Το Μονακό είναι μια εξαίρεση στο πρόγραμμα της Formula 1 – αλλά είναι και ο πιο διάσημος αγώνας της χρονιάς. Η ιστορία του από τη δεκαετία του 1920 είναι εμφανής, με μια αργή και στενή διαδρομή που περιβάλλει το κέντρο του πριγκιπάτου, με τις περίφημες μπαριέρες να μην αφήνουν τα λάθη ατιμώρητα. Ως συνήθως, η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές συνθέσεις στο Μονακό, την C3 ως το P Zero Λευκό σκληρό, την C4 ως το P Zero Κίτρινο μεσαίο και την C5 ως το P Zero Κόκκινο μαλακό.
Χαρακτηριστικά Πίστας
Το Μονακό είναι ένας αγώνας αρνητικών συγκριτικών, συμπεριλαμβανομένης της πιο αργής μέσης ταχύτητας γύρου και της πιο αργής στροφής του έτους. Η μέγιστη μηχανική πρόσφυση είναι απαραίτητη πρώτα και κύρια, επομένως οι πιο μαλακές συνθέσεις ορίζονται από τον προμηθευτή.
Ορισμένα τμήματα της διαδρομής έχουν επανασφαλτοστρωθεί φέτος, αλλά είναι μια παρόμοια άσφαλτος με αυτή που υπήρχε ήδη εκεί, οπότε δεν πρέπει να κάνει μεγάλη διαφορά.
Μια στρατηγική μίας στάσης είναι ο κανόνας στο Μονακό και θα χρειαζόταν κάτι αρκετά ασυνήθιστο για να μην συμβεί και πάλι αυτό το έτος. Η χρονική στιγμή της στάσης είναι σημαντική, καθώς η προσπέραση είναι εξαιρετικά δύσκολη.
Υπάρχει χαμηλή πρόσφυση στο Μονακό, με συγκριτικά μικρή εξέλιξη της πίστας (επίσης λόγω του γεγονότος ότι η πίστα είναι ανοικτή στην κυκλοφορία κάθε βράδυ και όλη την Παρασκευή). Σε συνδυασμό με τα στενά όρια, αυτό κάνει την εμφάνιση από ένα αυτοκίνητο ασφαλείας αρκετά πιθανή.
Σε αντίθεση με την προηγούμενη πίστα δρόμου στο Μπακού, για παράδειγμα, τα ελαστικά δουλεύουν πάντα στο Μονακό με μια στροφή να ακολουθείται γρήγορα από μία άλλη. Αυτό κάνει σχετικά εύκολο το να ζεσταθεί η σύνθεση.
“Δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι φέρνουμε τα πιο μαλακά ελαστικά μας στο Μονακό, με την C5 να είναι σε γενικές γραμμές ισοδύναμη με την hypersoft πέρυσι, αλλά σχεδιασμένη να έχει λιγότερο graining σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και να δίνει μεγαλύτερη δυνατότητα στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή μέχρι το τέλος του κάθε stint.” λέει ο διευθυντής της Pirelli για την F1, Mario Isola.
“Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται τόσο μεγάλη διαχείριση των ελαστικών όσο για την hypersoft του 2018, αλλά η εξαιρετική απόδοσή της εξακολουθεί να διατηρείται – έτσι θα μπορούσαμε να έχουμε ένα γρήγορο αγώνα, ειδικά σε σχέση με πέρυσι. Το Monaco δεν μοιάζει με καμία πίστα, αλλά είναι ένας αγώνας όπου πρέπει να αρπάξεις κάθε στρατηγική ευκαιρία, ειδικά αν υπάρχει ένα αυτοκίνητο ασφαλείας. Με την προσπέλαση πρακτικά αδύνατη – όπως απέδειξε ο Daniel Ricciardo κερδίζοντας από την pole παρά ένα σημαντικό τεχνικό πρόβλημα πέρυσι – ο χρόνος που κερδίζεις ή χάνεις στο pitstop είναι ζωτικής σημασίας.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!