Ο Valtteri Bottas πιστεύει ότι τα προπορευόμενα μονοθέσια εξακολουθούν να είναι σε θέση να “ελέγχουν” τους αγώνες λόγω των στροβιλισμών που προκαλεί το μονοθέσιο τους, παρά την αλλαγή των κανονισμών για το 2019 που είχαν ως στόχο την αύξηση των προσπεράσεων.
Ο Φιλανδός λέει ότι η εμπειρία του από την Κίνα, όταν σπινάρισμα κατά την εκκίνηση επέτρεψε στον team mate του Lewis Hamilton να περάσει μπροστά του, έδειξε πως υπάρχουν ακόμα μεγάλες συνέπειες όταν ακολουθείς ένα άλλο μονοθέσιο.
“Ακόμα και τρία ή τέσσερα δευτερόλεπτα πίσω, γλιστράς περισσότερο, το οποίο υπερθερμαίνει περισσότερο τα ελαστικά και είναι πιο δύσκολο”, ανέφερε.
“Αλλά αυτή είναι η Formula 1 εδώ και πολύ καιρό. Όποιος είναι επικεφαλής μπορεί να το ελέγξει λίγο και πάντα έχει ευκολότερο έργο κατά κάποιο τρόπο.”
Παρά τα συναισθήματά του σχετικά με τα οφέλη του να βρίσκεσαι σε καθαρό αέρα, ο Bottas πιστεύει ότι οι αλλαγές που έγιναν στους αεροδυναμικούς κανονισμούς της Formula 1 του 2019 έχουν κάνει λίγο πιο εύκολο το να ακολουθήσεις ένα άλλο μονοθέσιο.
“Νομίζω ότι είναι λίγο καλύτερα”, είπε. “Είναι καλό που το μονοθέσιο δεν κάνει τίποτα περίεργο όταν ακολουθείς. Είναι απλώς μια γενική απώλεια κάθετης δύναμης.
“Πέρυσι, θα μπορούσες να αισθανθείς λίγες περισσότερες αναταράξεις, λίγη περισσότερη αστάθεια στο μονοθέσιο. Οπότε είναι πιο σταθερό, αλλά πάλι χάνεις λίγο κράτημα και κάθετη δύναμη. Τώρα τα μονοθέσια έχουν περισσότερη κάθετη δύναμη από ότι πέρυσι, αλλά προφανώς δεν υπάρχει αέρας για να λειτουργήσουν σωστά οι πτέρυγες, χάνεις σε κράτημα, έτσι είναι”.
Ο Bottas αναγνώρισε ότι ως μονοθέσιο με υψηλό επίπεδο αεροδυναμικής απόδοσης, η Mercedes W10 μπορεί να έχει μεγαλύτερο πρόβλημα από τους αντιπάλους της όταν ακολουθεί.
“Δεν έχω οδηγήσει τα άλλα μονοθέσια, έτσι δεν ξέρω τι αίσθηση έχουν, αλλά σίγουρα φαίνεται σαν να έχουμε ένα καλό επίπεδο κάθετης δύναμης γιατί ήμαστε πολύ δυνατοί στις στροφές (στη Σαγκάη).
“Νομίζω ότι συμβαίνει αναλογικά. Όσο περισσότερη κάθετη δύναμη έχεις, τόσο πιο μεγάλο είναι το ποσοστό απώλειας της, όταν βρίσκεσαι πίσω από ένα άλλο μονοθέσιο και στη συνέχεια υπάρχει μεγαλύτερη απώλεια χρόνου”, δήλωσε σχετικά ο Φιλανδός που ελπίζει στο Αζερμπαϊτζάν την Κυριακή του Πάσχα να ανακτήσει την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!