Η φετινή σεζόν της F1 πέρασε και από την 6η της στροφή με την νίκη του Ricciardo στο Μονακό. Το 2018 ο Αυστραλός όπως και οι Hamilton και Vettel έχουν από 2 νίκες. Συνεπώς οι τρεις μεγάλες ομάδες έχουν μοιραστεί το πρώτο σκαλί του βάθρου.
Στον δρόμο προς τον Καναδά έχει ενδιαφέρον να μελετηθεί η βαθμολογία και φυσικά να δούμε το πως είχε η κατάσταση την ίδια στιγμή πέρυσι. Η μοναδική διαφορά είναι το GP Αζερμπαϊτζάν όπου πέρυσι είχε γίνει πιο αργά, καθώς τότε είχε πραγματοποιηθεί ο αγώνας στην Ρωσία.
Ποιες ομάδες έχουν βελτιωθεί και ποιοι έχουν την μεγαλύτερη πτώση;
McLaren Renault – 40 βαθμοί (+40)
Σωστά καταλάβατε. Στο απόλυτο μηδέν και τελευταία στους κατασκευαστές ήταν η McLaren πέρυσι τέτοια εποχή. Με την μονάδα της Renault έχει κάνει σημαντική βελτίωση, είναι 5η και πάντα στην μάχη της 4αδας. Πάραυτα η αναξιοπιστία της Honda έκρυβε κάτω από το χαλί το μέτριο και όχι επιπέδου Red Bull (όπως αρκετοί έλεγαν) μονοθέσιο του 2017.
Renault – 46 βαθμοί (+32)
Η Γαλλική ομάδα είναι 4η δύναμη. Μπορεί σε ταχύτητα να μην έχει κάνει άλματα σε σχέση με πέρυσι, όμως είναι σαφώς πιο σταθερή και αξιόπιστη με έναν κανονικό οδηγό (Sainz) αφού πέρυσι μέχρι τις ΗΠΑ οδηγός Palmer δεν υπήρχε, με τον Hulk να τραβά μόνος το κουπί. Χρειάζεται όμως ακόμη πολύ δουλειά για να αρχίζει να πιέζει τους μεγάλους.
Red Bull Racing TAG Heuer – 107 βαθμοί (+10)
Οι ταύροι βρίσκονται σε θετικό πρόσημο παρά το γεγονός ότι είχαν διπλή εγκατάλειψη στους 2 από τους 6 αγώνες ενώ ο Verstappen έχει μόλις 3 βαθμούς περισσότερους από τον Alonso. H Red Bull είναι βελτιωμένη και αν ο Max αποκτήσει μια κάποια σοβαρότητα θα μπορέσει να πιέσει περισσότερο Mercedes και Ferrari για το πρωτάθλημα. Τέλος αφού η πρώτη τριάδα κλείνει με τις τρεις ομάδες με κινητήρα Renault πρέπει να δοθούν τα εύσημα και στον Γάλλο προμηθευτή.
Sauber Ferrari – 11 βαθμοί (+7)
Μετά την εφιαλτική διετία που πέρασε η Sauber επιστρέφει στην κανονικότητα. H παρουσία της Alfa Romeo (έστω και αν είναι τυπική στην παρούσα φάση) καθώς και η μεγαλύτερη ανάμειξη της Ferrari, δίνει μεγαλύτερη ώθηση στην Ελβετική ομάδα. O πρωταθλητής της F2, Leclerc ξεδιπλώνει το ταλέντο του ενώ και ο Ericsson βοηθά πλέον εκτός από οικονομικά και βαθμολογικά.
Haas Ferrari – 19 βαθμοί (+5)
Δεν λέει την αλήθεια για την δυναμική της ομάδας αυτό το +5 σε σχέση με πέρυσι. Για το μονοθέσιο αυτό ακούστηκε ακόμα και ότι μπορεί να είναι η Ferrari του 2017. O Grosjean παραμένει στο μηδέν μετά τα πολλά λάθη που έχει κάνει, είναι ο μοναδικός μαζί με τον Sirotkin που δεν έχει περάσει το κατώφλι της δεκάδας. Παραμένει πάντως εκ των ομάδων που θα παλέψει για τις πιο πάνω θέσεις.
Mercedes – 178 βαθμοί (-1)
Η χειρότερη αγωνιστικά Mercedes της υβριδικής εποχής, καταφέρνει να είναι πρώτη στους κατασκευαστές με 2/6 νίκες. Οι πρωταθλητές παραμένουν σταθεροί στην βαθμολογία και παρότι ο ανταγωνισμός τους έχει φτάσει, ο επαγγελματισμός των Γερμανών δεν επιτρέπει στους υπόλοιπους να πάρουν το πάνω χέρι. Ασφαλώς έχουν και φέτος τον πρώτο λόγο για τον τίτλο αν και δεν είναι στο επίπεδο των προηγούμενων ετών.
Scuderia Toro Rosso Honda – 19 βαθμοί (-10)
Αν σκεφτεί κανείς ότι ο Hartley δεν βοηθά, η Toro Rosso βρίσκεται λίγο πολύ εκεί που ήταν και πέρυσι με κινητήρες Renault. Ναι μεν έχει τα προβλήματα της αλλά δια χειρός Gasly, έχει κάνει και δύο τρομερούς αγώνες σε Μπαχρέιν (4ος) και Μονακό (7ος). Παράλληλα η Honda έχει κάνει και αυτή κάποια βήματα σε αξιοπιστία και ταχύτητα αλλά παραμένει δύσκολη η εξίσωση της μαμάς Red Bull για την νέα σεζόν.
Williams Mercedes – 4 βαθμοί (-16)
Όταν είσαι η Williams και είσαι τελευταία στην βαθμολογία φορώντας τον πιο ισχυρό κινητήρα, τότε κάτι έχει πάει πολύ στραβά με τον σχεδιασμό του μονοθεσίου και το οδηγικό δίδυμο. Το οικονομικό αποτελεί σημαντικό βαρίδι ωστόσο ο τρόπος που κινούνται άλλες ομάδες όπως η Force India την εκθέτουν. Οι οδηγοί συνολικά είναι οι χειρότεροι στο grid ενώ υπάρχει και ένας Kubica που με 1,5 χέρι είναι πάντα ταχύτερος τους. Χλωμό το μέλλον της εκ των ιστορικότερων ομάδων της F1.
Force India Mercedes – 26 βαθμοί (-27)
Μετά το τρομερό 2017 που την έφερε για 2η σερί σεζόν στην 4η θέση, το 18′ είναι πιο δύσκολο καθώς το μονοθέσιο έχει πολλές αδυναμίες. Οι αναβαθμίσεις ωστόσο δουλεύουν και η ομάδα σταδιακά βρίσκει τα πατήματα όπως φάνηκε στο Μονακό ενώ μην λησμονούμε και το βάθρο του Perez στο Μπακού. Δεν είναι μακριά από Renault και McLaren και είναι δεδομένο πως στόχος είναι εκ νέου η θέση 4 που είναι και best of the rest.
Ferrari – 156 βαθμοί (-40)
Η φετινή πορεία της Scuderia θα πρέπει να αφήνει μια γλυκόπικρη γεύση στους φιλάθλους της. Από την μια έχει δουλέψει σκληρά στο μονοθέσιο και αυτό φαίνεται, από την άλλη όμως η ομάδα στρατηγικά παραπαίει χάνοντας δεκάδες βαθμούς. Εκτός αυτού συνεχίζεται η εξόντωση του Raikkonen που είναι συνεπής αλλά άτυχος. Αν χαθούν και οι δύο φετινοί τίτλοι τότε θα πρέπει να παρθούν γενναίες αποφάσεις.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!