Ο Danilo Petrucci (Team Ducati) ήταν ταχύτερος για την 1η ημέρα δοκιμών στη Jerez μετά από ένα γύρο στο 1:37.968 το απόγευμα, και ήταν επικεφαλής του Andrea Dovizioso – με τον 04 να πέφτει στη στροφή 5 αργά στην ημέρα – κατά 0.217δ, με τον Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) να έχει μια πολύ θετική ημέρα για να τελειώσει τρίτος στη κατάταξη – και μόλις το 0,380δ να χωρίζει τους τρεις πρώτους.
Ένα κρύο πρωινό στη νότια Ισπανία σήμαινε ότι η δράση επί της πίστας δεν άρχισε μέχρι τις 11:30 τοπική ώρα, αλλά οι συνθήκες βελτιώθηκαν σύντομα μετά το μεσημέρι, καθώς οι κορυφαίοι αναβάτες της κατηγορίας συνέχισαν τις κρίσιμες προετοιμασίες τους για το 2019 κάτω από τον ηλιόλουστο ουρανό στη Χερέθ. Μετά τα μισά της ημέρας ήταν ο Jorge Lorenzo της Repsol Honda Team, ο οποίος ήταν επικεφαλής, αλλά οι χρόνοι θα έπεφταν ακόμα περισσότερο – και ο Petrucci θα πήγαινε ταχύτερος.
Στη Ducati, ο Petrucci ολοκλήρωσε 53 γύρους την Τετάρτη για να είναι ο μόνος αναβάτης που έπεσε κάτω από το 1:38. Τόσο ο ίδιος όσο και ο Dovizioso είχαν 2018 spec και 2019 spec μοτοσυκλέτες για να συγκρίνουν την πρώτη ημέρα στη Jerez, αλλά σύμφωνα με τον Team Manager Davide Tardozzi, και οι δύο αναβάτες σύντομα πέρασαν στην 2019 Desmosedici.
Στο τελευταίο του τρέξιμο, όμως, ο Dovizioso έπεσε στη στροφή 5 για να τερματίσει πρόωρα την ημέρα του, παρόλο που ήταν εντάξει και είχε ήδη καταφέρει να κάνει 53 γύρους καθώς ο ίδιος και η Ducati επικεντρώθηκαν στα ηλεκτρονικά, το σασί και τον κινητήρα. Ο επιστρέφοντας Alvaro Bautista – ο Ισπανός αντικατέστησε τον τραυματισμένο αναβάτη δοκιμών Michele Pirro – είχε στη διάθεσή του μία πλήρες 2019 spec και τελείωσε την ημέρα ένατος στους χρόνους. Λίγο μπροστά του ήταν ο Jack Miller (Alma Pramac Racing) στην 8η, ο Αυστραλός σε μισή 2018 και μισή 2019 Desmosedici προς το παρόν καθώς εργάστηκε στη γεωμετρία.
Ο rookie teammate του Miller, Francesco Bagnaia (Alma Pramac Racing) είχε άλλη μια καλή μέρα στη πίστα και ήταν 14ος πιο γρήγορος στην πρώτη ημέρα. Ο πρωταθλητής του Moto2 έχει την 2018 Ducati διαθέσιμη και ολοκλήρωσε 51 γύρους, ώντας 1.189δ πίσω από τον Petrucci. Ο Bagnaia χαρακτήρισε την Jerez ως “πιο δύσκολη” πίστα από τη Valencia για να οδηγήσει μια μηχανή πρώτης κατηγορίας, αλλά επιβεβαίωσε επίσης ότι προχωρά με τον σωστό τρόπο.
Για την Honda, ο Takaaki Nakagami ήταν το κορυφαίο όνομα στην 1η ημέρα, συνεχίζοντας την εντυπωσιακή του έναρξη στη 2019 preseason. Ο ιάπωνας αναβάτης ολοκλήρωσε 66 γύρους στην 2018 RC213V, με την ίδια μοτοσυκλέτα που ο Cal Crutchlow (LCR Honda Castrol) χρησιμοποίησε την περασμένη σεζόν. Ο αναβάτης με τον αριθμό 30 δήλωσε ότι η βελτίωση στον κινητήρα της Honda μεταξύ του 2017 και του 2018 είναι αρκετά μεγάλη και ήταν επίσης σε θέση να θέσει σταθερούς χρόνους γύρου στο χρησιμοποιημένο ελαστικό. Συνολικά, ο Nakagami ήταν ενθουσιασμένος με την πρόοδό του μέχρι στιγμής.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Marc Marquez (Team Repsol Honda) δεν ήταν μακριά, όμως. Στην δεύτερη ταχύτερη Honda κατά την πρώτη ημέρα της δράσης, ο Ισπανός ήταν στην 5η θέση. Σύμφωνα με τον διευθυντή ομάδας Alberto Puig, οι μοτοσυκλέτες ήταν οι ίδιες με αυτές που είχαν στη Valencia, καθώς η ιαπωνική ομάδα συνέχιζε να αναμειγνύει εξαρτήματα για να βρει τον καλύτερο συνδυασμό που θα μεταφέρει στην Ιαπωνία. Ο Marquez τερμάτισε την ημέρα 0.549δ από την κορυφή αφού ολοκλήρωσε 50 γύρους, ενώ δοκίμασε και ένα νέο αεροδυναμικό μπροστινό μέρος στη Honda του.
Ο νέος teammate του Jorge Lorenzo, ο οποίος οδήγησε τους χρόνους το πρωί για κάποιο χρονικό διάστημα, ήταν ο έβδομος γρηγορότερος στην τρίτη ημέρα που οδήγησε μια Honda. Ο Ισπανός έθεσε τον ταχύτερο χρόνο του 1:38.749 για να τερματίσει 0.781δ πίσω από τον Petrucci αφού πρόσθεσε άλλους 56 γύρους στο σύνολο του. Ο Lorenzo εξακολουθεί να μην είναι 100% υγιής, προσθέτοντας στην πρόκληση της προσαρμογής από τη Ducati.
Στη Yamaha, οι εργασίες συνεχίστηκαν στον κινητήρα. Ο Maverick Viñales (Yamaha Factory Racing) ήταν μια απειλή για την κορυφή καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας και έκανε 58 γύρους πριν το τέλος της ημέρας – με τον αριθμό 12 να τελειώνει λίγο πάνω από τέσσερα δέκατα από την κορυφή στην 4η. Είπε ότι δουλεύουν στο ρυθμός αγώνα, αλλά επίσης είπε ότι δεν είναι ακόμα σίγουροι για μία από τις δύο διαφορετικές spec κινητήρα που δοκιμάζουν – με περισσότερη δουλειά να χρειάζεται την Πέμπτη. Ο teammate του Valentino Rossi άργησε να πατήσει πίστα, αλλά ο αριθμός 46 έθεσε 50 γύρους την Τετάρτη στο τέλος. Τελείωσε τη μέρα λίγο περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο πίσω από τον Viñales, στην 17η, αλλά δεν έβαλε νέα ελαστικά. Παρουσιάστηκε επίσης ένα τεχνικό πρόβλημα που οδήγησε ένα σετ γύρων σε σταμάτημα, με τον Rossi να σταματά στην πίστα αφού άκουσε ένα πρόβλημα στην M1 του.
Η Petronas Yamaha SRT, εν τω μεταξύ, είχε μια άλλη σταθερή μέρα. Ο Franco Morbidelli ήταν ο έκτος συνολικά μετά από 70 γύρους και ο καλύτερος του στο 1:38.659, και ο teammate του Fabio Quartararo τελείωσε την ημέρα στην 16η. Ο καλύτερος χρόνος του Γάλλου ήταν στο 1:39.414 καθώς συνεχίζει να εξοικειώνεται στην κορυφαία κατηγορία.
Ο Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) ήταν ένας άλλος rookie που εντυπωσίασε – και ήταν ο γρηγορότερος rookie. Οδήγησε για τη Suzuki στη Jerez για να τελειώσει την ημέρα δέκατος, παρόλο που ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής του Moto3 του 2017 υπέστη την πρώτη του πτώση στο MotoGP στη στροφή 7 λίγο μετά τις 13:00 τοπική ώρα. Ο Ισπανός ήταν εντάξει και επέστρεψε αργότερα στη μέρα για να βελτιώσει – με 1:38.956 τον καλύτερο χρόνο του, βάζοντας τον κάτω από ένα δευτερόλεπτο από την κορυφή.
Ο teammate του Alex Rins, μαζί με τον δοκιμαστή Sylvain Guintoli, είχαν πολλά νέα μέρη για να δοκιμάσουν την Τετάρτη. Ο νέος κινητήρας και το σασί ήταν η κύρια εστίαση για το εργοστάσιο της Hamamatsu, με τον νέο κινητήρα πιο ισχυρό από ό, τι την περασμένη σεζόν. Σύμφωνα με τον Διευθυντή Ομάδας Davide Brivio, ο Rins ήταν σε πλαίσιο αλουμινίου, ενώ ο Guintoli δοκιμάζει ένα πλαίσιο με ανθρακονημάτινη βάση – ενώ ο Brivio επιβεβαιώνει επίσης ότι το σχέδιο τους είναι για την κατασκευή ενός πλαισίου από αλουμίνιο που έχει την ίδια ακαμψία με την ανθρακονημάτινη. Ο Rins τελείωσε την ημέρα 13ος μετά την ολοκλήρωση 87 γύρων – το περισσότερο από κάθε αναβάτη – ενώ ο Guintoli ήταν 22ος.
Στην Aprilia, η δοκιμή ξεκίνησε σκληρά καθώς ο Aleix Espargaro έχασε την πρώτη μέρα από ασθένεια – αν και ελπίζει να οδηγήσει την Πέμπτη – αλλά ο Andrea Iannone έβαλε το εργοστάσιο του Noale στην 11η συνολικά με 1:39.008. Ήταν σε θέση να ολοκληρώσει μόνο 24 γύρους, ωστόσο, καθώς έμεινε εκτός της υπόλοιπης διαδικασίας μετά από μια πτώση. Ο αναβάτης δοκιμών Bradley Smith, εν τω μεταξύ, έκανε 69 γύρους. Δούλεψε στη μοτοσυκλέτα του Aleix Espargaro, με ένα νέο spec κινητήρα που επικεντρώθηκε στην παροχή ισχύος και τη ροπή, και κάθε αναβάτης της Aprilia είχε δύο σασί για σύγκριση. Ο Matteo Baiocco ήταν επίσης στη πίστα για το εργοστάσιο του Noale και έκανε 49 γύρους.
Τέλος, για την KTM, το αυστριακό εργοστάσιο κοιτάζει προς τα εμπρός μετά από μια πιο δύσκολη σεζόν το 2018 και είχαν έξι μοτοσυκλέτες στο γκαράζ. Ο Pol Espargaro της Red Bull KTM Factory Racing ήταν ο ταχύτερος της ομάδα στην 15η με το καλύτερο χρόνο του στο 1:39.241 μετά από 58 γύρους. Ο Johann Zarco ήταν στην 19η, αλλά η εστίαση; Ανάπτυξη και σίγουρα όχι οι χρόνοι. Η KTM εργάζεται σε έναν τεράστιο κατάλογο – seamless κιβώτιο ταχυτήτων, εξαρτήματα σασί, αεροδυναμικά εξαρτήματα, ελαφρώς διαφορετικό κινητήρα… και χρησιμοποιούν το νέο IMU.
Οι δύο ανεξάρτητοι αναβάτες της ομάδας τους Red Bull KTM Tech 3, εν τω μεταξύ, δούλευαν στην καλύτερη μοτοσικλέτα τους από το 2018 – αν και αναμένεται να λάβουν μια ενημέρωση στη Sepang. Ο Hafizh Syahrin έκανε 51 γύρους με τον καλύτερο του στο 1:40.630 και ο rookie Miguel Oliveira έκανε 61 γύρους, τελειώνοντας τη μέρα περίπου ένα δευτερόλεπτο από τον πιο έμπειρο teammate του.
Εντωμεταξύ μη χάσετε την ευκαιρία να συμμετέχετε στις κληρώσεις για υπογεγραμμένα poster: των Rossi και Viñales της Movistar Yamaha! και των Dovizioso και Lorenzo της Ducati Team!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!