Ο Lewis Hamilton τελείωσε τη σεζόν με νίκη ως πρωταθλητής της Formula 1 για το 2018, κυριαρχώντας στο Grand Prix του Abu Dhabi, το οποίο είχε ένα δραματικό ατύχημα πρώτου γύρου για τον Nico Hulkenberg.
Ο Hamilton έτρεξε το μακρύτερο δεύτερο κομμάτι από οποιουδήποτε άλλο οδηγό μετά από αλλαγή ελαστικών υπό ένα πρόωρο εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, αλλά παρέμεινε άνετα μπροστά από τον Sebastian Vettel της Ferrari. Ο Max Verstappen ξεπέρασε τον πρώιμο φόβο του για τον κινητήρα του και αντιστάθηκε στη πίεση του teammate του στην Red Bull, Daniel Ricciardo, για να τερματίσει τρίτος και να αρνηθεί στον Αυστραλό το βάθρο του τελικού αγώνα του για την ομάδα πριν μεταβεί στη Renault την επόμενη σεζόν.
Ο Hamilton κράτησε το πλεονέκτημά του από την pole, αλλά ο αγώνας εξουδετερώθηκε μόλις μισό γύρο μετά από το ατύχημα του Hulkenberg. Ο οδηγός της Renault επιτέθηκε στον Romain Grosjean στην 9η στροφή, στην αριστερή στροφή στο τέλος της πρώτης ευθείας, αλλά ο Grosjean έμεινε στην εξωτερική, καθώς πιέστηκε προς την άκρη της διαδρομής. Ο Hulkenberg έστριψε προς το apex στη δεξιά στροφή που ακολουθεί και χτυπήθηκε από το μπροστινό αριστερό ελαστικό του Grosjean, το οποίο έστειλε τη Renault αριστερά σε κατακόρυφες πλευρικές περιστροφές. Ήρθε σε ανάπαυση ανάποδα ενάντια στο εξωτερικό φράγμα, για λίγο έπιασε φωτιά και ο άθικτος Hulkenberg έπρεπε να περιμένει για να φτάσουν οι βοηθοί και να επανατοποθετήσουν το αυτοκίνητο μπορέσει να εξαχθεί.
Ο Hamilton έκανε καλή επανεκκίνηση στο τέλος του τέταρτου γύρου για να οδηγήσει τον teammate του Valtteri Bottas περισσότερο από ένα δευτερόλεπτο κατά τη γραμμή. Ο πρωτοπόρος σταμάτησε νωρίς, στον 7ο γύρο των 55, όταν η Ferrari του Kimi Raikkonen έσβησε μετά από την τελική στροφή και σταμάτησε στη γραμμή εκκίνησης, ενεργοποιώντας ένα VSC.
Ο Bottas και ο Vettel έμειναν εκτός, μόνο με τον Charles Leclerc (ο οποίος ήταν σε μία εκπληκτική τέταρτη θέση αφότου πέρασε και τις δύο Red Bulls στον πρώτο γύρο και τη Ferrari του Raikkonen) και τον Romain Grosjean να ακολουθούν τον Hamilton. Οι Bottas, Vettel και Ricciardo επέκτειναν το stint τους στα ultrasofts και ο Verstappen προσπάθησε να κάνει τα hypersoft του να αντέξουν όσο το δυνατόν περισσότερο. Οι Ricciardo και Verstappen έλαβαν προειδοποιήσεις για τους κινητήρες τους νωρίς από την Red Bull, αλλά το ξεπέρασαν και πήγαν σε “απροσδόκητη προστασία της μονάδας ισχύος”, υποδηλώνοντας ότι μία προστασία κατά βλάβης είχε ενεργοποιηθεί εσφαλμένα.
Ο Bottas άλλαξε ελαστικά εννέα γύρους μετά τον Hamilton και επανήλθε εννέα δευτερόλεπτα πίσω και παρόλο που ο Hamilton παραπονέθηκε για τα ελαστικά του, ο Βρετανός διατήρησε ένα σχετικά άνετο προβάδισμα. Ο Hamilton ήταν ακόμα έξι δευτερόλεπτα μπροστά από τον Bottas όταν ο teammate του έχασε τη μάχη για τη δεύτερη θέση χάρη σε μερικά προβλήματα στο φρενάρισμα. Ένα κλείδωμα τροχών στο τέλος της πρώτης πίσω ευθείας επέτρεψε στον Vettel να πάρει τη δεύτερη στον 35ο γύρο και στη συνέχεια τρεις γύρους αργότερα ένα μικρότερο λάθος στο ίδιο μέρος έκανε τον Verstappen να περάσει τον Bottas στη δεύτερη πίσω ευθεία και να ακουμπήσουν τροχούς στο μικρό chicane που ακολουθεί. Ένα γύρο αργότερα ο Bottas έχασε μια άλλη θέση στον Ricciardo, ο οποίος είχε οδηγήσει τον αγώνα για λίγο, χάρη στην επέκταση του πρώτου του τμήματος μέχρι τον 33ο γύρο, και η Mercedes αποφάσισε να καλέσει τον Bottas για φρέσκα ελαστικά μετά την επισήμανση ενός πιθανού προβλήματος μετά την επαφή του με τον Verstappen. Αν και τα προβλήματα του Bottas απελευθέρωσαν τον Vettel στο να επιτεθεί στον Hamilton και να κλείσει το χάσμα στα 2.5δ στη σημαία, δεν έφτασε ποτέ αρκετά κοντά για να ανησυχήσει τον βρετανό.
Η νίκη ήταν η 11η στη χρονιά για τον Hamilton, ισοφαρίζοντας το ρεκόρ του σε μία σεζόν.
Κρατώντας τον Ricciardo πίσω του για την τρίτη θέση, ο Verstappen μπόρεσε να περάσει μπροστά από τον Bottas για την τέταρτη στο πρωτάθλημα των οδηγών. Ο Bottas τελείωσε τη σεζόν του χωρίς νίκη με μία μακρινή πέμπτη θέση, μπροστά από τον Carlos Sainz.
Ο Sainz ολοκλήρωσε τη θητεία του με τη Renault με την θέση του ως ο καλύτερος των υπολοίπων χάρη σε ένα μακρύ πρώτο κομμάτι, που του επέτρεψε να περάσει τη Sauber του Leclerc. Ο Leclerc έπρεπε να επιβιώσει από την πίεση του οδηγού της Racing Point Force India Sergio Perez για να κρατήσει την έβδομη, ενώ οι Haas των Grosjean και Magnussen ολοκλήρωσαν τη πρώτη 10αδα.
Ο Fernando Alonso τελείωσε λίγο έξω από το top 10 στην πιθανή τελική εμφάνιση του στην F1, παρά το γεγονός ότι πήρε 5 δευτερόλεπτα χρονική ποινή αργότερα για το ‘κόψιμο’ στροφής. Ο Ισπανός δεν θα αγωνιστεί για την επόμενη σεζόν με τη McLaren στη Formula1, αλλά θα συμμετέχει με τη McLaren στο Indy500.
Τρεις οδηγοί εντάχθηκαν στους εγκαταλείψαντες των Hulkenberg και Raikkonen. Ο Marcus Ericsson έληξε τη θητεία του με την Sauber με εγκατάλειψη ενώ είχε βρεθεί στις βαθμολογούμενες θέσεις νωρίς, πριν οι Esteban Ocon και Pierre Gasly εγκαταλείψουν μέσα σε δύο γύρους ο ένας από τον άλλο με καπνό να βγαίνει από τα αυτοκίνητά τους.
Signing off for 2018 in style! ???
Let’s cause a scene! ?
Thanks for the assist @alo_oficial and @ScuderiaFerrari!! ?#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/1tKtCGscfh
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) November 25, 2018
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!