Η ιδέα ώστε να αλλάξει η Formula 1 σε μια νέα μορφή κατατακτηρίων με τέσσερις περιόδους από το 2020 φαίνεται πως έχει εγκαταλειφθεί τελείως ύστερα από τη δημοσίευση των επίσημων κανονισμών στους οποίους οι κατατακτήριες έχουν ακριβώς την ήδη υπάρχουσα διαδικασία.
Οι ομάδες πρόσφατα συζητούσαν την πρόταση να αλλάξει η μορφή των κατατακτηρίων σε 4 περιόδους, κάτι που είχε βρει θετική την Liberty Media η οποία πίστευε πως έτσι θα βελτιωνόταν ο χρόνος που ξοδεύουν τα μονοθέσια εντός πίστας και θα αυξάνονταν οι πιθανότητες οι προπορευόμενοι να κάνουν κάποιο λάθος. Η ιδέα έλεγε πως 4 μονοθέσια θα αποκλείονταν στο Q1 στο Q2 και στο Q3 έτσι θα έμεναν 8 διαγωνιζόμενοι στο Q4, εκεί όπου οι οδηγοί θα ξεκινούσαν την προσπάθειά τους με τα ίδια ελαστικά με τα οποία έκαναν τους χρόνους που τους έφεραν στο Q4.
Αλλά εν μέσω σκεπτικισμού που υπήρχε στις ομάδες σχετικά με τα οφέλη και σκέψεις πως ο περιορισμένος αριθμός ελαστικών θα εμπόδιζε τις προσπάθειες των οδηγών, έγινε ένας αριθμός υπολογιστικών προσομοιώσεων για να βρεθεί τι επιπτώσεις θα υπήρχαν από μια τέτοια αλλαγή.
Αυτές οι προσομοιώσεις άφησαν τις ομάδες χωρίς καμία αμφιβολία ότι χωρίς επιπλέον ελαστικά υπήρχε κίνδυνος να μετατραπεί το Q4 σε μια περίοδο χωρίς κλιμάκωση, με πολλούς οδηγούς να επιλέγουν να κάνουν μόνο μια προσπάθεια και κάποιους άλλους να επιλέγουν να μη βγουν καθόλου στην πίστα.
Ο τεχνικός διευθυντής της Racing Point Andy Green δήλωσε σχετικά με την ανάλυση για το σχέδιο του Q4: “Δεν βγάζει πολύ νόημα για εμάς. Υπάρχει έλλειψη ελαστικών και δείχνει να ευνοεί τις 3 κορυφαίες ομάδες ακόμα περισσότερο. Αυτό για μένα δε μοιάζει με προσπάθεια να μικρύνουμε τις αποστάσεις μεταξύ των ομάδων και να κάνουμε καλύτερους τους αγώνες. Οι κατατακτήριες είναι ίσως ένα από τα λιγότερο κατεστραμμένα κομμάτια. Αυτή τη στιγμή οι κατατακτήριες έχουν θέαμα και κάνουν ό,τι επιθυμούσαμε να κάνουν όλα αυτά τα χρόνια. Έχουμε προσπαθήσει να τις πειράξουμε μερικές φορές και στην ουσία δεν έχουν γίνει καλύτερες”.
Μια συνάντηση μεταξύ των ομάδων και της FIA στην Κίνα οδήγησε σε πιέσεις να παγώσουν οι αλλαγές και χωρίς την πλειοψηφία της υποστήριξης που χρειαζόταν ώστε να αλλάξουν οι κανονισμοί, φαίνεται πως η F1 θα παραμείνει με το ήδη υπάρχον σύστημα με τις 3 περιόδους. Οι αγωνιστικοί κανόνες της F1 για το 2020 έχουν πλέον δημοσιευτεί και με βάση τους κανονισμούς ο μόνος τρόπος τώρα ώστε να αλλάξει το σύστημα των κατατακτηρίων θα ήταν με ομόφωνη υποστήριξη από τις ομάδες, κάτι που είναι απίθανο.
Οι αγωνιστικοί κανόνες της FIA δηλώνουν: “Αυτοί οι αγωνιστικοί κανόνες εφαρμόζονται στο πρωτάθλημα που λαμβάνει χώρα στο έτος του προγράμματος που αναφέρεται στον τίτλο ( “το πρωτάθλημα του”) και μπορούν μόνο να αλλάξουν μετά τις 30 Απριλίου του προηγούμενου έτους με την ομόφωνη υποστήριξη όλων των διαγωνιζομένων, πέραν των αλλαγών που μπορεί να κάνει η FIA για λόγους ασφαλείας οι οποίοι μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή χωρίς ειδοποίηση ή καθυστέρηση”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!