Η Renault κατά τρόπο αμφιλεγόμενο κυνήγησε τον Marcin Budkowski από την FIA που ήταν επικεφαλής του τεχνικού τμήματος. Τι τον ώθησε ώστε να μοιραστεί τις κατασκευαστικές του φιλοδοξίες και να δώσει τις γνώσεις του στην Formula 1;
Μπορείς να λύσεις πολλά προβλήματα με το να αναθέτεις χρόνο, χρήματα και ανθρώπινο δυναμικό – αλλά αυτό ίσως να μην είναι αρκετό στην Formula 1. Οι προθεσμίες πλησιάζουν ταχύτατα, ενώ ο χρόνος κυλά ασταμάτητα, καθώς κάθε ομάδα αγωνίζεται για να ξεπεράσει την άλλη προσθέτοντας ένα σορό εξελίξεις στο μονοθέσιο της.
Όταν η Renault αγόρασε πίσω την ομάδα του Enstone στο τέλος του 2015, έθεσε ως στόχο την μάχη της για τις νίκες – ίσως και στην κατάκτηση του πρωταθλήματος – μέσα σε 3 χρόνια. Αυτή η προκήρυξη ήταν αρκετά αισιόδοξη, και δεν αποτέλεσε έκπληξη ότι ο στόχος αυτός, αθόρυβα επαναπροσδιορίστηκε στην αρχή της προηγούμενης χρονιάς και ήταν προφανές ότι έπρεπε να γίνει περεταίρω δουλειά. Τα τρία χρόνια έγιναν πέντε…
Ανάμεσα στις πολλές προσδοκίες που βαραίνουν τον εκτελεστικό διευθυντή Marcin Budkowski, είναι και αυτή ότι τα 5 χρόνια δεν θα πρέπει να επεκταθούν – ταπεινωτικά – σε οτιδήποτε άλλο. Ο πρώην επικεφαλής της McLaren ήταν το θέμα μίας αμφιλεγόμενης πρόσληψης, έχοντας γίνει επικεφαλής του τεχνικού τμήματος της FIA μέχρι την παραίτηση του τον Σεπτέμβριο του 2017. Αυτή η θέση του έδωσε προνομιούχα πρόσβαση σε τεχνικές καινοτομίες από όλο το grid, καθώς οι ομάδες εξερευνόντας τα όρια των κανονισμών συχνά υπέβαλλαν τις ιδέες τους εμπιστευτικά στο κυβερνών σώμα, ώστε να λάβουν απάντηση εάν αυτές θα ήταν νόμιμες. Τα νέα ότι ο Budkowski υπέγραψε με την Renault γρήγορα έφεραν αναστάτωση, κάτι που οδήγησε τελικά σε καθυστέρυση της έναρξης της εργασίας του στην ομάδα επίσημα μέχρι τον Απρίλιο της περασμένης χρονιάς.
Η αρμοδιότητα του Budkowski, σύμφωνα με τον επικεφαλής Cyril Abiteboul, δεν είναι στο να αφοσιωθεί στην τεχνική εξέλιξη αλλά “βασικά στο να ανεβάσει το Enstone από μία πολύ δυνατή ομάδα στο midfield σε μία ομάδα κορυφής”. Ουσιαστικά η δουλειά του είναι να συνεχίσει “στο χτίσιμο του οργανισμού και της επιχειρήσης ώστε να βεβαιωθούμε ότι κατευθυνόμαστε σωστά για τις φιλοδοξίες μας για το 2020 – 2021, όταν θα θέλουμε να ξεκινήσουμε να παλεύουμε για το πρωτάθλημα.”
Εάν αυτό ακούγεται αμυδρά ασαφής, σημειώστε ότι παρόλο το ότι η Renault τερμάτισε 4η, ‘best of the rest’ την προηγούμενη χρονιά, υπάρχει ακόμα μια τεράστια έλλειψη απόδοσης ανάμεσα σε αυτήν και τους κορυφαίους τρεις. Το να κλείσει η διαφορά αυτή θα είναι αρκετά δύσκολο, αλλά αυτή είναι μία ομάδα που ακόμα βρίσκεται σε φάση ανοικοδόμησης μετά από χρόνια ανεπαρκής επένδυσης από τους προηγούμενους ιδιοκτήτες – και η Renault κοιτά μόνο να ξοδέψει μέχρι το 85% του συνόλου της επένδυσης της Mercedes. Αυτό δεν είναι ένα πρόγραμμα για αυτούς που δεν έχουν περιορισμό χρημάτων.
“Οι εργασίες είναι σε εξέλιξη, αλλά έχω βρει [από όταν ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο] κάτι που άλλαξε ριζικά στις υποδομές από τότε που η Renault αγόρασε την ομάδα,” είπε ο Budkowski. “Υπάρχουν πολλά που πρόκειται να γίνουν: Ετοιμάζουμε το ολοκαίνουριο δυναμόμετρο για το κιβώτιο ταχύητητων και δουλεύουμε στην αεροδυναμική σήραγγα. Βάζουμε μεγάλη προσπάθεια και χρήματα για να επαναφέρουμε τα πράγματα εκεί που έπρεπε να είναι.”
“Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα ήταν η ανάπτυξη στο σύνολο των ατόμων. Η προσθήκη επιπλέον προσωπικού κατά 50% σε 3 χρόνια είναι τεράστια. Όταν η Renault αγόρασε την ομάδα, δεν βρισκόταν στην καλύτερη θέση σε θέματα υποδομών, αλλά και στο τμήμα προσωπικού επίσης – γνωρίζοντας ότι υπάρχουν ζητήματα στην πληρωμή των ανθρώπων στην ώρα τους κλπ που οδήγησε αρκετούς ανθρώπους στο να φύγουν από την ομάδα.
“Ήταν η χειρότερη στιγμή στην ιστορία της ομάδας όσο αναφορά την καταγραφή αριθμού προσωπικού, αλλά παρόλα αυτά, 50% ανάπτυξη είναι κάτι τεράστιο. Είναι ξεκάθαρο ότι όταν εξελίσσεσαι τόσο γρήγορα, η αποδοτικότητα για το πώς εργάζεσαι πέφτει. Η εξέλιξη των διεργασιών και του τρόπου που δουλεύουμε και πώς προγραμματίζουμε, πώς αλληλεπιδρούμε ανάμεσα στα τμήματα, είναι το βασικό κομμάτι της εστίασής μου.”
Έτσι, η Renault έχει προσθέσει πόρους, λεφτά και ανθρώπους. Η προσλήψεις αναμένεται να μειωθούν αυτή την χρονιά – ο Budkowki αναμένει το προσωπικό να αυξηθεί από 700 σε 740 άτομα, και πάλι γύρο στα 200 λιγότερα από όσους έχουν οι Red Bull, Mercedes και Ferrari – καθώς οι νέες εγκαταστάσεις ενεργοποιούνται. Οι επόμενες εργασίες είναι στη μεγιστοποίηση της χρησιμότητας των καινούριων πόρων και την αντιμετώπιση υφισταμένων αδυναμιών, με τον κινητήρα να είναι στο επίκεντρο.
“Ακόμα δουλεύουμε στην εφαρμογή κάποιων τεχνολογιών και συστημάτων που θα μας φέρουν στην κορυφή,” είπε ο Budkowski. “Στο μέτωπο του CFD (Computational Fluid Dynamics), δεν νομίζω ότι έχουμε κάτι να ζηλέψουμε από τις κορυφαίες ομάδες, και στο τμήμα αεροδυναμικής έχουμε επενδύσει σημαντικά. Είμαστε στο επίπεδο των κορυφαίων; Όχι. Είμαστε στο σωστό δρόμο; Ναι.”
“Είμαστε αρκετά αισιόδοξοι από την μεριά του κινητήρα, αλλά είναι σαν και την υπόθεση του κινητήρα, δεν τελειώνει ουσιαστικά μέχρι να σφραγίσεις τον (τις προδιαγραφές του) κινητήρα για τον πρώτο αγώνα, έτσι είναι αρκετά ελπιδοφόρα όσον αφορά την απόδοση. Στην τελική, η απόδοση και η αξιοπιστία συμβιβάζονται. Μπορείς να πάρεις κάτι παραπάνω σε απόδοση από κάθε κινητήρα αλλά μπορεί να μην αντέξει τον αριθμό των αγώνων και τον αριθμό περιόδων που θα ήθελες, έτσι θέλουμε να δούμε που θα σταματήσει ο δείκτης στη σχέδη απόδοσης έναντι αξιοπιστίας – αλλά είμαστε αισιόδοξοι.
“Τώρα, έχουμε αλλαγές στους κανονισμούς όπου αυτές θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ιεραρχία. Υπάρχουν μερικές αλλαγές στο μπροστινό μέρος [του μονοθέσιου] επίσης που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την απόδοση η την αξιοπιστία μερικών, έτσι υπάρχουν εξωτερικοί παράγοντες – αλλά δεν έχουμε τον έλεγχο αυτών. Από την δική μας πλευρά, πρέπει να δημιουργήσουμε το καλύτερο πιθανό μονοθέσιο και να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τους κανονισμούς – να κάνουμε καλά τη δουλειά μας και να πιάσουμε τους στόχους μας.”
Ο Budkowski μίλησε πριν την παρουσίαση του καινούργιου μονοθέσιου και των πρώτων δοκιμών, και δεν προέβει σε οποιαδήποτε επίσημη αναγγελία για το ποιοι οι στόχοι θα είναι, αλλά αυτό που είπε είναι ότι “έχουμε ανεβεί σε αυτά τα τελευταία 3 χρόνια όσον αφορά στην κατάταξη του πρωταθλήματος, και ξεκάθαρα σε ότι αφορά τους βαθμούς, την αξιοπιστία, την λειτουργική διάκριση, και το πόσο καλά τα πάμε στην πίστα, πόσο καλά εκτελούμε τις στρατηγικές και πολλά άλλα, και ο στόχος είναι να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε.”
Αν εάν νέοι κανονισμοί δε φέρουν ριζικές ανακατατάξεις, κατά πάσα πιθανότητα οι τρεις κορυφαίες ομάδες θα παραμείνουν σχεδόν 1δ πιο γρήγορες από τις υπόλοιπες ομάδες. Αυτό είναι μία κολοσσιαία διαφορά για να κλείσεις, ειδικά για μία ομάδα που δεσμεύτηκε να ξοδεύει λιγότερα από τους πρωτοπόρους. Αλλά το τερματίσει την χρονιά στην ίδια θέση όπως πέρυσι δεν είναι μία επιλογή, καθώς η Renault έρχεται πιο κοντά στην αυτοδιορισθείσα προθεσμία.
“Πρέπει να δείξουμε πρόοδο”, επιμένει ο Budkowski. “Και αυτό σημαίνει ότι εάν είναι να βγούμε τέταρτοι ξανά, θα πρέπει να είμαστε σταθερά τέταρτοι – κάτι που δεν θα αμφισβητηθεί μέχρι τον τελευταίο αγώνα.”
“Οι κορυφαίες τρεις ομάδες ίσως θα παραμείνουν ως έχει”, αλλά ο Budkoswki είναι αισιόδοξος λέγοντας ότι η Renault πρέπει να συνεχίσει να εξελίσσεται και να δείξει πρόοδο την φετινή χρονιά.
Πηγή: F1 Racing Magazine, τεύχος Μαρτίου
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!