Οι πρώτες συζητήσεις έγιναν όταν η Honda συμφώνησε να προμηθεύσει τη θυγατρική ομάδα της Red Bull, Toro Rosso, για αυτήν τη σεζόν. Τώρα, με την προθεσμία για τους κατασκευαστές κινητήρων να ενημερώσουν το διευθυντικό όργανο της FIA για την προμήθεια κινητήρων για το 2019 να πλησιάζει, οι συνομιλίες μεταξύ της ιαπωνικής εταιρείας και της εργοστασιακής ομάδας της Red Bull έχουν ήδη αρχίσει.
Η σχέση της Red Bull με τον τωρινό προμηθευτή κινητήρων της, τη Renault, ήταν κατά καιρούς κατακερματισμένη, με τις εντάσεις όλο και πιο έντονες, καθώς η ομάδα της F1 απαιτεί καλύτερη αξιοπιστία και απόδοση.
Αυτό άνοιξε την πόρτα σε μια πιθανή νέα εποχή με την Honda, ιδιαίτερα καθώς ο ιαπωνικός κατασκευαστής φαίνεται αναγεννημένος και πολύ βελτιωμένος αυτήν τη σεζόν μετά τον χωρισμό με τη McLaren.
Ο Pierre Gasly οδήγησε την Toro Rosso-Honda στην 4η θέση στο Μπαχρέιν – μόλις στο δεύτερο αγώνα της χρονιάς. Αυτό το αποτέλεσμα ήταν καλύτερο από ό, τι πέτυχε η Honda με τη McLaren σε μια δύσκολη περίοδο τριών ετών.
Ήταν αναμενόμενο ότι η Red Bull θα αξιολογούσε τις επιδόσεις της Honda στους πρώτους αγώνες πριν αποφασίσει με ποιον κινητήρα θα τρέξει την επόμενη σεζόν.
Ευτυχώς, η Honda πραγματοποίησε ένα μεγάλο βήμα, τόσο από πλευράς αξιοπιστίας όσο και απόδοσης, μέχρι στιγμής φέτος. Αυτό μπορεί τώρα να ανοίξει την πόρτα στην Honda να συνεργαστεί με την Red Bull, συνεχίζοντας παράλληλα και με την Toro Rosso.
Το Σάββατο στο Μπακού, ο επικεφαλής των αγωνιστικών δραστηριοτήτων της Red Bull Motorsport, Helmut Marko, συναντήθηκε με τον επικεφαλή μηχανοκίνητου αθλητισμού της Honda, Masahi Yamamoto, για τις πρώτες επίσημες συζητήσεις σχετικά με μία συμφωνία κινητήρα πέρα από αυτή τη σεζόν.
«Επειδή ήταν η πρώτη συνάντηση, συζητήσαμε για τις συνθήκες και των δύο πλευρών, τι περιμένουμε ο ένας από τον άλλον» δήλωσε ο Yamamoto στο F1.com. «Ήταν η πρώτη συζήτηση.
«Ναι, ήταν θετική. Πιστεύουμε ότι είμαστε και οι δύο ικανοποιημένοι. Υπάρχει μια καλή σχέση μεταξύ μας. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που έχουμε μια επίσημη συνάντηση. Είναι το σημείο εκκίνησης για ένα πιθανό μέλλον.»
Οι αθλητικοί κανονισμοί της FIA δηλώνουν ότι οι κατασκευαστές πρέπει να τους ενημερώσουν πριν από τα μέσα Μαΐου σχετικά με τις ομάδες που προτίθενται να προμηθεύσουν την επόμενη χρονιά. Αυτό δίνει στην Honda και τη Red Bull μόλις δύο εβδομάδες για να ολοκληρωθεί μια συμφωνία για την εκπλήρωση της προθεσμίας.
«Έχουμε την υποχρέωση να παρουσιάσουμε τα έγγραφα στις 15 Μαΐου στην FIA», συμπλήρωσε ο Yamamoto. «Είναι κάτι που αρχίζουμε να συζητάμε τώρα και πρέπει να είναι ομαλή μεταξύ της Honda και της Red Bull.
«Θέλω να χρησιμοποιήσω το χρόνο που μας έχει μείνει για να συζητήσουμε με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Honda προτού λάβω το feedback από τη Red Bull, για να κάνουμε τα επόμενα βήματα.
«Όταν αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στην F1, το σχέδιο δεν ήταν να δεσμευτούμε μόνο με μία ομάδα αλλά να δουλέψουμε με πολλές ομάδες.
«Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου γνωρίζουν τις συζητήσεις και υπάρχει μεγάλος σεβασμός για τη σχέση μας με τη Red Bull.»
Με την F1 και την FIA να συζητούν τώρα για τις αλλαγές στους κινητήρες από το 2021 και μετά, ο Yamamoto πρόσθεσε ότι οποιαδήποτε συμφωνία με τη Red Bull θα ήταν για το 2019 και το 2020 – σχετικά με τη συμφωνία τους με την Toro Rosso.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!