Εικονικά αυτοκίνητα των οποίων ο εκλεπτυσμένος σχεδιασμός και η μηχανική εμπνέονται από τις θρυλικες Ferrari του παρελθόντος.
Οι νέες Ferrari Monza SP1 και SP2 αποκαλύφθηκαν στο εργοστάσιο στο Maranello. Αυτά τα αυτοκίνητα ειδικής σειράς περιορισμένης έκδοσης είναι τα πρώτα σε μία νέα σειρά που ονομάζεται «Icona» και αντλούν έμπνευση από τις πιο υποβλητικές Ferrari της δεκαετίας του 1950 και διαθέτουν την πλέον εξελιγμένη τεχνολογία σπορ αυτοκινήτων που είναι διαθέσιμη σήμερα.
Οι Monza SP1 και SP2, απευθύνονται σε ειδικούς πελάτες και συλλέκτες, και είναι εμπνευσμένες από τις Ferrari barchettas του παρελθόντος, μεταξύ των οποίων η 166 MM του 1948, η οποία αρχικά εμπνεύστηκε το όνομα barchetta και τις 750 Monza και 860 Monza. Σχεδιασμένες με μοναδικό στόχο τη νίκη, αυτά τα ασυμβίβαστα μοντέλα βοήθησαν στην κατασκευή του μύθου της Ferrari στη δεκαετία του 1950, παίρνοντας πολλές νίκες στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτου.
Η Ferrari Monza SP1 σχεδιάστηκε ως ένα ασυμβίβαστο μονοθέσιο δρόμου που προσφέρει μια πραγματικά μοναδική εμπειρία πίσω από το τιμόνι. Η έταιρη, η Monza SP2, με την προσθήκη δεύτερου προστατευτικού καλύματος και δεύτερης ράβδου, είναι διθέσια και επιτρέπει στον συνεπιβάτη να μοιράζεται τις ίδιες αισθήσεις οδήγησης με τον οδηγό.
Τα μοντέλα Monza SP1 και SP2 διαθέτουν μοναδικό σχεδιασμό, τον καλύτερο λόγο βάρους προς ισχύ από κάθε barchetta χάρη στην εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων στη κατασκευή, και ιδιαίτερες λεπτομέρειες, όπως τα φώτα μπροστά και πίσω, τους τροχούς και το εσωτερικό, που ενισχύουν περαιτέρω την αποκλειστικότητα των αυτοκινήτων. Εξοπλισμένες με τον ισχυρότερο κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ το Maranello, τον V12 810 cv, μπορούν να κάνουν τα 0-100χλμ/ω σε 2,9 δευτερόλεπτα και τα 0-200χλμ/ω σε 7,9 δευτερόλεπτα.
Η αρχιτεκτονική των δύο αυτοκινήτων βασίζεται σε μια μονολιθική μορφή με ένα αεροδυναμικό προφίλ πτέρυγας όπου η πλήρης απουσία οροφής και windscreen έδωσε στους σχεδιαστές την ελευθερία να δημιουργήσουν μοναδικές αναλογίες που δεν θα ήταν εφικτές σε ένα πιο παραδοσιακό τύπο spider.
Το αποτέλεσμα είναι η αυξημένη αίσθηση της ταχύτητας που συνήθως βιώνουν μόνο οι οδηγοί της Formula 1, η οποία απορρέει από την ιδέα ενός πιλοτηρίου που διαμορφώνεται γύρο τον οδηγό.
Το κέντρο σχεδιασμού της Ferrari προσπάθησε να δημιουργήσει ένα πολύ καθαρό σχέδιο, σαν να γεννήθηκε από μία μόνο μολυβιά, για να μεταφέρει ιδανικά την διαχρονική κομψότητα, τη μινιμαλιστική μορφή και την εκλεπτυσμένη λεπτομέρεια. Οι οπτικά πολύπλοκες λύσεις, όπως αυτές που εμφανίζονται σε πρόσφατα αγωνιστικά αυτοκίνητα, έχουν αποφευχθεί, δίνοντας τη θέση τους σε μια πιο υποτιμημένη μορφή σχεδιασμού. Ποτέ ξανά ένα μοντέλο δεν έχει επιδείξει μια τέτοια αφηγηματική δύναμη, υπογραμμίζοντας την κλήση του ως αυτοκίνητο οδηγού, όπου η σχέση μεταξύ ανθρώπου και αυτοκινήτου γίνεται συμβιωτική.
Μια ριζοσπαστική επιλογή έγινε για το σχεδιασμό των θυρών των αυτοκινήτων που ανοίγουν προς τα πάνω. Εξίσου σημαντικό είναι το ενιαίο ανθρακονημάτινο καπό κινητήρα, το οποίο είναι αρθρωμένο στο μπροστινό μέρος για να παρουσιάζει τον επιβλητικό κινητήρα V12 όταν ανοίγει.
Όπως συμβαίνει και με τα αγωνιστικά μοντέλα, το αμάξωμα και των δύο αυτοκινήτων είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα. Ολόκληρο το εσωτερικό είναι διακοσμημένο στο ίδιο υλικό με φυσικό φινίρισμα για να ενισχύσει τον αθλητικό αντίκτυπο του σχεδίου. Η μείωση του βάρους και η διαμόρφωση της «barchetta» εγγυώνται τη μοναδική δυναμική του οχήματος: τέλεια ισορροπημένη χωρίς καθόλου μεταφορά βάρους για καθαρό, χωρίς συμβιβασμούς χειρισμό σπορ αυτοκινήτου.
Επειδή αυτά είναι αυθεντικά “en plein air” σπορ αυτοκίνητα, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στο σχεδιασμό τους ήταν η διαχείριση των αεροδυναμικών ροών μέσα στο πιλοτήριο, ελλείψει windscreen. Η λύση ήταν η καινοτόμος ευρεσιτεχνία “Virtual Wind Shield” η οποία ενσωματώθηκε στο fairing μπροστά από το ταμπλό οργάνων και το τιμόνι. Το “Virtual Shield Wind” αποκλίνει ένα μέρος της ροής του αέρα για να διατηρήσει την άνεση της οδήγησης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Κινητήρας V12 – 65°, 6496 κ.εκ.
Μέγιστη ισχύς 808hp στις 8500στρ/λ
Μέγιστη ροπή 719 Nm στις 7000στρ/λ
Βάρος (στεγνό) 1500 κιλά (SP1), 1520 κιλά (SP2)
Επιδόσεις
0-100 χλμ/ω 2.9δ
0-200 χλμ/ω 7.9δ
Μέγιστη ταχύτητα άνω των 300 χλμ/ω
https://youtu.be/d702GOH_4gg
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!