Ο Marquez έλαβε τρεις ξεχωριστές ποινές σε μια σειρά από ατυχίες και διαμάχες. Όλα ξεκίνησαν όταν ο κινητήρας του Marquez σταμάτησε για την καθυστερημένη εκκίνηση του αγώνα.
Ο Ισπανός κατέβηκε από τη μοτοσυκλέτα του, την έσπρωξε για να πάρει μπρος και μετά από μια γρήγορη ανταλλαγή επικοινωνίας με αξιωματούχους του αγώνα, επέστρεψε στην αρχική του θέση.
Ωστόσο, οι κανόνες του MotoGP δηλώνουν:
“Οποιοσδήποτε αναβάτης έχει τον κινητήρα του σταματημένο στο grid ή έχει άλλες δυσκολίες πρέπει να παραμείνει στη μοτοσικλέτα και να σηκώσει το χέρι. Δεν επιτρέπεται να προσπαθήσει να καθυστερήσει την εκκίνηση με οποιοδήποτε τρόπο” και “Οι αναβάτες δεν πρέπει να οδηγήσουν τις μοτοσικλέτες τους στην αντίθετη κατεύθυνση της πίστας, είτε στην πίστα είτε στο pitlane, εκτός εάν το κάνουν υπό την καθοδήγηση ενός αξιωματούχου”.
Μια ποινή διέλευσης από το pitlane δόθηκε στον 6ο γύρο εκ των 24ων, αφήνοντας τον Marquez από την 1η στην 19η θέση, αλλά ο Ισπανός θεωρεί ότι του δόθηκαν λανθασμένες πληροφορίες από αξιωματούχους στο grid.
“Όταν έφτασα στο grid είχα πρόβλημα με τον κινητήρα, σταμάτησε”, εξήγησε ο Marquez. “Σήκωσα το χέρι μου, αλλά κανείς δεν ήταν εκεί και τότε άρχισα να σπρώξω τη μοτοσικλέτα μου και ευτυχώς ξεκίνησε. Και τότε δεν ήξερα τι έπρεπε να κάνω.
“Ξέρω αν η μοτοσικλέτα είναι σβηστή, πρέπει να βγω από το grid, αλλά ο κινητήρας λειτουργούσε και έπειτα όταν έφτασε ο αξιωματούχος, τον ρώτησα – επειδή είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον Διευθυντή Αγώνα – ‘Pit Lane ή Grid’; ‘
“Εκείνη τη στιγμή, δεν ήξερε τι συμβαίνει και έπειτα πήρε τα χέρια του από τη μοτοσικλέτα μου και είδα έναν άλλο αξιωματούχο που έκανε έτσι [χειρονομία οκ]” άρχισαν να φεύγουν και απλά κατάλαβα ότι πρέπει να πάω στη θέση μου στο grid.
“Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε τον αγώνα και στο ταμπλό μου εμφανίστηκε «ποινή διόδου», κάτι που δεν κατάλαβα γιατί αν κάποιος αξιωματούχος λέει ότι επιτρέπεται, γιατί μετά από μερικούς γύρους δεν επιτρέπεται και πρέπει να κάνεις την ποινή διέλευσης;”
Ανεβαίνοντας στην κατάταξη, ο Marquez έπεσε πάνω στον Aleix Espargaro στην προτελευταία στροφή του 9ου γύρου, με αποτέλεσμα μια ποινή “πτώσης μία θέσης”.
“Άρχισα να πιέζω [μετά τη ποινή διέλευσης] και ίσως το μεγαλύτερο λάθος που έκανα σε αυτόν τον αγώνα ήταν με τον Aleix”, παραδέχτηκε.
“Επειδή έφτασα τέσσερα δευτερόλεπτα γρηγορότερα και δεν συνειδητοποίησα – όταν φθάνεις τέσσερα δευτερόλεπτα γρηγορότερα από τους άλλους είναι αρκετά δύσκολο…
“Προσπάθησα στο 100% μου να αποφύγω την επαφή και στη συνέχεια είπα συγνώμη [με το χέρι μου]. Εντάξει, πήρα ποινή, το καταλαβαίνω, και επιστρέφω μία θέση και για να είμαι ασφαλής επέστρεψα δύο θέσεις.”
Ο Espargaro δήλωσε αργότερα ότι είχε χτυπηθεί ισχυρότερα από τον Danilo Petrucci παρά από τον Marquez.
Τέτοιος ήταν ο ρυθμός του Marquez, που έφτασε τον έβδομο Valentino Rossi στον 18ο γύρο, μόνο για να συγκρουστεί συγκλονιστικά με τον Ιταλό σε ένα αντίγραφο του περιστατικού με τον Espargaro. Όμως, ενώ ο Espargaro έμεινε όρθιος, ο Rossi έπεσε αφού βγήκε ανοιχτά και πάτησε στο υγρό γρασίδι.
«Με τον Valentino και μένα, δεν νομίζω ότι έκανα τίποτα τρελό», είπε ο Marquez. “Θέλω να πω ότι ήμουν μέσα στη [στροφή] πρέπει να καταλάβεις τις συνθήκες της πίστας. Φυσικά η γραμμή ήταν στεγνή, αλλά πάτησα ένα υγρό κομμάτι, κλείδωσα μπροστά, ελευθέρωσα τα φρένα – εντάξει είχα την επαφή [μαζί του], προσπάθησα να στρίψω, και στη συνέχεια, όταν είδα ότι έπεσε, απλώς προσπάθησα να πω συγνώμη [νεύμα με το χέρι].
“Αλλά αν το ελέγξετε, ο Zarco με τον Dani, ο Petrucci με τον Aleix… εννοώ σήμερα ήταν αρκετά δύσκολα, αλλά δεν πειράζει, έδωσα το 100% μου και φυσικά ήταν μια δύσκολη Κυριακή”.
Δεδομένης της ιστορίας μεταξύ του Marquez και του Rossi, ήταν μια εκπληκτική σειρά γεγονότων – και μια αντιστροφή ρόλου στην περίφημη σύγκρουση της Sepang το 2015, με τον Marquez να κοιτάζει πίσω στον αντίπαλό του στο έδαφος καθώς έφευγε μακριά.
Μήπως ο Marquez φοβάται ότι το περιστατικό θα επαναφέρει όλη τη διαμάχη;
“Ειλικρινά δεν με νοιάζει, είμαι απλά επικεντρωμένος στο pitbox μου και ξέρω τι συνέβη. Φυσικά σήμερα έκανα μερικά λάθη – μερικά από αυτά τα λάθη ήταν από την Διεύθυνση Αγώνα και μερικά ήταν δικά μου. Και τα αναγνωρίζω και θα προσπαθήσω να βελτιωθώ για το μέλλον. Νομίζω ότι έκανα τα πάντα καλά και είμαι πολύ χαρούμενος για τον αγώνα γιατί ο ρυθμός ήταν πολύ καλός. Αλλά ξέρετε για τα υπόλοιπα, απλά προσπαθώ να επικεντρωθώ και να πιέσω πάντα στο 100%. Ο Valentino πιέζει επίσης, το έκανε και στο παρελθόν στα 25 έτη και όλοι θα θυμούνται».
Ο τετράκις πρωταθλητής του MotoGP συνέχισε για να πιάσει και να περάσει τον συμπαίκτη του Rossi Maverick Vinales για την έκτη, προτού του δοθεί ποινή 30 δευτερολέπτων μετά τον αγώνα από την Διεύθυνση Αγώνα για τη σύγκρουση του με τον Rossi, και έπεσε 18ος.
Ο Rossi επανήλθε για να τελειώσει 19ος.
Ο Marquez, συνοδευόμενος από τον manager του Emilio Alzamora και τον αφεντικό της ομάδας Alberto Puig, προσπάθησε να ζητήσει συγνώμη από τον Rossi μετά τον αγώνα, αλλά δεν έγινε δεκτός από τους συνοδούς του Ιταλού.
Ένας εξοργισμένος Rossi ισχυρίστηκε αργότερα ότι ο Marquez «κατέστρεψε το άθλημά μας», δεν «σέβεται τους αντιπάλους» και έρχεται σε επαφή εσκεμμένα «ελπίζοντας να πέσεις».
“Στην καριέρα μου ποτέ, ποτέ, ποτέ, ποτέ δεν πάω κατευθείαν πάνω σε έναν αναβάτη σκεφτόμενος ότι θα πέσει», απάντησε ο Marquez. “Πάντα προσπαθώ να το αποφύγω. Φυσικά, μερικές φορές όταν προσπερνάς είναι πιο κοντά, μερικές φορές είναι πιο απλά.
“Σήμερα, αυτό που συνέβη με τον Valentino ήταν ένα λάθος, μια συνέπεια των συνθηκών της πίστας γιατί κλείδωσα το εμπρός. Αλλά, για την καριέρα μου, νομίζω ότι αυτό που λέει για μένα είναι λάθος”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!