Ο Lewis Hamilton πήρε το προβάδισμα της βαθμολογίας του πρωταθλήματος της Formula 1 αφότου νίκησε τον Valtteri Bottas και πήρε την πρώτη θέση στο Ισπανικό Grand Prix, καθώς η Mercedes συνέχισε την τέλεια έναρξη της σεζόν.
Η νίκη του Hamilton μπροστά από τον Bottas ήρθε ως το πέμπτο 1-2 της Mercedes και έβαλε τον Hamilton τέσσερις βαθμούς μπροστά από τον Bottas στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο Max Verstappen κέρδισε το δεύτερο βάθρο του στη σεζόν για την Red Bull και την Honda στην τρίτη θέση, αφού η πρόκληση της Ferrari ξεθώριασε νωρίς και δεν ανακτήθηκε ποτέ.
Ο Hamilton ξεκίνησε από τη δεύτερη θέση, αλλά πέρασε μπροστά από τον poleman Bottas, κερδίζοντας μια μονομαχία τριών μερών προς την πρώτη στροφή μαζί με τον Sebastian Vettel. Ο Hamilton και ο Vettel πέρασαν τον Bottas προς την 1η στροφή, με τον Hamilton να κινείται στην εσωτερική του Bottas του και ο Vettel να περνά οριακά μπροστά και από τους δύο στην εξωτερική. Ο Vettel μπλόκαρε το δεξί μπροστά ελαστικό του και πήγε βαθιά στη στροφή, ενώ ο Bottas υποχώρησε λίγο καθώς βρέθηκε ανάμεσα και στους δύο και έδωσε το προβάδισμα στον Hamilton. Ο Bottas είχε και μια μεγάλη ολίσθηση καθώς ο Hamilton πέρασε μπροστά και ο Vettel επανήλθε στην πίστα αφού έχασε ελαφρώς έδαφος, αφότου αναγκάστηκε να πάρει πιο ανοικτά τη δεύτερη στροφή. Αυτό μπλόκαρε τον teammate του στη Ferrari, Charles Leclerc, και επέτρεψε στον Verstappen να περάσει τρίτος.
Καθώς ο Hamilton ξέφυγε μακριά από τον Bottas σε ένα αρχικό προβάδισμα, ο Vettel έπεσε περαιτέρω στην τέταρτη, καθώς το flat spot του στο ελαστικό αποδείχθηκε επίπονο. Τελικά παρέδωσε τη θέση του στον Leclerc στον 12ο γύρο και οι πέντε πρώτοι κράτησαν τη θέση τους για το μεγαλύτερο μέρος του GP.
Τα σημαντικότερα σημεία σε αυτό το στάδιο ήταν ότι οι Hamilton, Bottas και Leclerc, ανέλαβαν στρατηγική μιας στάσης, αλλά η Red Bull έβαλε τον Verstappen σε στρατηγική για δύο στάσεις, και μια πρόωρη αλλαγή ελαστικών για τον Vettel τον έβαλε σε τροχιά δεύτερης στάσης επίσης.
Στο δεύτερο μισό του Grand Prix, ο Vettel – στα μεσαία ελαστικά – βρήκε τον εαυτό του πίσω από τον Leclerc, ο οποίος είχε αλλάξει σε φρέσκα σκληρά ελαστικά. Η Ferrari έδωσε ξανά εντολή αλλαγής στους οδηγούς της, αυτή τη φορά στην αντίστροφη σειρά, για να απελευθερώσει για λίγο τον Vettel μέχρι να κάνει τη δεύτερη στάση του στον 41ο γύρο. Αυτό τον έβαλε πίσω στην έκτη, πίσω από τον Pierre Gasly, αλλά πέρασε γρήγορα τη δεύτερη Red Bull για να ανακάμψει την πέμπτη.
Η δεύτερη στάση του Verstappen τον έριξε στην τέταρτη, αλλά έπιανε τον Leclerc και ήταν έτοιμος να ανακτήσει την τρίτη θέση σε φρέσκα ελαστικά, όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε στον 46ο γύρο.
Αυτό έγινε αφότου ο Lando Norris προσπάθησε να περάσει τον Lance Stroll στην εξωτερική στην στροφή 1, βγήκε ελαφρώς ανοιχτά και ήταν ακόμα κοντά στην εσωτερική προς την αριστερή στροφή 2 όταν έστριψε ο Stroll. Είχαν επαφή, ρίχνοντας τον Stroll στις μπαριέρες μετά τα χαλίκια και αφήνοντας την McLaren του Norris με αρκετή ζημιά χωρίς να μπορεί να συνεχίσει.
Οι Hamilton, Bottas και Leclerc πήραν την επιλογή να κάνουν ένα ασφαλές δεύτερο pitstop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο έριξε τον Leclerc και πάλι πίσω από τους Verstappen και Vettel.
Χρειάστηκε να περιμένουμε μέχρι τον 54ο γύρο για να ξαναρχίσει ο αγώνας, με τον Hamilton να κρατάει τον Bottas πίσω στην επανεκκίνηση με ευκολία και να κερδίσει τελικά κατά τέσσερα δευτερόλεπτα.
Πίσω, ο Gasly επιτέθηκε στον Leclerc για την πέμπτη θέση καθώς οι δύο οδηγοί της Haas είχαν ελαφριά επαφή στην 1η στροφή. Ο Gasly δεν μπόρεσε να περάσει τον Leclerc και έπειτα δέχτηκε επίθεση από τον Kevin Magnussen, ο οποίος είχε μικρή επαφή με τον Romain Grosjean στην δεύτερη στροφή.
Ο Magnussen συνέχισε για να τελειώσει έβδομος, αν και ήταν τυχερός που ήταν σε θέση να καταφέρει την προσπέραση στον teammate του στην επανεκκίνηση. Ο Δανός έπεσε πίσω από τον Daniil Kvyat στο δεύτερο κομμάτι του αγώνα, αλλά ανάκτησε τη θέση του όταν η Toro Rosso είχε ένα κακό διπλό pitstop υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας. Η Toro Rosso δεν φάνηκε να έχει ετοιμάσει για τα ελαστικά του Kvyat που σήμαινε ότι η στάση του ήταν αργή και καθυστέρησε το δεύτερο αυτοκίνητο του Alex Albon, ρίχνοντας τον έξω από τους βαθμούς καθώς περίμενε να τελειώσει το pit stop του teammate του. Ο Kvyat έπεσε στη 10η, αλλά ανέβηκε στην ένατη μέχρι το τέλος καθώς ο αγώνας του Grosjean επιδεινώθηκε.
Μετά την επαφή του με τον Magnussen, ο Grosjean δέχθηκε επίθεση από τον Carlos Sainz της McLaren και πήρε την απορροή της δεύτερη στροφής αφότου ακούμπησαν τροχό-τροχό.
Με τον Sainz έπειτα όγδοο, ο Albon είχε μια ευκαιρία για να επιστρέψει στους βαθμούς και έβαλε τον Grosjean υπό πίεση στους τελικούς γύρους, αλλά δεν μπορούσε να κλέψει τη 10η θέση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!