Ο επικεφαλής της Haas, Gunther Steiner, σχολίασε τα παράπονα της Renault περί πελατιακών ομάδων, συμβουλεύοντας τον Γάλλο κατασκευαστή να ανησυχεί περισσότερο για το πώς να κάνει καλύτερη δουλειά στη Formula 1 παρά το τι κάνουν οι άλλες ομάδες.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Cyril Abiteboul στο Grand Prix Αυστραλίας είπε ότι ένιωσε πως η πρόοδος των “δεύτερων” ομάδων θα μπορούσε να αποτελέσει απειλή για μερικές μεγάλες ομάδες.
“Είναι ήδη μια πρόκληση για μια ομάδα σαν κι εμάς που αγωνιζόμαστε εναντίον των τριών κορυφαίων ομάδων, που έχουν περίπου 30% περισσότερους πόρους από ό,τι διαθέτουμε”, δήλωσε. “Εάν είναι σε θέση να συνδυάσουν τους πόρους τους με άλλες ομάδες ή να πάρουν τα οφέλη από τις συνεργασίες εντός πλαισίου του περιορισμού του budget, αυτό είναι ένα πρόβλημα για εμάς και ένα πρόβλημα για τουλάχιστον δύο άλλες ομάδες”.
Η εστίαση στα οφέλη των πελατιακών αυτοκινήτων έχει συγκεντρώσει κάποια βλέμματα καθώς η Haas αναδεικνύεται ως η κορυφαία ενδιάμεση ομάδα στα πρώτα στάδια της σεζόν.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, υπήρξε μια πίεση από την Renault για να σταματήσουν οι ομάδες να αγοράζουν αγωγούς φρένων από άλλους εφοδιαστές από το 2020, και αυτό εγκρίθηκε από την Ομάδα Στρατηγικής και την Επιτροπή της F1. Η κίνηση θα έχει συνέπειες για την Haas, η οποία αγοράζει τα τμήματα της από τη Ferrari.
Ο Steiner θεωρεί ότι η Renault ψάχνει μόνο δικαιολογίες για τη δική της έλλειψη επιδόσεων, ωστόσο, μετά από την απογοητευτική έναρξη της σεζόν, που δεν είχε τo αποτέλεσμα που ήλπιζαν με το βήμα προς τα εμπρός σε ρυθμό.
Ερωτηθείς αν υπήρχε λίγο περισσότερη «ένταση» στις σχέσεις μεταξύ Haas και Renault τώρα, ο Steiner δήλωσε: «Νομίζω ότι πρέπει να κάνουν καλύτερη δουλειά και τότε δεν θα υπάρχει η ένταση. Είναι στα χέρια τους. Στη συνέχεια δήλωσε: “Κατά τη γνώμη μου, το πρόβλημα το δημιούργησαν οι ίδιοι με το να μην αποδίδουν αρκετά και να ξοδεύουν πάρα πολλά χρήματα, νομίζω ότι πρέπει να ανεβάσουν το επίπεδό τους και να μην προσπαθήσουν να μειώσουν τις επιδόσεις μας παρεμποδίζοντας μας. Δεν πλησιάζουν τους “μεγάλους”, αυτό είναι το πρόβλημα”.
Ο Steiner επίσης δεν δέχεται ότι το επιχειρηματικό μοντέλο της ομάδας του εμποδίζει οποιονδήποτε άλλον να είναι επιτυχημένος στη F1 τονίζοντας ότι: “Θα κερδίσουν ποτέ με το επιχειρηματικό μοντέλο τους; Αυτό είναι το ερώτημα. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μας που δεν κερδίζουμε και δεν κερδίζουν; Νομίζω ότι το επιχειρηματικό μοντέλο μας δεν είναι το πρόβλημά τους, το ότι δεν κερδίζουμε δεν είναι το πρόβλημά τους. Το πρόβλημά τους είναι ότι εμείς είμαστε καλύτεροι από αυτούς και χρησιμοποιούν το “Δεν μπορούμε να κερδίσουμε” ως δικαιολογία. Μπορούν να κερδίσουν; Δε φαίνεται κάτι τέτοιο.”
Ο Steiner παραδέχθηκε ότι η κίνηση περί αγωγών φρένων, η οποία εξακολουθεί να χρειάζεται επίσημη επικύρωση από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Αυτοκινήτου Αθλητισμού της FIA, θα ήταν δαπανηρή για την ομάδα του, αλλά δεν θα προκαλούσε δραματικά προβλήματα.
“Απλά πρέπει να δαπανήσουμε περισσότερα χρήματα”, είπε. “Χρειάζεται περισσότερους ανθρώπους για να το κάνουμε. Είναι μια δουλειά που θα μπορούσαμε εύκολα να αποφύγουμε (να φτιάξουμε τους αγωγούς φρένων) αλλά τώρα πρέπει να την κάνουμε.Έχουμε ξεπεράσει μεγαλύτερα εμπόδια, δεν πρόκειται να χάσω τον ύπνο μου γι’ αυτό. Και καλό είναι να δούμε πού είμαστε σήμερα και να δούμε πού είναι σήμερα η Renault.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!