Η επιλογή κινητήρων της Red Bull για το 2019 είναι το ζήτημα που απασχολεί περισσότερο το τελευταίο διάστημα τον ειδικευμένο ηλεκτρονικό – και μη – τύπο, με την αυστριακή ομάδα να φροντίζει να τροφοδοτεί συνεχώς την φημολογία. Βλέπετε, η συνεχής δημοσιότητα δεν είναι ποτέ κακή.
Βέβαια, η επιλογή κινητήρα είναι μια πολύ σημαντική υπόθεση, και ήταν αναμενόμενο ότι θα καθυστερούσε. Για την Red Bull είναι ένας “ευχάριστος” πονοκέφαλος, καθώς είναι η μόνη ομάδα που έχει το προνόμιο να συγκρίνει δύο κινητήρες απευθείας και να έχει δεδομένα εκ των έσω. Σε αυτό αποσκοπούσε και η περσινή της απόφαση να δώσει μια ευκαιρία στην Honda μέσω της Toro Rosso – για να μη βρεθεί και πάλι στο αδιέξοδο του να μη θέλει κανείς (Ferrari, Mercedes) να της προμηθεύσει κορυφαίας απόδοσης μονάδα ισχύος.
Και δε θα υπήρχε καν ζήτημα επιλογής αν η Honda δε βελτιωνόταν εντυπωσιακά φέτος. Η παρουσία των Ιαπώνων είναι ακριβώς αυτό για το οποίο ήλπιζε η ομάδα του Milton Keynes: βελτιωμένη αξιοπιστία, βελτιωμένη απόδοση. Όχι πολλά λόγια μπροστά στις κάμερες, κάτι που αποδεικνύει ότι χρειάζονταν μία σεζόν μακριά από το προσκήνιο, στο οποίο τους έβαζε συνεχώς η McLaren την προηγούμενη τριετία. Το καναδικό GP ήταν αναμφισβήτητα μια σημαντική στιγμή για τη Honda, καθώς ο νέος κινητήρας εσωτερικής καύσης απέδωσε τα αναμενόμενα (τα οποία φημολογούνται να είναι 3-4 δέκατα σε κάθε γύρο, ήτοι 35-40 άλογα). Πλέον, η διαφορά με τον (επίσης αναβαθμισμένο) κινητήρα της Renault έχει μικρύνει και άλλο – αν δεν έχει εξαλειφθεί πλήρως. Η επιλογή της Honda δείχνει τώρα να έχει περισσότερα θετικά παρά αρνητικά για την Red Bull.
Επιπλέον, όπως είναι λογικό, η Red Bull προτιμάει εργοστασιακή υποστήριξη – και τα χρήματα που αυτή συνεπάγεται – και όχι να πληρώνει για κινητήρες. Μην ξεχνάμε και ότι η σχέση Renault και Red Bull, αν και απόλυτα επιτυχημένη στο παρελθόν, τα τελευταία χρόνια έχει περάσει από σαράντα κύματα. Παρά τα όσα της έχει “σύρει” κατά καιρούς, η Renault φαίνεται ακόμη πρόθυμη να προσφέρει μονάδες ισχύος στην Red Bull, και αυτό είναι προς τιμήν της.
Τα δεδομένα ωστόσο δείχνουν ότι η αυστριακή εταιρία θα επιλέξει την Honda, όμως η συμφωνία είναι πιο περίπλοκη απ’ όσο φαίνεται. Υπάρχουν πολλά ζητήματα που πρέπει να λυθούν πρώτα, και όλα αφορούν το μέλλον της Red Bull. Αρχικά, πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι η ανακοίνωση της απόφασης για τον προμηθευτή κινητήρων θα συνδυαστεί με μια σειρά επιπλέον ανακοινώσεων από την ομάδα.
Ποιος θα πλαισιώσει τον Max Verstappen για τις επόμενες σεζόν; Η προφανής απάντηση είναι ο Daniel Ricciardo, όμως ο Αυστραλός κρατά ανοιχτές τις επιλογές του, περιμένοντας τις εξελίξεις. Πάντως, η θέση στη Ferrari δείχνει να μένει και πάλι στον Kimi (υπάρχει και ο Leclerc που εντυπωσιάζει), ενώ στη Mercedes ο Bottas είναι βελτιωμένος. Ο Ricciardo επίσης ήθελε να δει τις εξελίξεις γύρω από το θέμα του κινητήρα της Red Bull, και αν πάρει επαρκή στοιχεία για την ανταγωνιστικότητα της Honda, θα ανανεώσει το συμβόλαιό του.
Άλλο ένα ζήτημα που θα προκύψει αν η Honda πάρει το χρίσμα είναι το τι θα γίνει με την Aston Martin. Η βρετανική εταιρία είναι βασικός χορηγός της Red Bull, και φαίνεται δύσκολο το πώς θα συνυπάρξει εμπορικά με την Honda – δύο τελείως διαφορετικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, χωρίς καμία σύνδεση μεταξύ τους. Ακόμη είναι αμφίβολο αν θα αρέσει στη Honda να δίνει τους κινητήρες αλλά στο όνομα της ομάδας να γράφει πρώτα “Aston Martin”. Η αυστριακή εταιρία αποσκοπούσε σε μια μελλοντική εργοστασιακή συνεργασία με τη βρετανική φίρμα, αλλά αν η Honda ορθοποδήσει οριστικά, δεν τίθεται θέμα σύγκρισης μεταξύ της δυναμικής των δύο κατασκευαστών…
Τέλος, αν o Ricciardo μείνει, τι γίνεται με τον Carlos Sainz; Ο Ισπανός βρίσκεται σε δανεισμό από την Red Bull στην Renault, και πλέον δε θα έχει καμία ελπίδα να επιστρέψει στην ομάδα. Άρα οποιαδήποτε συμφωνία πρέπει να έρθει αφού πρώτα θα έχει λυθεί το ζήτημα του Sainz, και ίσως η οριστική παραχώρησή του στην Renault με χαμηλό τίμημα να είναι μέρος του όλου παρασκηνιακού παιχνιδιού.
Όπως και να έχει πάντως, όλες οι ανακοινώσεις θεωρείται δεδομένο ότι δε θα έρθουν πριν τον εντός έδρας αγώνα των «ταύρων» στην Αυστρία….
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!