Σημαντικές αλλαγές αποφασίστηκαν από την FIA για το μέλλον της F1, καθώς στόχος είναι από το 2021 να μην χρησιμοποιούνται πλέον ηλεκτρικές κουβέρτες στα ελαστικά, ενώ και οι ζάντες των μονοθεσίων θα είναι 18 ιντσών!
Η FIA άνοιξε τη διαδικασία υποβολής προσφορών για τους κατασκευαστές ελαστικών που επιθυμούν να αποτελέσουν τον αποκλειστικό προμηθευτή της Formula 1 από το 2020, καθώς το τρέχον συμβόλαιο της Pirelli λήγει το 2019. Έτσι, καθορίστηκαν οι νέοι κανονισμοί, που περιλαμβάνουν την εισαγωγή ελαστικών 18 ιντσών από το 2021.
Η Pirelli δοκίμασε τους τροχούς των 18″ κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2014 – όπως επίσης και σε κάποιες μεμονωμένες περιπτώσεις έκτοτε – ωστόσο αποφασίστηκε να διατηρήσει τους τρέχοντες τροχούς των 13 ιντσών. Κάτι που πλέον αλλάζει.
Επίσης, η FIA αποφάσισε να αλλάξει και το πλάτος των ελαστικών, με τα εμπρός να γίνονται στενότερα, από 305 χιλιοστά σε 270 χιλιοστά, ενώ τα πίσω ελαστικά θα παραμείνουν ως έχουν (405 χιλιοστά).
Όσον αφορά τις ηλεκτρικές κουβέρτες των ελαστικών, στόχος είναι η πλήρης απαγόρευσή τους, χωρίς αυτό να συνεπάγεται κινδύνους για τη λειτουργία των ελαστικών και την απόδοσή τους.
«Τα ελαστικά θα πρέπει να παρέχουν ασφαλή απόδοση όταν χρησιμοποιούνται κρύα», γράφει το ανακοινωμένο έγγραφο της FIA.
Όσον αφορά τα ελαστικά βροχής και τα ενδιάμεσα, το κείμενο αναφέρει:
“Τα βρόχινα και ενδιάμεσα ελαστικά θα πρέπει επίσης να είναι ικανά να λειτουργούν χωρίς την ανάγκη προθέρμανσης. Στις χειμερινές δοκιμές θα απαιτείται ένα συγκεκριμένο ελαστικό χαμηλής θερμοκρασίας. Αυτό θα αποτελέσει το κύριο ελαστικό για τις ομάδες στις ευρωπαϊκές χειμερινές δοκιμές, με περιορισμένο αριθμό διαθέσιμων ελαστικών για αγώνα”, κάτι που σημαίνει ότι θα εισαχθεί ένα νέο ελαστικό αποκλειστικά για χρήση στις χειμερινές δοκιμές, το οποίο δε θα έχει σχέση με τις γόμες που θα είναι διαθέσιμες στους αγώνες!
Τέλος, τρεις γόμες ελαστικών θα είναι διαθέσιμες σε κάθε αγώνα για τις ομάδες, οι οποίες (για αποφυγή στην ουσία του τωρινού μπερδέματος) θα ονομάζονται απλώς hard, medium και soft – με την FIA να λέει ότι ο σκοπός είναι να δημιουργηθεί ο μέγιστος αριθμός δυνατών στρατηγικών για τις ομάδες, με τους χρόνους μεταξύ των γομών να είναι κοντά και να δίνουν τη δυνατότητα για πολλά pit-stops.
Πώς βλέπετε τις προωθούμενες αλλαγές; Σας βρίσκουν σύμφωνους;
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!