Αν η Mercedes θεώρησε ότι είχε αναπτυχθεί περισσότερο από τη Ferrari σε Γαλλία και Αυστρία, αναγκάστηκε να το ξανασκεφτεί στο Silverstone, αφού η Scuderia έφερε ένα ανανεωμένο πάτωμα και διαχύτη που βοήθησε τον Sebastian Vettel να σπάσει το κακό σερί της Ferrari σε αυτήν την πίστα.
Σε μία σεζόν που θυμίζει μάχη από τα παλιά και εξελίσσεται ανάμεσα σε δύο ομάδες βαρέων βαρών, το Silverstone έδειξε ότι η Ferrari απάντησε εμφατικά στα πρόσφατα κέρδη της Mercedes.
Παρόλο που ο Lewis Hamilton εξασφάλισε την pole για τη Mercedes με έναν απίστευτο γύρο, η Ferrari – με νέο πάτωμα και διαχύτη, και κινητήρα που παράγει τεράστια ιπποδύναμη – αποδείχθηκε το ταχύτερο μονοθέσιο στον αγώνα.
Ο Sebastian Vettel άνοιξε με ευκολία τη διαφορά στα πρώτα στάδια και αυτό ήταν το θεμέλιο της νίκης του. Με πολλές από τις γρήγορες στροφές του Silverstone – Abbey, Copse, Maggots – να είναι τώρα ουσιαστικά ευθείες, καθώς τα μονοθέσια περνούν ξεκάθαρα με τη μέγιστη δυνατή ταχύτητα από εκεί, ο μεγάλος παράγοντας διαφοροποίησης εδώ ανάμεσα στα μονοθέσια έχει μετατοπιστεί από την υψηλή ταχύτητα στην ισχύ του κινητήρα και την αεροδυναμική απόδοση (δηλ. πόση οπισθέλκουσα δέχεται το μονοθέσιο για δεδομένη ποσότητα κάθετης δύναμης).
Δεδομένων των προτύπων απόδοσης κάθε μονοθεσίου πριν από το Silverstone, αυτές οι απαιτήσεις ίσως αναμενόταν να ευνοήσουν τη Mercedes. Αλλά η τελευταία αναβάθμιση της Ferrari, μαζί με το πόσο πιο σίγουροι είναι τώρα για τη λειτουργία του κινητήρα τους, άλλαξε τα δεδομένα.
Στη Γαλλία, η Mercedes εγκαινίασε την προδιαγραφή 2.1 του κινητήρα της και στην Αυστρία μία σημαντική αεροδυναμική αναβάθμιση γύρω από τα πλευρικά βοηθήματα (sidepods), μαζί με τη συνδυασμένη επίδραση αυτών, φαινόταν ότι την έβαλαν σαφώς μπροστά από τη Ferrari.
Αλλά η πορεία ανάπτυξης της Ferrari φέτος ήταν επίσης επιθετική και καρποφόρα και η ενημέρωση του Silverstone απέδωσε δυνατά. Αυτό περιλάμβανε μία βελτιωμένη έκδοση των διαμηκών πτερυγίων άντωσης (slats) που εισήχθησαν στην Ισπανία και “τρέχουν” σε όλο το μήκος των εξωτερικών άκρων του πατώματος. Αυτό αυξάνει την ισχύ των στροβίλων μέσα στο εξωτερικό τμήμα του πατώματος.
Αυτοί οι περιστρεφόμενοι κύκλοι αέρα σφραγίζουν αποτελεσματικά το διάκενο μεταξύ του πατώματος και του εδάφους, εμποδίζοντας τη ροή αέρα που περνάει μέσα από το κεντρικό τμήμα του πατώματος από υπερχείλιση στις άκρες (δηλ. κάνουν τη δουλειά που συνήθιζαν να κάνουν τα απαγορευμένα εδώ και καιρό πτερύγια – skirts – επισφράγισης από νάιλον στα τέλη της δεκαετίας του ’70 και στις αρχές της δεκαετίας του ’80).
Αυτό αυξάνει την αρνητική πίεση του πατώματος, πιέζοντας το μονοθέσιο πιο σκληρά προς τα κάτω στα ελαστικά του. Όσο καλύτερη είναι η επισφράγιση αυτή, τόσο μεγαλύτερη είναι η κάθετη δύναμη. Τα νέα πτερύγια ενίσχυσης στροβίλων άλλαξαν την πορεία της ροής αέρα και έτσι έχουν γίνει συνοδευτικές αλλαγές στο σχήμα του διαχύτη. Υπήρχε επίσης ένα πιο περίπλοκο, πολυ-στοιχείο, πτερύγιο ως τμήμα του συγκροτήματος του αγωγού πίσω φρένων.
Η τεχνική ανάλυση έγινε από τους Mark Hughes και Giorgio Piola, ενώ η εικόνα είναι από το επίσημο site της Formula 1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!