Τα τελευταία χρόνια, οι Red Bull και Ferrari πήγαιναν στο Μονακό με αυτοπεποίθηση καθώς τα χαρακτηριστικά της πίστας τους έδιναν μια καλή ευκαιρία για να ανακόψουν την κυριαρχία της Mercedes. Με τον Γερμανό κατασκευαστή να μην μπορεί να αξιοποιήσει στο έπακρον το πλεονέκτημα που είχε παλιά στη μονάδα ισχύος μέσα στους στενούς δρόμους του Μονακό και το μεγάλο μεταξόνιο του μονοθεσίου ακατάλληλο για τέτοιους είδους πίστες, οι αντίπαλοί τους είχαν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για να τους εκτοπίσουν από την κορυφή.
Και έτσι όντως έγινε, με τη Ferrari και τον Sebastian Vettel να θριαμβεύουν εκεί το 2017 και τον Daniel Ricciardo με τη Red Bull να κερδίζουν τον περσινό αγώνα. Ο Αυστραλός ήταν σε θέση να κερδίσει και το 2016, αν δεν είχε συμβεί ένα τεράστιο μπέρδεμα στο pitstop του, όπου τα ελαστικά του δεν ήταν έτοιμα και καθυστέρησαν πολύ να μπουν στο μονοθέσιο.
Όμως φέτος, οι Ferrari και Red Bull δεν τρέφουν αυταπάτες και συνειδητοποιούν πως η Mercedes έρχεται στο Μονακό ως φαβορί, κάτι που βασίζεται όχι μόνο στην απόλυτη κυριαρχία των ασημί βελών μέχρι τώρα μέσα στο 2019, αλλά επίσης και στην ανάλυση των δεδομένων των χρόνων της W10 στο Grand Prix της Βαρκελώνης.
Το αφεντικό της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε: “Το πέμπτο τους 1-2 είναι πάρα πολύ κυριαρχικό και σίγουρα στο Μονακό, αν δείτε και τις επιδόσεις τους στο κομμάτι με τις χαμηλές ταχύτητες στην Ισπανία, θα διαπιστώσετε πως θα είναι πολύ δυνατοί. Πιστεύω πως κατά πάσα πιθανότητα θα είναι τα φαβορί εδώ στο Μονακό αλλά σίγουρα κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε για να τους ανταγωνιστούμε”.
Η αναφορά του Horner στο κομμάτι της πίστας της Βαρκελώνης που έχει πολλές στροφές και χαμηλές ταχύτητες, προκύπτει από ένα GP της Βαρκελώνης όπου η Mercedes ήταν η καλύτερη σε αυτό το σημείο της πίστας. Ο ρυθμός των μονοθεσίων από τη στενή αριστερή στροφή 10 μέχρι και την ευθεία εκκίνησης – τερματισμού, συχνά αποτελεί ένδειξη της δυναμικότητας των μονοθεσίων για το Μονακό, το οποίο περιλαμβάνει παρόμοιες στενές στροφές και χαμηλές ταχύτητες. Λαμβάνοντας τον καλύτερο χρόνο από κάθε μονοθέσιο, οι καλύτεροι χρόνοι στο τρίτο κομμάτι παρατίθενται παρακάτω στον πίνακα, ο οποίος περιλαμβάνει και σύγκριση σε σχέση με τις περσινές αποδόσεις των ομάδων στο ίδιο κομμάτι, όπου η Red Bull ήταν η ταχύτερη εκεί το 2018.
Ο πίνακας δείχνει πως η Mercedes φέτος έχει ένα πλεονέκτημα από τη Red Bull ίσο με 0.444 δευτερόλεπτα και με τη Ferrari στα 0.635, γεγονός που δείχνει την τεράστια πρόοδο που έκανε η γερμανική ομάδα σε σχέση με πέρυσι.
Ερωτώμενος εάν αυτή η διαφορά της Mercedes από τη Red Bull οφείλεται σε βήματα προόδου των ασημί βελών ή σε βήματα προς τα πίσω της ομάδας του, ο Horner δήλωσε πως “Είναι ένας συνδυασμός και των δύο”.
“Η Mercedes έχει κάνει μια πολύ καλή δουλειά όσον αφορά το να εξάγει απόδοση από το μονοθέσιό της σε αυτό το κομμάτι της πίστας και νομίζω πως εμείς δεν είμαστε ακόμα στο μέγιστο όσον αφορά το που θέλουμε να βρεθούμε σχετικά με τους νέους κανονισμούς και τη δομή των νέων ελαστικών”, συμπλήρωσε ο επικεφαλής της ομάδας με έδρα το Milton Keynes.
Για τη Ferrari, ο οδηγός της οποίας Sebastian Vettel δήλωσε πως το τρίτο κομμάτι στη Βαρκελώνη ήταν η “αχίλλειος πτέρνα”, υπάρχουν ελπίδες πως οι χρόνοι στο τελευταίο τμήμα στην πίστα του Montmelo δεν αποτελούν μια πλήρη εικόνα σχετικά με την απόδοση των ομάδων στο Μονακό. Ο επικεφαλής της ομάδας Mattia Binotto δήλωσε: “Νομίζω πως το Μονακό σαν πίστα είναι τελείως διαφορετικό από τη Βαρκελώνη όσον αφορά το συνολικό στήσιμο που κάνεις στο μονοθέσιό σου και τις μηχανικές πλευρές του μονοθεσίου τις οποίες μπορείς να πειράξεις. Επίσης οι γόμες των ελαστικών εδώ θα είναι διαφορετικές σε σχέση με τη Βαρκελώνη έτσι συνολικά νομίζω πως στην πίστα θα είναι διαφορετικά τα πράγματα. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η κάθετη δύναμη είναι πολύ σημαντική στο Μονακό, όπως ήταν και στη Βαρκελώνη, αλλά νομίζω πως και πάλι οι οδηγοί μας μπορούν να τα πάνε πολύ καλά στο Μονακό”.
Όμως, λίγοι είναι αυτοί που πιστεύουν πως αυτό το Σαββατοκύριακο στο Μονακό κάποιος άλλος πέραν των Mercedes θα είναι στην κορυφή.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!