Η αλλαγή των κανόνων της Formula 1 για τη μπροστινή πτέρυγα κοστίζει 15 εκατομμύρια ευρώ στην Red Bull, αλλά έχει ήδη ανακάμψει σε μεγάλο βαθμό για τις επιδόσεις της, όπως λέει ο σύμβουλος της ομάδας Dr Helmut Marko.
Οι αλλαγές της F1 το 2019 περιλαμβάνουν απλουστευμένες εμπρός πτέρυγες και bargeboards σε μια προσπάθεια να διευκολυνθούν τα αυτοκίνητα στο να ακολουθούν το ένα το άλλο, γεγονός που με τη σειρά του θα πρέπει να οδηγήσει σε πιο κοντινούς και καλύτερους αγώνες.
Η Red Bull ήταν φανερά κατά της απόφασης να προωθηθούν αυτές οι αλλαγές τον περασμένο Μάιο, αναφέροντας την έλλειψη αξιόπιστων δεδομένων για την υποστήριξή της άποψης αυτής και τις οικονομικές επιπτώσεις που θα είχε.
Ο Marko δήλωσε στο Motorsport.com ότι ενώ η εμπρόσθια πτέρυγα ίσως βελτιώσει τις προοπτικές προσπέρασης της F1, παρά το ότι το επίπεδο απόδοσης βρίσκεται “ήδη στα μέσα του 2018”, “είμαστε φτωχότεροι 15 εκατομμύρια ευρώ”.
“Έχουμε τα ίδια [αεροδυναμικά] στοιχεία όπως το περασμένο καλοκαίρι”, δήλωσε ο Marko. “Μέχρι τη στιγμή που θα φτάσουμε στη Μελβούρνη θα είμαστε πιθανώς καλύτερα από αυτό το επίπεδο.
“[Αλλά] υπάρχει τώρα μια καλή βάση για συζήτηση μεταξύ των Mercedes, Ferrari και εμάς. Συμφωνούμε ότι οι κανονισμοί δεν πρέπει να καθορίζονται από τους τεχνικούς. Μόλις εμπλακούν οι τεχνικοί, το κόστος αυξάνεται και όλα γίνονται περίπλοκα. Τα πράγματα πρέπει να καθοριστούν.”
Ο Marko δήλωσε ότι η αλλαγή του κανόνα «έγινε κυρίως με πρωτοβουλία της Mercedes», με την ομάδα να έχει πάρει και τα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα της F1 για τις πέντε τελευταίες χρονιές.
Είπε: «Όλοι μπορούν να δουν πόσο δύσκολο είναι για τη Mercedes να προσπεράσει όταν βρίσκονται πίσω από ένα άλλο αυτοκίνητο».
Παρά τις απογοητεύσεις για τη φύση των αλλαγών του 2019, ο Marko δήλωσε ότι οι πολιτικές σχέσεις της Red Bull ήταν ισχυρότερες από πριν. Εκτός από την καλή σχέση με την Mercedes, ο Marko ισχυρίστηκε ότι «αναπτύχθηκε μεγάλη συμπάθεια» μεταξύ της Red Bull και της Ferrari μετά το θάνατο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Sergio Marchionne το περασμένο καλοκαίρι.
Αυτό θα μπορούσε να είναι σημαντικό για τις κορυφαίες ομάδες της F1 εάν μπορούν να ευθυγραμμιστούν σε βασικά θέματα της F1, καθώς συνεχίζονται οι συνομιλίες για πολύ πιο θεμελιώδεις αλλαγές που έχουν προγραμματιστεί για το 2021.
Ο ιδιοκτήτης της F1, Liberty Media, έχει φτάσει σε αδιέξοδο με την γενική αναθεώρηση που έχει ως στόχο να συμπεριλάβει σημαντικές τροποποιήσεις στον τρόπο με τον οποίο κυβερνάται η F1, τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες λαμβάνουν χρηματικές πληρωμές και τους τεχνικούς κανονισμούς.
Ο Marko επεσήμανε την έλλειψη προόδου όσον αφορά τον περιορισμό για τον προϋπολογισμό και τους κανονισμούς κινητήρα, ως παράδειγμα της αποτυχίας της Liberty να συμφωνήσουν για το μέλλον. “Πιστεύω ότι, αν δεν αποφασίσουμε τίποτα, φτάνουμε σιγά σιγά σε μια κρίσιμη φάση”, είπε “Αν ήμουν η Liberty, μια εισηγμένη εταιρεία που απέκτησε τις μετοχές της σε πολύ υψηλές τιμές, θα ήθελα σε κάποιο στάδιο να εξηγήσω στους μετόχους μου πως περιμένω το 2021 να δείχνει. Ποιες είναι οι ευκαιρίες εσόδων, πώς θα συνεχιστεί;”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!