φώτα, ο Hamilton έκανε γρήγορη εκκίνηση, ενώ ο Verstappen προκάλεσε τον Bottas και έφερε την εμπρόσθια πτέρυγα στα πίσω ελαστικά της W10, αλλά ο Φινλανδός έμεινε μπροστά για να τρέξει δεύτερος. Ο Vettel παρατάχθηκε τέταρτος μπροστά από τον νικητή του GP Monaco του 2018, Daniel Ricciardo και τον Kevin Magnussen.
Ενώ οι κορυφαίοι έξι κυνηγούσαν ο ένας τον άλλον, μερικοί πιο επιτυχημένα από άλλους, ο Charles Leclerc, ο οποίος ξεκίνησε από την 15η θέση, παρείχε τον πρώιμο ενθουσιασμό. Πέρασε τον Kimi Raikkonen στον 1ο γύρο, τον Lando Norris στον δεύτερο και μερικούς γύρους αργότερα τον Romain Grosjean στη Rascasse. Η πορεία επιτυχημένων περασμάτων του τελείωσε όταν προσπάθησε να περάσει τον Nico Hulkenberg αλλά ακούμπησε στη μπαριέρα και υπέστη κλατάρισμα στο πίσω δεξιά ελαστικό. Έπεσε κάτω στη σειρά, καταστρέφοντας τα ελαστικά του – και σπέρνοντας κομμάτια του πάτωμάτος του – στη πίστα, στο δρόμο προς τα pits, με όλα τα συντρίμμια να σημαίνει ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας έπρεπε να βγει στον 11ο γύρο.
Οι τέσσερις πρώτοι πήγαν στα pits με τη Mercedes να κάνει double stack τους Hamilton και Bottas. Η Red Bull και ο Verstappen το εκμεταλλεύτηκαν και πέρασαν τον Bottas.
Αλλά θεωρήθηκε μια ανασφαλή απελευθέρωση από την Red Bull καθώς έβαλαν Verstappen στο δρόμο του Bottas. Ο Φινλανδός ακούμπησε τα αριστερά ελαστικά του στο πάτωμα της Red Bull και τα δεξιά στο πεζοδρόμιο και είχε υποψία κλαταρίσματος, η Mercedes κάλεσε τον Bottas για δεύτερη φορά και τον έβαλε στα μεσαία ελαστικά. Έπεσε πίσω από τον Vettel.
Ο αγώνας ξανάρχισε στο τέλος του 14ου γύρου και δεν ολοκληρώθηκε ούτε ένας πλήρης γύρος πριν ο Antonio Giovinazzi ακουμπήσει τον Robert Kubica και τον οδήγησε σε τετακέ με τον Leclerc να παγιδεύεται πίσω, καθώς το τρίο μπλόκαρε την πίστα. Οι διπλές κίτρινες σημαίες βγήκαν καθώς και τα τρία αυτοκίνητα ήταν ακόμα σε λειτουργία αλλά κατάφεραν να ξεμπλοκαριστούν και να συνεχίσουν. Ο Giovinazzi έλαβε ποινή 10 δευτερολέπτων.
Επιστρέφοντας στον Leclerc, πληροφόρησε τελικά την Ferrari ότι η SF90 του ήταν “εξαιρετικά δύσκολο να οδηγηθεί”, και αποσύρθηκε στον 18ο γύρο.
Με τον Leclerc εκτός από το Grand Prix στο σπίτι του, η εστίαση επέστρεψε στη μάχη στο μπροστινό μέρος όπου ο Hamilton, με τα μεσαία ελαστικά, κυνηγήθηκε από τον Verstappen στα σκληρά ελαστικά. Ο Ολλανδός αγωνιζόταν με ποινή πέντε δευτερολέπτων για την προηγούμενη ανασφαλή απελευθέρωση.
Έκλεισε το χάσμα με τον Hamilton στα 0,8δ με την Red Bull να προσπαθεί να αναγκάσει τον Hamilton να πιέσει σκληρότερα στα λιγότερο ανθεκτικά ελαστικά του. Εν τω μεταξύ, ο Vettel ήταν 1δ πίσω από τον Verstappen με τον Bottas στην πίσω πτέρυγα του. 3,5 δευτερόλεπτα διαχώρισαν τους πρώτους 4 στα μισά των 78 γύρων με τον Alexander Albon να κατέχει την πέμπτη θέση μπροστά από τον Grosjean, και τους δύο ακόμα να μην έχουν μπει στα pit.
Περαιτέρω πίσω, οι Raikkonen και Lance Stroll είχαν επαφή για δεύτερη φορά την Κυριακή. Είχαν μια μικρή σύγκρουση στον πρώτο γύρο, και μεγαλύτερη στον 39ο. Και οι δύο ήταν σε θέση να συνεχίσουν να τρέχουν. Ο Stroll έλαβε ποινή πέντε δευτερολέπτων.
Τα ελαστικά και η θέρμανση ήταν το θέμα συζήτησης για το δεύτερο μισό καθώς ο Hamilton ανησυχούσε για την κατάσταση τους, «νιώθω σαν να έχω το λάθος λάστιχο», ο Verstappen είχε οδηγία να αφήνει γκάζι πριν φρενάρει και ο Vettel να μείνει πίσω για να δροσίσει τη Ferrari του. Ο Hamilton είπε “Είμαι σίγουρα σε κακό σημείο” λίγους γύρους αργότερα προσθέτοντας ότι το αριστερό του μπροστά είναι “νεκρό”.
Με 20 γύρους να απομένουν ο Hamilton πρόσθεσε στη λίστα των παραπόνων του, ότι “δεν μπορεί να κρατήσει το αυτοκίνητο πίσω του.” Η απάντηση: “Ο Verstappen είναι εκεί σε όλο τον αγώνα.” Ο βρετανός δεν ήταν σε ευχάριστη θέση.
10 γύρους αργότερα όλοι περίμεναν ακόμα ότι ο Verstappen θα επιτεθεί στον Hamilton με τη Red Bull πίσω από πτέρυγα του Hamilton. Η “Λειτουργία 7” που είπε η ομάδα στον Verstappen του έδωσε μια πρόσθετη δύναμη για την τελική επίθεση. Η Mercedes ήξερε γρήγορα να προειδοποιήσει τον Hamilton για αυτό.
Προσπάθησε να κάνει κίνηση στη φουρκέτα, αλλά ο Hamilton κράτησε τη θέση του. Προσπάθησε ξανά στο στροφή 10, με τους πρωταγωνιστές να αγγίζουν τα ελαστικά τους, το εμπρός του Verstappen με το πίσω του Hamilton. Ο Verstappen κατηγόρησε τον Hamilton ότι «στράφηκε» προς σ ‘αυτόν, προτρέποντας την έρευνα των αγωνοδικών που θα αποφασιστεί μετά τον αγώνα.
Αυτό αποδείχθηκε η τελική επίθεση του Verstappen με τον Hamilton να συνεχίζει για τη νίκη με τον οδηγό της Red Bull να περνάει τη γραμμή δεύτερος. Αυτό, όμως, έγινε 4η θέση όταν η ποινή του εφαρμόστηκε με τον Vettel να ανεβαίνει δεύτερος και τον Bottas τρίτο.
Ο Pierre Gasly ήταν ένα σε μία μοναχική πέμπτη θέση. Τόσο μοναξιά που πήγε στα pits στον 63ο γύρο χωρίς να χάσει θέση, για φρέσκα μαλακά ελαστικά και πήγε για τον ταχύτερο γύρο. Το πέτυχε, με ένα 1:14.279, ο δεύτερος ταχύτερος γύρος και επιπλέον βαθμός του αυτής της σεζόν.
Ο Carlos Sainz κρατούσε τους οδηγούς της Toro Rosso πίσω του για την έκτη θέση, ως ο καλύτερος από τους υπόλοιπους για τη McLaren, ενώ ο Daniil Kvyat ήταν ο 7ος και ο Albon 8ος.
Ο Grosjean ήταν ο τελευταίος από αυτούς που πήγαν σε μία στάση, καθώς ήρθε για τη μοναδική του στάση στον 51ο γύρο για να αλλάξει τα μαλακά του ελαστικά για τα μεσαία. Ήταν ένατος – παρά μια χρονική ποινή 5δ για τη διέλευση της γραμμής εξόδου από τα pit – και ήταν μπροστά από τον Ricciardo στην 10η . Ο Αυστραλός, ένας από τους που έκαναν νωρίς στάση, πέρασε μεγάλο μέρος του Grand Prix πίσω από το τρένο που είχε φτιάξει ο Kimi Raikkonen, με τον Φινλανδό να είναι ένας ακόμα με ένα μεγάλο πρώτο κομμάτι.
Στο πίσω μέρος του αγώνα, ο Kubica δεν ήταν τελευταίος, καθώς την “τιμή” αυτή την είχε ο Giovinazzi.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!