Η Κίνα θα φιλοξενήσει τον 1000ο αγώνα της Formula 1, ένα ορόσημο στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η Brembo γιορτάζει μαζί της καθώς συμμετέχει στο 750 GP της.
Τα αποτελέσματά της: 24 τίτλοι Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Οδηγών και 28 τίτλοι Κατασκευαστών κερδισμένοι από μονοθέσια με τη χρήση τουλάχιστον ενός στοιχείου συστήματος πέδησης Brembo.
Η Brembo έκανε το ντεμπούτο της στη Formula 1 το 1975, προσφέροντας δίσκους από χυτοσίδηρο στη Scuderia Ferrari. Έκτοτε, όλα τα μονοθέσια που κατασκευάστηκαν στο Maranello χρησιμοποίησαν πάντοτε στοιχεία πέδησης Brembo, συμπεριλαμβανομένων δαγκανών από το 1982. Με την πάροδο των ετών, άλλες αγωνιστικές ομάδες αποφάσισαν να εξοπλίσουν τα αυτοκίνητά τους με δίσκους Brembo, δαγκάνες, τακάκια φρένων και άλλα εξαρτήματα πέδησης.
Το κινεζικό GP στη Σαγκάη θα σηματοδοτήσει το 750ο GP που θα φέρει ένα τουλάχιστον αυτοκίνητο εξοπλισμένο με φρένα Brembo. Με άλλα λόγια, τουλάχιστον ένα συστατικό Brembo είναι παρόν στο 75% όλων των αγώνων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1. Δεν είναι κακό για μια εταιρεία που ξεκίνησε ως ένα μικρό κατάστημα μηχανών το 1961. Μόλις 14 χρόνια αργότερα, η Brembo δοκιμάστηκε με τη Formula 1, το πιο δύσκολο και πιο απαιτητικό έδαφος δοκιμής αυτοκινήτου.
Η τρέχουσα σεζόν της Formula 1 είναι το 45ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα όπου ανταγωνίζεται τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο εξοπλισμένο με φρένα Brembo. Για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα για το πόσο σημαντικό είναι αυτό, μόνο η Ferrari και η McLaren μπορούν να καυχηθούν με υψηλότερο ποσοστό συμμετοχής, με 70 και 54 σεζόν αντίστοιχα. Αυτή είναι η 44η σεζόν Παγκόσμιου Πρωταθλήματος για την Williams και η Lotus έφτασε μέχρι τα 43, αλλά καμία από τις άλλες ομάδες δεν έχει συμμετάσχει σε περισσότερες από 30 σεζόν.
Με τη συμμετοχή της στη Formula 1, η Brembo επιδεικνύει τη δέσμευσή της στα κορυφαία μηχανοκίνητα αθλήματα και πειραματίζεται με την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες που η Εταιρεία από το Μπέργκαμο εφαρμόζει στη συνέχεια στα αυτοκίνητα παραγωγής. Η πίστα είναι το πιο σημαντικό και διεγερτικό εργαστήριο για συστήματα πέδησης, γεγονός που εξηγεί γιατί η Brembo δεν διέκοψε ποτέ τη συμμετοχή της στη Formula 1, σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές εξαρτημάτων.
Τα αποτελέσματα που κέρδισε η Brembo είναι ακόμα πιο εντυπωσιακά. Από τα 749 GP που συμμετείχε, τα αυτοκίνητα με φρένα Brembo κέρδισαν 406. Έχουν περάσει πέντε χρονιές όπου οι μονοθέσια με φρένα Brembo κέρδισαν στο 100% των αγώνων GP και 11 χρόνια όπου κέρδισαν το 80% της σεζόν. Η μόνη φορά που δεν υπήρξε ούτε μία νίκη ήταν το 1980.
Η Ferrari είναι η ομάδα που έχει κερδίσει περισσότερο με τα φρένα της Brembo: 183 GP και 14 πρωταθλήματα παγκόσμιων κατασκευαστών. Λάβετε υπόψη ότι σε όλη την ιστορία της Scuderia Ferrari, η ομάδα έχει κερδίσει 235 GP και 16 πρωταθλήματα κατασκευαστών.
Όπως μπορείτε να φανταστείτε, ο Schumacher είναι ο οδηγός που έχει κερδίσει τους περισσότερους αγώνες με την Brembo: Όλες οι 91 νίκες του (72 με τη Ferrari και 19 με την Benetton) επιτεύχθηκαν σε αυτοκίνητα εξοπλισμένα με αυτά τα ιταλικά φρένα. Ο Michael ήταν εξαιρετικά ευαίσθητος στο σύστημα πέδησης, το οποίο χρησιμοποίησε για να πάρει την καλύτερη απόδοση. Επέλεγε ένα πολύ σύντομης διαδρομής και υψηλής απόκρισης πεντάλ φρένου που ποτέ δεν έδινε την αίσθηση υποχώρησης. Ωστόσο, ο επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου όταν πρόκειται για τη λίστα 37 οδηγών που έχουν κερδίσει τουλάχιστον ένα GP με φρένα Brembo. Σε αυτή τη λίστα, υπάρχουν τέσσερις που έχουν βρεθεί στο υψηλότερο βάθρο F1 μόνο μια φορά: Jean Alesi, Robert Kubica, Alessandro Nannini και Olivier Panis. Η Brembo είναι υπερήφανη που ήταν παρούσα για να προσφέρει υποστήριξη στις πιο ένδοξες στιγμές αυτών των οδηγών.
Για να χρησιμοποιηθούν τα φρένα της Brembo στο μέγιστο απαιτεί ταλέντο, αλλά η ηλικία δεν είναι παράγοντας. Σε ηλικία 18 ετών, 7 μηνών και 15 ημερών, ο Max Verstappen έγινε ο νεότερος οδηγός που κέρδισε ποτέ στη Formula 1 και το έπραξε με δαγκάνες Brembo στο Ισπανικό GP το 2016. Ο Kimi Raikkonen ήταν 39 ετών όταν κέρδισε τον αγώνα των Ηνωμένων Πολιτειών το 2018 πίσω από το τιμόνι της Ferrari SF71H εξοπλισμένης με δίσκους Brembo και δαγκάνες.
Εάν ρίξουμε μια ματιά στις pole position, έχουμε παρόμοια αποτελέσματα. Στα προκριματικά του Μπαχρέιν, ο Charles Leclerc ήταν 21 ετών, 5 μηνών και 15 ημερών, γεγονός που τον έκανε τον δεύτερο νεότερο οδηγό για να εξασφαλίσει ποτέ μια pole position. Μόνο ο Sebastian Vettel τα πήγε καλύτερα: Πήρε την pole position στο ιταλικό GP του 2008 όταν ήταν 21 ετών, 2 μηνών και 11 ημερών. Και οι δύο έκαναν το ρεκόρ τους με δαγκάνες Brembo, δίσκους και τακάκια. Στο άλλο άκρο του φάσματος, ο Mario Andretti πήρε τη pole στο Ιταλικό GP του 1982 με τη Ferrari (και τα φρένα Brembo) όταν ήταν 42 και μισό ετών.
Επιστροφή στη σημερινή εποχή, οι δίσκοι φρένων Brembo που χρησιμοποιούνται στη Formula 1 από το 2014 έχουν περισσότερες από 1.000 οπές εξαερισμού και η θερμοκρασία αυτών των δίσκων φτάνει μερικές φορές στους 1.000° C στις πιο κλειστές στροφές των πιστών του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος. Και τα δύο αυτά στοιχεία δείχνουν ότι η ζωή υπάρχει και πάνω από τα 1.000. Και με αυτό, ας γιορτάσουμε τον 1000ο αγώνα GP!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!