«Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ καλή στην οδήγηση… Στη πέδηση και στις στροφές είμαι καλός. Αλλά οι άλλοι έχουν κάνει ένα ακόμη βήμα και τώρα η διαφορά είναι πολύ μεγάλη στην ευθεία».
Ο Valentino Rossi ήταν σε θέση να δώσει μια ειλικρινή εκτίμηση των δυνατοτήτων της Yamaha M1 του 2019 μετά από μια μακρά μάχη με τρεις Ducati GP19 στο γαλλικό Grand Prix στο Le Mans και πιστεύει ότι το μειονέκτημα μέγιστης ταχύτητας είναι τώρα ανησυχητικό.
Η πέμπτη του θέση, 3.053δ από το νικητή του αγώνα Marc Marquez, αντιπροσωπεύει μια σταθερή απόδοση για το 40χρονο, αποτέλεσμα που τον κρατά εντός μίας νίκης αγώνα, στους 23 βαθμούς, από τον πρωτοπόρο στο παγκόσμιο πρωτάθλημα MotoGP.
Αλλά αυτό που ήταν πραγματικά αξιοσημείωτο την Κυριακή ήταν η έλλειψη μέγιστης ταχύτητας του Ιταλού στη μεγάλη ευθεία. Όσον αφορά την τελική ταχύτητα, ο Rossi ήταν ο πιο αργός από τους 22 αναβάτες του grid, και έχανε κατά βάση περίπου 10 χιλιόμετρα / ώρα σε σχέση με τη Ducati του Andrea Dovizioso.
Αυτό και η έλλειψη επιτάχυνσης είναι οι προφανείς αδυναμίες της σημερινής M1. Αλλά δεν ήταν όλα αρνητικά. Ο Rossi πίεσε τις τρεις Ducati μέχρι το τέλος, σηματοδοτώντας μία σημαντική βελτίωση στην ικανότητα της Yamaha να διαχειρίζεται το πίσω ελαστικό, ένα προφανές ελάττωμα τα τελευταία χρόνια.
Ο εννέα φορές παγκόσμιος πρωταθλητής αισθάνθηκε επίσης καλά στο φρενάρισμα και στην είσοδο των στροφών, που σημαίνει ότι καλύτερα αποτελέσματα μπορεί να μην είναι πολύ μακριά, με τις ρέουσες πίστες Mugello, Montmeló και Assen να αποτελούν τους επόμενους γύρους στο αγωνιστικό ημερολόγιο του MotoGP.
«Ήταν ένας δύσκολος αγώνας», δήλωσε ο Rossi. «Ευτυχώς ξεκίνησα μπροστά και η εκκίνηση δεν ήταν τόσο κακή. Προσπάθησα να δώσω το μέγιστο. Αλλά δεν ήμουν αρκετά γρήγορος. Έχασα πάρα πολύ στην ευθεία. Έχασα πάρα πολύ στην επιτάχυνση στις στροφές χαμηλής ταχύτητας».
«Σε όλο τον αγώνα προσπάθησα να μείνω εκεί, για να μην χάσω το slipstream ώστε να προσπαθήσω να αγωνιστώ για το βάθρο. Το βάθρο ήταν ο στόχος μου, αλλά δυστυχώς δεν ήταν αρκετό για να νικήσουμε την Ducati».
«Το θετικό είναι ότι στο τέλος ήμουν καλός. Ήμουν σε θέση να επιστρέψω. Φαίνεται ότι στους τελευταίους γύρους φέτος έχουμε λιγότερα προβλήματα σε σύγκριση με πέρυσι. Αυτό είναι θετικό. Αλλά δεν αρκεί για να προσπαθήσουμε να ανέβουμε στο βάθρο».
«Βελτιώνουμε τη ζωή των ελαστικών με διαφορετικά πράγματα στη μοτοσυκλέτα. Η μοτοσυκλέτα είναι πολύ καλή στην οδήγηση. Θέλω να δω τον αγώνα, αλλά φαίνεται πως στο φρενάρισμα, στις στροφές είμαι καλός».
«Αλλά φαίνεται ότι οι άλλοι έχουν κάνει ένα ακόμη βήμα, ειδικά η Honda και τώρα η διαφορά είναι πολύ μεγάλη στην ευθεία. Ελέγξτε την ταχύτητα στο φύλλο αγώνα. Σε όλο τον αγώνα υποφέρουμε πάρα πολύ».
«Δυστυχώς αυτό που μπορούμε να βελτιώσουμε είναι ότι είμαι ο βραδύτερος των Yamaha για κάποιο λόγο. Πρέπει να το βελτιώσουμε. Είμαι πάντα τελευταίος, προτελευταίος, μερικές φορές τρίτος από το τέλος, αλλά πολύ μακριά από την κορυφή».
«Ιστορικά, από το 2004 η Yamaha δεν είναι ποτέ φανταστική στην ευθεία. Αλλά φαίνεται ότι φέτος χάνουμε πολύ».
Ο Rossi χρησιμοποίησε το αεροδυναμικό fairing της Yamaha στο Le Mans για τις ικανότητές του κατά της σούζας στην έξοδο των στροφών χαμηλής ταχύτητας της πίστας. Είδε σημαντικές βελτιώσεις στην επιτάχυνση με αυτό;
«Μιλάμε για τα φτερά και είναι μία μικρή βελτίωση στην επιτάχυνση και είναι καλό για τη σούζα», είπε. «Αλλά με στη μέγιστη ταχύτητα χάνουμε πολύ. Είναι δύσκολο, ειδικά στον αγώνα».
«Πρέπει να δώσεις μάχη με αυτούς και είναι πολύ πιο γρήγοροι στην ευθεία, έτσι είναι δύσκολο να κάνεις προσπέραση. Φαίνεται πως υποφέρουμε πάρα πολύ φέτος. Φαίνεται ότι οι άλλοι είναι επίσης καλύτεροι. Στα υπόλοιπα η μοτοσυκλέτα ήταν καλή στην οδήγηση και ήμουν σταθερός στο τέλος, αλλά δεν ήταν αρκετό».
«Το πρόβλημα είναι ότι ο κινητήρας είναι σφραγισμένος. Δεν νομίζω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε πολλά φέτος. Αλλά αυτή είναι η κατάσταση. Πρέπει να δώσουμε το μέγιστο. Μπορούμε να αγωνιστούμε για να μείνουμε στο βάθρο».
«Η μοτοσυκλέτα είναι καλή στην οδήγηση. Έχουμε μερικά καλά πράγματα. Πρέπει να το δούμε από πίστα σε πίστα, αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα τώρα. Πρέπει να βρούμε κάτι στην επιτάχυνση γιατί χάνουμε εκεί. Αλλά θα δούμε».
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!