Η κάτοχος εμπορικών δικαιωμάτων της Formula 1, Liberty Media, πρόκειται να παρουσιάσει περισσότερες λεπτομέρειες για τα σχέδιά της για το μέλλον του αθλήματος σε μια σημαντική συνάντηση με τις ομάδες στο Μονακό την Παρασκευή. Οι συμβάσεις που στηρίζουν κάθε πτυχή της F1, από τη διάρθρωση της διακυβέρνησης μέσα στο άθλημα έως την κατανομή των εσόδων μεταξύ των ομάδων, θα τελειώσουν ως το 2020.
Η Liberty παρουσίασε ένα νέο βασικό σχέδιο πέντε σημείων του οράματος της για το 2021 στις ομάδες στο Grand Prix του Μπαχρέιν στις αρχές Απριλίου, αλλά η φύση των προτάσεων και η γενική έλλειψη λεπτομέρειας προκάλεσαν αντιδράσεις από μερικούς από τους ενδιαφερόμενους.
Το μανιφέστο αλλαγών της Liberty περιλαμβάνει τους απλούστερους, συνάμα όμως ισχυρότερους, κινητήρες, ένα ανώτατο όριο στις δαπάνες των ομάδων, μια πιο δίκαιη κατανομή χρημάτων, μια απλοποιημένη διάρθρωση διακυβέρνησης του αθλήματος και νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα αποσκοπούν στη βελτίωση του αγωνιστικού θεάματος.
“Είναι ένα πολύ περίπλοκο ζήτημα, διότι πρόκειται για ένα ανώτερο όριο κόστους – ένα πιθανό πολύ ανώτατο όριο κόστους θα έλεγα για την ακρίβεια – πρόκειται για νέους τεχνικούς κανονισμούς, νέα κατανομή των εσόδων, με αυτά που μόλις μαθαίνουμε θα πρέπει να γίνουμε διάνοιες για να λειτουργήσουμε σωστά σε όλα”, δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff.
“Ελπίζω όμως ότι η συνάντηση θα είναι παραγωγική, ώστε να κατανοήσουμε περισσότερο και να δράσουμε επ ‘αυτής.”
Τα πιο αμφιλεγόμενα στοιχεία είναι το προτεινόμενο ανώτατο όριο του προϋπολογισμού που πιστεύεται ότι ανέρχεται στα 150 εκατομμύρια δολάρια και η απλούστευση των κινητήρων με την κατάργηση του MGU-H. Ειδικότερα, η Mercedes και η Ferrari έχουν αποσυρθεί από τις έννοιες που ισχυρίζονται ότι θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση της αξίας της μάρκας τους στην F1.
Η Liberty σχεδιάζει επίσης να αλλάξει τον τρόπο κατανομής των εσόδων μεταξύ των ομάδων. Σήμερα η Mercedes, η Red Bull, η Ferrari, η Renault και η Williams απολαμβάνουν μεγαλύτερο μερίδιο βασισμένο σε ιστορικές επιδόσεις. Η Ferrari ειδικά απολαμβάνει ένα επιπλέον επίδομα εξαιτίας της ιστορίας της στο άθλημα και δικαίως.
Οι νέες προτάσεις αποσκοπούν στην επίτευξη ενός “πιο ισορροπημένου” συνόλου πληρωμών προς τις ομάδες που αντικατοπτρίζουν περισσότερο την “αξιοκρατία των σημερινών επιδόσεων”. Το μπόνους της Ferrari θα μειωθεί πάρα πολύ, παρόλο που η Liberty έχει δεσμευτεί να σέβεται το “ιστορικό franchise και την αξία της.”
Ενώ η Mercedes και η Ferrari έρχονται ευρέως σε έναν μεταξύ τους συμβιβασμό, η θέση της Red Bull είναι πιο περίπλοκη, αφού έχει ασκήσει πίεση εναντίον της πολυπλοκότητας των κανονισμών των υβριδικών κινητήρων από τότε που εισήχθησαν το 2014, αλλά παραμένει και αντίθετη στη φιλοσοφία ενός ανώτατου ορίου για τον προϋπολογισμό.
“Ας ελπίσουμε ότι πολλές λεπτομέρειες θα τεθούν στο τραπέζι [κατά τη διάρκεια της συνάντησης] ως προς τα επόμενα βήματα της Liberty”, δήλωσε ο επικεφαλής της ομάδας Red Bull Christian Horner. “Πρέπει να λειτουργήσουμε όλοι υπεύθυνα, διότι ορισμένα πράγματα, όπως τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού, περιλαμβάνουν κυριολεκτικά χιλιάδες θέσεις εργασίας μέσω ομάδων, προμηθευτών και εργοστασίων παραγωγής εξαρτημάτων, με κύρια βάση το Ηνωμένο Βασίλειο. Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε ποιο είναι το επόμενο στάδιο αυτής της εξέλιξης.”
Αναμένεται ότι το κύριο σημείο της συζήτησης θα παραμείνει ο κανονισμός κινητήρα, το κόστος και η φιλοσοφία πίσω από αυτά. Από τους σημερινούς κατασκευαστές, μόνο η Renault δεσμεύεται για το άθλημα μετά το 2020.
“Η κατεύθυνση του αθλήματος θα πρέπει να είναι πιο ανταγωνιστική σίγουρα, θα πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη εμπλοκή φιλάθλων στο άθλημα και πιστεύω ότι οι χορηγοί θα είναι ενθουσιασμένοι για το μέλλον του αθλήματος”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της McLaren Zak Brown.
“Οι οδηγοί θέλουν να οδηγούν στη Formula 1, οπότε δεν ακούω κανένα οδηγό να σκέφτεται αν θέλει να οδηγήσει στη νέα εποχή.
“Κινητήρες, που δεν έχουν καθοριστεί ακόμη – και αυτός είναι ο τομέας που νομίζω ότι μπορεί να είναι δύσκολος για να αποφασίσω, γιατί δεν είμαι βέβαιος ότι κάθε κατασκευαστής κινητήρων στον αθλητισμό σήμερα δεσμεύεται οριστικά για το 2021.”
“Αλλά νομίζω ότι πρέπει να έχουμε πίστη ότι όλα θα πάνε προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι το άθλημα θα γίνει πιο συναρπαστικό, εξάλλου δεν βλέπω κανέναν να θέλει να φύγει.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!