Μετά από 4 αγώνες μέσα στη σεζόν και ακόμα 17 να απομένουν, η Formula 1 κάνει στάση στη Βαρκελώνη όπου ξεκίνησαν φέτος οι ομάδες για τις χειμερινές δοκιμές. Ορίστε κάποιου λόγοι που καθιστούν το ισπανικό GP ιδιαίτερο και αγαπητό:
1. Επιστρέφουν τα motor homes
Μετά από τέσσερις αγώνες εκτός Ευρώπης, το ξεκίνημα της ευρωπαϊκής περιοδείας της F1 φέρνει και την ανάπτυξη των paddock με την προσθήκη των motor homes. Αν και το μεγαλύτερο μέρος του προσωπικού ταξιδεύει σε όλους τους αγώνες, από θέμα εγκαταστάσεων τα φορτηγά των ομάδων ταξιδεύουν σε όλους τους ευρωπαϊκούς αγώνες και στήνουν τα motor homes τα οποία λειτουργούν ως μονάδες φιλοξενίας και χώροι των ομάδων. Τα ίδια κτήρια που θα αναπτυχθούν στη Βαρκελώνη θα ταξιδέψουν επίσης και στα υπόλοιπα Grand Prix στη Γηραιά Ήπειρο (με κάποιες εξαιρέσεις για ορισμένες ομάδες) κάτι που σημαίνει ότι τα paddock που θα δούμε στην Ισπανία θα υπάρχουν και στο Μονακό, στη Γαλλία, στην Αυστρία, στη Μεγάλη Βρετανία, στη Γερμανία, στην Ουγγαρία, στο Βέλγιο και την Ιταλία. Εκτός απ’ το ότι είναι εντυπωσιακές κατασκευές, οι ομάδες νιώθουν λίγο πιο πολύ σαν στο σπίτι τους καθώς το προσωπικό συνηθίζει στις ίδιες παραστάσεις σε κάθε αγώνα ενώ και οι εκπρόσωποι των media είναι πολύ χαρούμενοι καθώς αυξάνονται κατά πολύ οι γαστρονομικές επιλογές τους (περισσότερα για το φαγητό ωστόσο θα δούμε παρακάτω).
2. Είναι η ώρα των αναβαθμίσεων
Μιλώντας για αναβαθμίσεις, δεν είναι μόνο τα motor homes οι καινούριες αφίξεις το Σαββατοκύριακο της Βαρκελώνης. Παραδοσιακά η πίστα του Montmelo είναι το σημείο αναφοράς όπου οι περισσότερες ομάδες φέρνουν το πρώτο μεγάλο τους πακέτο αναβαθμίσεων σε μια προσπάθεια να εξελίξουν τα αυτοκίνητά τους. Υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που γίνεται αυτό και ένας από τους πιο σημαντικούς είναι αυτός των logistics καθώς είναι πιο εύκολο να μεταφερθούν νέα εξαρτήματα στην Ευρώπη όπου οι περισσότερες ομάδες έχουν τις βάσεις τους είτε μέσω ολιγόωρων πτήσεων ή μέσω φορτηγών εν μέσω της νύχτας. Επίσης το γεγονός ότι η Βαρκελώνη φιλοξενεί και τις χειμερινές δοκιμές, δίνει στις ομάδες την ευχέρεια να ξέρουν καλύτερα πως συμπεριφέρονται τα μονοθέσιά τους εδώ.
Στη σύγχρονη εποχή της Formula 1 οι ομάδες φέρνουν νέα εξαρτήματα σχεδόν αγώνα παρά αγώνα, αλλά το γεγονός ότι η εξέλιξη νέων εξαρτημάτων ξεκινά αμέσως μετά τις δοκιμές μαζί με την ανάγκη για κατασκευή εφεδρικών εξαρτημάτων για τα μονοθέσια που καλύπτεται στους πρώτους αγώνες, η Βαρκελώνη φαντάζει ως η τέλεια στιγμή για να φέρουν σημαντικά πακέτα αναβαθμίσεων.
3. Στροφές με μεγάλες ταχύτητες
Προηγουμένως μιλήσαμε για αναβαθμίσεις. Αυτές εστιάζουν πιο πολύ στη διαμόρφωση του σώματος του μονοθεσίου και στην αεροδυναμική σε αυτό το κομμάτι της σεζόν και το να βρεις περισσότερη κάθετη δύναμη είναι πάντα σημαντικό στην πίστα της Βαρκελώνης. Η χάραξη της πίστας έχει έναν αριθμό στροφών με μεγάλες ταχύτητες με αλλαγή κατεύθυνσης από τη στροφή 1 στη στροφή 2 ενώ έπεται μια μεγάλη στροφή 3 όπου οι οδηγοί περνούν με τέρμα το γκάζι, ενώ επίσης υπάρχει και η στροφή 9 που είναι και αυτή μια πρόκληση για τους οδηγούς. Ενώ τα μονοθέσια μέχρι τώρα είχαν να κάνουν με προσωρινές πίστες όπως είναι αυτές του Albert Park και του Μπακού, ή με πίστες όπου κυριαρχούν οι μεγάλες ευθείες όπως η Κίνα και το Μπαχρέιν, η Βαρκελώνη είναι η πρώτη πίστα της οποίας η χάραξη επιτρέπει στις ομάδες να τεστάρουν την αεροδυναμική τους περαιτέρω
Με αμμοπαγίδες στην εξωτερική πολλών στροφών, η Βαρκελώνη είναι ένα μέρος όπου τα λάθη σε μεγάλες ταχύτητες μπορούν να αποδειχτούν μοιραία αλλά όταν όλα λειτουργούν σωστά είναι δυνατό να φανεί η πραγματική και απίστευτη επίδοση των μονοθεσίων της Formula 1.
4. Μια σύγκριση με τις δοκιμές
Φαίνεται πως έχει περάσει πολύ λίγος καιρός, αλλά είναι μόνο λίγο παραπάνω από δύο μήνες από τότε που οι δέκα ομάδες διεξήγαγαν τις χειμερινές δοκιμές στη Βαρκελώνη προσπαθώντας να κάνουν τα μονοθέσιά τους να δουλέψουν σωστά και να βγάλουν συμπεράσματα για το που βρίσκονται στην κατάταξη δυναμικής των ομάδων, Μετά από τέσσερις αγώνες υπάρχει μια σαφέστερη εικόνα για την ανταγωνιστικότητα της κάθε ομάδας και έχουν προκύψει πολλά δυνατά και αδύνατα σημεία τους. Η επιστροφή στη Βαρκελώνη επιτρέπει στις ομάδες να κάνουν συγκρίσεις με τα μονοθέσια που λάνσαραν πίσω στο Φεβρουάριο και να αναλύσουν σε ποιους τομείς έχουν βελτιωθεί και που υπάρχουν ακόμα θέματα.
Φέτος ο καιρός στις χειμερινές δοκιμές ήταν καλός αλλά οι θερμοκρασίες είναι υψηλότερες το Σαββατοκύριακο του αγώνα και η πίστα είναι σε άλλη κατάσταση έτσι δεν υπάρχει πάντα άμεση συσχέτιση μεταξύ μιας δυνατής επίδοσης στις χειμερινές δοκιμές και της επίδοσης κατά τη διάρκεια του Grand Prix. Και πάλι όμως ομάδες όπως η Ferrari και η Haas ταξιδεύουν στη Βαρκελώνη με στόχο να επαναλάβουν τις επιδόσεις που είχαν πετύχει νωρίτερα μέσα στη σεζόν και σκοπεύουν να αξιοποιήσουν την οικεία σε αυτούς πίστα για να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους αντιμετωπίζει η καθεμία τις δυσκολίες της μέχρι τώρα μέσα στη σεζόν.
5. Γαστρονομικός παράδεισος
Τελευταίο αλλά καθόλου αμελητέο είναι το κομμάτι του φαγητού. Το Grand Prix της Βαρκελώνης είναι συνυφασμένο με τα γνωστά tapas. Τα tapas είναι εξ ορισμού μικρές ποσότητες από ένα συγκεκριμένο είδος φαγητού, κάτι που σημαίνει πως είναι εύκολο να δοκιμάσει κάποιος πολλές διαφορετικές γεύσεις (ή απλά να δώσει μια δικαιολογία στον εαυτό του για να φάει παραπάνω). Πέρα από αυτό όμως η πόλη της Βαρκελώνης είναι μόνο 30 χλμ μακριά από την πίστα μια απόσταση που με τρένο διανύεται σε λιγότερο από μισή ώρα. Είναι έτσι εφικτό να επισκεφτεί κάποιος τη διάσημη πόλη όπου μπορεί να δει τις αρχιτεκτονικές δημιουργίες του Gaudi (με σημαντικότερη εξ αυτών να θεωρείται η Sagrada Familia), τις γειτονιές στο κέντρο όπου επικρατεί ο γοτθικός ρυθμός, τις όμορφες παραλίες ενώ ακόμα και αν θέλει κάποιος να επισκεφτεί και event άλλου είδους αθλητισμού πέρα από τον μηχανοκίνητο, η ποδοσφαιρική ομάδα της Βαρκελώνης δεν είναι τόσο κακή ως επιλογή…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!