Οι προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν για να εκτιμηθεί ο αντίκτυπος των νέων αεροδυναμικών αλλαγών της Formula 1 για το 2019 έδειξαν ότι οι προσπεράσεις θα μπορούν να αυξηθούν κατά 50% σε μερικούς αγώνες φέτος.
Απλούστερη εμπρός πτέρυγα, νέα bargeboards (τα πλευρικά πτερύγια που σε ένα μονοθέσιο της F1 συμβάλλουν στην άμεση ροή του αέρα σε συγκεκριμένες περιοχές του μονοθεσίου), αγωγοί φρένων, συν μία απλούστερη και ευρύτερη πίσω αεροτομή, εισήχθησαν για αυτή τη σεζόν για να διευκολύνουν τα μονοθέσια να ακολουθούν το ένα το άλλο και να αυξήσουν την επίδραση του συστήματος μείωσης αντίστασης στην F1.
Οι οδηγοί ήταν αβέβαιοι ότι υπάρχει αισθητή διαφορά ύστερα και από τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στην Αυστραλία, αλλά φάνηκαν πιο ενθαρρυμένοι στο περασμένο Σαββατοκύριακο στο Μπαχρέιν, καθώς είναι και μία πιο κλασική διάταξη πίστας αγώνων, όπου προστέθηκε επίσης και μια τρίτη ζώνη DRS.
Ο επικεφαλής της FIA σε τεχνικά θέματα μονοθέσιων Νικόλας Τομπάζης αποκάλυψε ότι οι προσομοιώσεις των μονοθέσιων που ακολουθεί το ένα το άλλο σε αγώνα του 2018, σε σχέση με τους νέους κανόνες του 2019, ήταν πιο ενθαρρυντικοί φέτος στους δύο πρώτους αγώνες με βάση τη στατιστική.
“Δεν περίμενε κανείς σε μία πίστα όπως αυτήν της Αυστραλίας, η οποία είναι μία ένα δύσκολη διάταξη πίστας για να προσπεράσεις έτσι και αλλιώς”, ανέφερε ο Τομπάζης σε συνέντευξή του πριν από το Grand Prix του Μπαχρέιν, που δημοσιεύτηκε από το επίσημο περιοδικό της FIA “AUTO”.
«Ορισμένες προσομοιώσεις δείχνουν μια αύξηση 10% στις προσπεράσεις, υποθέτοντας μια παρόμοια εξέλιξη ενός αγώνα, φυσικά. “Σε άλλους αγώνες, οι ίδιες προσομοιώσεις αναμένουν μια πιο σημαντική αύξηση, πιθανώς μέχρι και το 50%.
«Αυτές είναι οι πληροφορίες που έχουμε μέχρι τώρα, αλλά μία πιο εμπεριστατωμένη άποψη θα καταστεί σαφής καθώς προχωρούμε κατά το μέσο της σεζόν.
“Δεν περιμέναμε θαύματα και από τον πρώτο γύρο στην Αυστραλία, αλλά γενικά περιμένουμε ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση όσον αφορά την αεροδυναμική”.
Οι αλλαγές του 2019 ήταν μια ριζική αντίδραση στη δύναμη και την πολυπλοκότητα της αεροδυναμικής των μονοθέσιων, ανεβαίνοντας ένα επίπεδο από αυτό του 2018.
Ο Τομπάζης ανέφερε την διευρυμένη πίσω αεροτομή, η οποία πλέον προσφέρει πολύ μεγαλύτερο κέρδος με τη χρήση του DRS, ως ένα «ασφαλές στοίχημα» το οποίο συμπληρώνει τις άλλες ωφέλιμες αλλαγές που έχουν γίνει φέτος.
Πρόσθεσε: «Κοιτάζοντας τα μονοθέσια στις δοκιμές και βλέποντας ορισμένες λύσεις (στις νέες αλλαγές) υπάρχουν αναμφισβήτητα μερικά πράγματα που θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει λίγο διαφορετικά στους κανόνες, αλλά αυτό ισχύει πάντοτε.
“Συνολικά, είμαι ευχαριστημένος με την κατεύθυνση των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών.
“Σίγουρα δεν νομίζω ότι φτάσαμε σε κάποιο τελικό και θεμιτό αποτέλεσμα, και δεν μπορούμε ποτέ να καθίσουμε και να πούμε “Εντάξει, όλα είναι μια χαρά”.
“Ωστόσο, νομίζω ότι αν δεν είχαμε περάσει σ’ αυτή την διαδικασία και καθόμασταν εδώ, συνεχίζοντας να γράφουμε τους κανόνες του 2021, θα ήμασταν σε πολύ ασθενέστερη θέση.
“Για αυτό που προσπαθούμε να επιτύχουμε, το 2019 ήταν μια πολύ χρήσιμη εξάσκηση η οποία έχει κάνει τη μετάβαση – από τη μία εποχή κανονισμών στην επόμενη – πιο ήπια.
“Για το αν αυτή η σεζόν αποδειχτεί ένα συναρπαστικό πρωτάθλημα, εξαρτάται από το πόσο κοντά βρίσκονται οι ομάδες. Και όπως όλοι οι άλλοι μαζί τους και εγώ, αυτό είναι κάτι που είμαι πολύ ανυπόμονος να δω”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!