Η FIA έχει ανακοινώσει στις ομάδες της Formula 1 ότι μπορούν πλέον να τοποθετήσουν καθρέφτες στο halo, εφόσον συμμορφώνονται με όλους τους σχετικούς κανονισμούς.
Οι καθρέφτες είναι ένα θέμα συζήτησης φέτος, με τους οδηγούς να σημειώνουν ότι έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολο να δουν πίσω τους με τους ισχύοντες κανονισμούς της πίσω πτέρυγας, όπως η Ferrari που έχει προσαρμόσει το σχέδιό της περισσότερο από ποτέ για αεροδυναμικό κέρδος.
Ορισμένες ομάδες ενδέχεται τώρα να αντιμετωπίσουν τους καθρέφτες στο halo ως μια πιθανότητα να βρουν επιπλέον αεροδυναμικό όφελος.
Μετά από έρευνες σχετικά με το θέμα, ο τεχνικός διευθυντής της FIA, Νικόλαος Τομπάζης, διευκρίνισε τη θέση του διοικητικού οργάνου και έδωσε το πράσινο φως για τις ομάδες να ακολουθήσουν αυτή τη διαδρομή.
Ωστόσο, θα πρέπει να πληρούν όλες τις ισχύουσες διατάξεις σχετικά με τους καθρέφτες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που καθορίζουν το θεωρητικό «πλαίσιο» εντός του οποίου πρέπει να βρίσκονται, τις ελάχιστες διαστάσεις των 150 mm x 50 mm και την ικανότητα να πληρούν τη δοκιμή οπίσθιας όρασης που πραγματοποιείται από η FIA, στην οποία ο οδηγός πρέπει να διαβάσει τα γράμματα ή τις πινακίδες που βρίσκονται πίσω από το μονοθέσιο.
Οι καθρέφτες θα πρέπει επίσης να συμμορφώνονται με το νέο κανόνα για το φύλλο πλαστικού οποιουδήποτε τμήματος που βρίσκεται σε απόσταση μικρότερη των 20mm από τη δομή του halo, η οποία διατυπώθηκε για να καλύψει τα αεροδυναμικά περιβλήματα (fairings).
Σε μία Τεχνική Οδηγία, η FIA είπε στις ομάδες ότι το καθήκον τους είναι να αποδείξουν ότι τα στηρίγματα είναι ασφαλή: «Αναμένουμε πως θα είστε σε θέση να μας ικανοποιήσετε ότι η εγκατάσταση είναι επαρκώς δύσκαμπτη για να εξασφαλίσει ότι ο καθρέφτης δεν ταλαντώνεται υπερβολικά, ώστε να μην περιορίζει την ορατότητα του οδηγού.»
Επιπλέον, οι καθρέφτες δεν μπορούν να τοποθετηθούν τόσο στο halo όσο και στο πλαίσιο, επειδή μια τέτοια διάταξη θα καθιστούσε πιο δύσκολο να αφαιρεθεί το halo.
Ο Τομπάζης έγραψε: «Δεν θα δεχτούμε μια διπλή τοποθέτηση καθρεφτών, καθώς αυτό θα μπορούσε να προκαλέσει καθυστερήσεις στην περίπτωση που μια ομάδα διάσωσης θα έπρεπε να αφαιρέσει το halo μετά από ένα ατύχημα.»
Η FIA επεσήμανε επίσης ότι οι ομάδες δεν θα είναι σε θέση να τοποθετήσουν κάμερες σε καθρέφτες του halo και ότι αυτό μπορεί να αποτελέσει ένα ζήτημα που θα πρέπει να ζητήσει η FOM να εκτελεί ένα συγκεκριμένο αυτοκίνητο με τέτοιες κάμερες.
«Δεν θα δεχτούμε καλώδια ή κονέκτορες να περνούν μέσα από το halo, επομένως στην σπάνια περίπτωση που μία ομάδα θα κληθεί να τοποθετήσει κάμερες στους καθρέπτες (θέση 1 του Σχεδίου 6 των Τεχνικών Κανονισμών), η ομάδα αυτή θα πρέπει να καταφύγει στη χρήση μιας εγκατάστασης καθρεφτών στο σασί ή στο πλευρικό βοήθημα (sidepod).»
Η εικόνα είναι από το Motorsport.com και τον Matthew Somerfield.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!