Έπειτα από την καθιερωμένη, πολύμηνη αναμονή μετά τη λήξη της προηγούμενης σεζόν – που ταλαιπωρεί ψυχολογικά τους F1fans κάθε χρόνο! – επιτέλους το αγαπημένο μας σπορ επέστρεψε στην αγωνιστική δράση, με το πρώτο επίσημο τριήμερο του 2019 να αποτελεί παρελθόν.
Η δράση στο Albert Park έκρυβε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς επιτέλους μπορέσαμε να δούμε την ανταγωνιστικότητα των ομάδων, με τις χειμερινές δοκιμές αποδεδειγμένα να μην αποτελούν βάσιμο κριτήριο. Για να προλάβω κάποιους, ναι πολλά μπορούν να αλλάξουν στη συνέχεια, ενώ και η πίστα της Μελβούρνης δεν προσφέρεται λόγω της φύσης της για απόλυτα συμπεράσματα, όμως κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την ταχύτητα που έδειξαν κάποιοι, αλλά και την έλλειψη αυτής άλλοι.
Αν και μπορούμε να πούμε και να αναλύσουμε πολλά περισσότερα, ας επικεντρωθούμε στα κυριότερα ζητήματα που αναδείχθηκαν στη Μελβούρνη – όσα μας εξέπληξαν (και όσα όχι), την απόδοση κάποιων, αλλά και τη γενικότερη αίσθηση που μας άφησε ο εναρκτήριος αγώνας του φετινού πρωταθλήματος.
«Καλά, η Mercedes δε θα δει ούτε βάθρο στην Αυστραλία» …. Και όμως, κάποιοι το πίστεψαν….
Ας μιλήσουμε ειλικρινά. Με βάση τα όσα έχουμε διδαχθεί τα χρόνια που παρακολουθούμε Formula 1, ένας από τους βασικούς κανόνες είναι να μην πιστεύουμε ποτέ (πλήρως τουλάχιστον) όσα βλέπουμε στις χειμερινές δοκιμές.
Ο βασικός λόγος είναι ότι σε αυτές οι ομάδες μας αποκαλύπτουν πάντα μόνο όσα θέλουν, ενώ ποτέ δεν υπάρχουν σταθεροί παράγοντες για να αποτελέσουν σωστό κριτήριο σύγκρισης (άλλα φορτία καυσίμου, άλλες ρυθμίσεις, διαφορετική κατάσταση ελαστικών κλπ).
Επομένως, η απόδοση της Mercedes στην Αυστραλία δεν θα έπρεπε να προκαλέσει τόση έκπληξη. Ας δεχθούμε μεν ότι ήταν πέραν του αναμενόμενου μεγάλη η διαφορά με τους υπόλοιπους, αλλά το γεγονός ότι έκανε το 1-2 δεν έπεσε ως κεραυνός εν αιθρία…. Σίγουρα όχι για μια ομάδα η οποία πάει «τρένο» στους τίτλους την τελευταία πενταετία….
Όσοι πίστεψαν τα λεγόμενα του Wolff το τελευταίο διάστημα, αλλά και των οδηγών του, εκτέθηκαν για ακόμη μία φορά. Ο Αυστριακός είναι γνωστό ότι πολλές φορές επαινεί τους αντιπάλους του – υποβαθμίζοντας τις προσδοκίες για τη δική του ομάδα – στοχεύοντας να τους αποπροσανατολίσει.
Η Mercedes, παρά την αλλαγή των κανονισμών, ήταν απίθανο να γίνει εν μία νυκτί από πρώτη δύναμη του grid…. τριτοτέταρτη. Πρώτον, καθώς η φετινή αλλαγή των κανονισμών δεν ήταν τρομερά μεγάλη, και δεύτερον γιατί τα συστατικά που της έδωσαν όλα τα πρωταθλήματα τα τελευταία χρόνια (τεχνικό επιτελείο, οδηγοί, κορυφαίος κινητήρας και σασί) παρέμειναν στη θέση τους.
Εξαρχής, η απόδοση της ομάδας στις δοκιμές της Βαρκελώνης φαινόταν ύποπτα «μέτρια», όπως και το γεγονός ότι τη δεύτερη βδομάδα εισήχθη ένα τελείως διαφορετικό αεροδυναμικά μονοθέσιο. Μην ξεχνάτε όμως ότι και τις προηγούμενες σεζόν, στις δοκιμές, δε φόβιζαν πολύ τους αντιπάλους τους, όταν όμως άρχιζε το πρωτάθλημα όλα άλλαζαν!
Εν κατακλείδι, η Mercedes και φέτος θα βρίσκεται στη μάχη του πρωταθλήματος, και επειδή είναι ακόμη νωρίς, ας μη ρισκάρουμε να πούμε ότι είναι το φαβορί, καθώς πολλά μπορούν να αλλάξουν. Έτσι, την επόμενη φορά που θα ακούσουμε τους ιθύνοντές της να προβληματίζονται με την ταχύτητα του μονοθεσίου, ας κρατήσουμε όλοι μικρό καλάθι….
Επιτέλους, ο Bottas δείχνει να έχει αγριέψει!
Η νίκη του Valtteri Bottas στο Albert Park αποτέλεσε μια ευχάριστη έκπληξη, κυρίως για τον τρόπο που ήρθε. Για να σας προλάβω και πάλι, δεν χαιρόμαστε που κέρδισε τον Hamilton, αλλά γιατί είδαμε στον Φινλανδό μια «σπίθα», μια ένδειξη ότι όλο το ταλέντο που ήταν γνωστό πως είχε – και δεν έβγαινε πάντα στην επιφάνεια – χρησιμοποιήθηκε επιτέλους στο μέγιστο.
Η μαχητικότητα, η ταχύτητα αλλά και η γενικότερη στάση του μας έδειξαν έναν οδηγό τελείως διαφορετικό από τον ηττοπαθή, γεμάτο αμφισβήτηση Bottas που είδαμε πέρυσι. Γιατί πέρυσι, παρά το σχετικά καλό ξεκίνημα, ο Valtteri μετατράπηκε σε ξεκάθαρο νο.2 του Hamilton – τόσο σε νοοτροπία, όσο και σε απόδοση.
Όμως, το 2019 είδε τον Bottas με αλλαγμένη εμφάνιση (όλοι προσέξαμε το μούσι) και συμπεριφορά ήδη από τις χειμερινές δοκιμές, με την πιο χαρακτηριστική λεπτομέρεια να αποτελεί η φράση του στον αγώνα ότι θέλει ΚΑΙ τους 26 βαθμούς, μαζί δηλαδή και τον ταχύτερο γύρο… Κάτι που πέτυχε, παρά την αντίθετη στάση της ομάδας του (την οποία αγνόησε, όπως έγινε γνωστό μετά τη λήξη του αγώνα), δείχνοντας σιγουριά και πίστη στον εαυτό του.
Μακάρι, για το καλό του ανταγωνισμού και του θεάματος, ο Bottas να εφαρμόσει αυτό που είπε πριν την έναρξη της σεζόν: ότι φέτος δε θα υποχωρήσει για τίποτα και κανέναν. Κυρίως όμως και για το δικό του καλό, γιατί το 2019 παίζεται η καριέρα του στην F1, και δείχνει να το έχει καταλάβει….
-«Valtteri, it’s James….»
-«Nooo!»
Λέτε;;;
«Παγωμάρα» και ερωτηματικά στη Ferrari – χαμόγελα στη Red Bull
Η «πρωταθλήτρια χειμώνα» Ferrari προβλημάτισε με την απόδοσή της. Δεν είναι τόσο ότι έμεινε εκτός βάθρου, αλλά το γεγονός ότι ήταν στην ουσία…. αργή. Το μονοθέσιο δεν έδειξε δυσκολοδήγητο ή ασταθές, αλλά απλά δεν είχε την απόλυτη ταχύτητα της Mercedes (ακούστηκαν και φήμες για προβλήματα στον ιταλικό κινητήρα, που οδήγησαν σε μειωμένη ισχύ).
Η διαφορά στις κατατακτήριες τρόμαξε πολλούς αλλά και την ίδια την ομάδα, η οποία αρνούνταν να πιστέψει ότι θα συνέβαινε το ίδιο και στον αγώνα. Για αυτό και διατηρήθηκε μια σχετική ηρεμία στις τάξεις της το Σάββατο. Όμως, τα πράγματα έδειξαν άσχημα και στον αγώνα, όπου η διαφορά ήταν αρκετά μεγάλη – ιδιαίτερα στο δεύτερο stint – ενώ και ο Vettel εξέφρασε ανοιχτά την απορία/παράπονο του για την έλλειψη ταχύτητας. To team order στον Leclerc δε θα το σχολιάσουμε, ακριβώς γιατί έχει προ πολλού ξεκαθαριστεί ότι ο Vettel έχει την εύνοια της ομάδας, τουλάχιστον στην αρχή…
Όπως και να έχει, δεδομένων των προσδοκιών και των δειγμάτων στη Βαρκελώνη, η Ferrari ελπίζει ότι βρίσκεται πολύ πιο κοντά στη Mercedes απ’ ό,τι έδειξε στην Αυστραλία, σε μία πίστα που όπως είπαμε έχει πολλές ιδιορρυθμίες. Διαφορετικά, η γκρίνια θα είναι τεράστια, καθώς φέτος πολλοί περιμένουν ότι θα είναι η χρονιά της Scuderia.
Όσον αφορά τη Red Bull, το θετικό είναι σίγουρα ότι δε βρίσκεται σε χειρότερο επίπεδο σε σχέση με πέρυσι. Ίσως μάλιστα, με την Honda να είναι ήδη πιο ανταγωνιστική, δεδομένης της αισθητά βελτιωμένης ταχύτητας που έδειξε ο κινητήρας στις ευθείες. Η αξιοπιστία αποτελεί ακόμη ερωτηματικό, αλλά οι ενδείξεις είναι σίγουρα καλές για τη συνέχεια.
Ο Verstappen μπορεί να αποτελέσει φέτος το outsider για τον τίτλο, ενώ για τον Gasly δεν μπορούμε να πούμε πολλά, κυρίως γιατί ο αγώνας του ήταν ήδη χαμένος από τις κατατακτήριες. Πάντως, στο Albert Park η Red Bull ήταν μακριά από τη νίκη και το ρυθμό του Bottas.
H μάχη των μεσαίων θα είναι σπουδαία και αμφίρροπη
Η Haas επιβεβαίωσε αυτό που περίμεναν οι περισσότεροι, ότι στο ξεκίνημα τουλάχιστον της σεζόν είναι η «best of the rest». Οι κατατακτήριες και ο αγώνας το πιστοποιούν, όπως επίσης πιστοποιούν ότι όλα θα είναι αμφίρροπα στη συνέχεια.
Η Renault έδειξε να είναι πολύ κοντά σε ρυθμό αγώνα στην αμερικανική ομάδα – αν και σίγουρα περίμενε πολλά περισσότερα σε απόδοση, δεδομένης της επένδυσης που κάνει – ενώ και οι Alfa Romeo και Toro Rosso καραδοκούν. Κάπου εκεί βρίσκεται και η McLaren, η οποία είδε τον Norris να μην μπορεί να επαναλάβει την εκπληκτική εμφάνιση που είχε στις κατατακτήριες, ενώ και η Racing Point δεν είναι μακριά. Μάλιστα, οι βαθμοί που πέτυχε ο Stroll σίγουρα δεν ήταν αναμενόμενοι από την πλειοψηφία του paddock.
To μόνο αρνητικό είναι ότι και πάλι το midfield έδειξε να είναι πολύ μακριά από το top 3, παρά τους ισχυρισμούς ότι φέτος η απόσταση θα ήταν μικρότερη.
Αχ βρε Williams….
Είτε κάποιος είναι οπαδός της βρετανικής ομάδας είτε όχι, δεν μπορεί να μην τον λυπεί η κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η πάλαι ποτέ κραταιά δύναμη του σπορ.
Οι χειμερινές δοκιμές μας προϊδέασαν για το τι να περιμένουμε στον πρώτο αγώνα, και η επιβεβαίωση ήρθε. Τελευταία και… καταϊδρωμένα τα ασπρο-θαλασσί μονοθέσια, με τον Russell να παλεύει όσο μπορεί, και τον Kubica να δείχνει με τα (αρκετά) λάθη του ότι τα σχεδόν εννιά χρόνια μακριά από τους αγώνες της Formula 1 δεν καλύπτονται έτσι εύκολα.
Πάντως, το πιο ανησυχητικό δεν είναι η απόδοση της FW42, η οποία λογικά θα βελτιωθεί στη συνέχεια, όσο το μονοθέσιο συμπληρώνει χιλιόμετρα. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι η ομάδα δείχνει σημάδια ανοργάνωτου συνόλου, χωρίς ξεκάθαρη πορεία…. ακόμη δεν καταλάβαμε τον αληθινό λόγο της αποπομπής/αποχώρησης του Lowe, ενώ είναι δυνατόν ρε παιδιά στον πρώτο αγώνα να μην υπάρχουν επαρκή ανταλλακτικά;;;
Αυτά τα …αρκετά προς το παρόν, και θα χαρούμε να ακούσουμε τα σχόλιά σας για όσα ειπώθηκαν παραπάνω, αλλά και τις παρατηρήσεις σας για τον πρώτο αγώνα του 2019!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!