Το φετινό πρωτάθλημα της FIA Formula 2 θα σηματοδοτήσει το ντεμπούτο της επόμενης γενιάς μονοθεσίων της F2 που θα εξυπηρετήσει τη σειρά τροφοδοσίας της Formula 1 μέχρι τα τέλη του 2020.
Το νέο μονοθέσιο, το οποίο συμμορφώνεται με τα τελευταία πρότυπα ασφαλείας της F1, διαθέτει μια αντιπροσωπευτική αρχιτεκτονική ενός σύγχρονου αυτοκινήτου F1 και έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα Mecachrome 3.4 λίτρων, ο οποίος παρέχει 620 ίππους στις 8750 στροφές (rpm). Η φιλοσοφία του σχεδιασμού ήταν να ανανεώσει το μονοθέσιο για να αντικατοπτρίζει τις τελευταίες αναβαθμίσεις της F1 και να διατηρήσει μια μακρά παράδοση των αγώνων ρόδα με ρόδα.
Οι ενημερώσεις στην ασφάλεια περιλαμβάνουν αλλαγές στη διευθέτηση, όπως το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας (VSC), το Σύστημα Ελάττωσης της Οπισθέλκουσας (DRS) και τα αναβαθμισμένα ηλεκτρονικά συστήματα και κυρίως το πρώτο νέο μονοθέσιο με το σύστημα Halo, το οποίο ενσωματώθηκε στο τελικό στάδιο της διαδικασίας σχεδιασμού.
Τα ηλεκτρονικά έχουν ενισχυθεί με μία ενημερωμένη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU), το οποίο διαθέτει εκτεταμένες δυνατότητες εξέλιξης για τα επόμενα χρόνια σε μια προσπάθεια να αποδειχθούν μελλοντικά αυτά τα στοιχεία, μια απόφαση σχεδίασης που ευθυγραμμίζεται με τη συνήθη εστίαση στον έλεγχο του κόστους. Το λειτουργικό κόστος για τις ομάδες αναμένεται να είναι παρόμοιο με αυτό το έτος.
Το μονοθέσιο πέρασε από επιτυχή δοκιμαστικά τον Ιούλιο στο Circuit de Nevers Magny-Cours και το αναπτυξιακό πρόγραμμα συνεχίστηκε σε αρκετές δοκιμές κατά το υπόλοιπο της χρονιάς ώστε να συγκεντρωθούν τα επαρκή χιλιόμετρα για να διασφαλιστεί ότι θα είναι ένα λειτουργικό και αξιόπιστο αυτοκίνητο που θα παραδοθεί στις ομάδες.
Δύο περίοδοι δοκιμών τον Δεκέμβριο επικεντρώθηκαν αποκλειστικά σε δοκιμές απόδοσης, όπου το μονοθέσιο πιέστηκε στα όριά του πριν από τη διαδικασία παράδοσης στις ομάδες. Ένα πρώτο μονοθέσιο παραδόθηκε στις ομάδες στα μέσα Ιανουαρίου του 2018 και το δεύτερο στα μέσα Φεβρουαρίου. Υπήρξαν, επίσης, δοκιμαστικά για τις ομάδες μεταξύ αυτών των ημερομηνιών για να εγκλιματιστούν με το μονοθέσιο πριν από τις πρώτες επίσημες δοκιμές πριν από την σεζόν.
Η Pirelli είναι και πάλι ο επίσημος προμηθευτής ελαστικών στο πρωτάθλημα και έχει ενσωματωθεί στη διαδικασία σχεδιασμού για να εξασφαλίσει τη συνοχή όσον αφορά τα ελαστικά.
Ο Charlie Whiting, Διευθυντής της FIA στην F1 και Διευθυντής του Τμήματος Μονοθέσιων, σχολίασε: «Το πλάνο για μια πιο δομημένη junior formula είναι σχεδιασμένο να διαθέτει μονοθέσια που προετοιμάζουν καλύτερα τους οδηγούς για το επόμενο στάδιο. Για τη Formula 2, αυτό σημαίνει ότι χρειαζόμασταν ένα μονοθέσιο που δεν θα εκπαιδεύει μόνο, αλλά θα επιτρέπει και στους οδηγούς να είναι πιο έτοιμοι για τη Formula 1.
«Το μονοθέσιο έχει αναπτυχθεί ώστε να περιλαμβάνει βελτιωμένη αισθητική, καθώς και να φέρει το επίπεδο ασφαλείας στα υψηλότερα πρότυπα για μονοθέσια αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να βρίσκεται πιο κοντά σε ένα σύγχρονο μονοθέσιο της Formula 1 και στα δύο αυτά σημεία.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της FIA Formula 2, Bruno Michel, δήλωσε: «Η προσοχή μας ήταν πάντα στην παροχή ενός ισχυρού, ασφαλούς και ανταγωνιστικού αυτοκινήτου που θα παροτρύνει τις προσπεράσεις και χάρη στο νέο πακέτο αεροδυναμικής πιστεύουμε ότι αυτό το μονοθέσιο θα ενισχύσει τους αγώνες και θα προσφέρει μεγαλύτερη απόλαυση στους οπαδούς μας. Η φιλοσοφία μας ήταν πάντα να συμφωνούμε με τον έλεγχο κόστους για τις ομάδες και πιστεύουμε ότι η F2 το 2018 θα συνεχίσει να περιορίζει το λειτουργικό κόστος και να προσφέρει ένα ελκυστικό πακέτο στις ομάδες μας.
«Τέλος, και το πιο σημαντικό, η F2 το 2018 ισοδυναμεί με τα πιο πρόσφατα πρότυπα ασφαλείας της F1: έχουμε πολύ καλά αποτελέσματα στην ασφάλεια και αυτό ήταν ένας κύριος στόχος κατά τη διάρκεια της διαδικασίας σχεδιασμού. Πιστεύω ότι η νέα γενιά μονοθεσίων της F2 αποτελεί το επόμενο στάδιο του πρωταθλήματος μας, παρέχοντας επίσης ένα αξιόλογο αγωνιστικό μονοθέσιο για τους οδηγούς μας που ελπίζουν να επιτύχουν την τελική τους φιλοδοξία: μία θέση στην F1.»
Τα τενικά χαρακτηριστικά του νέου μονοθεσίου της F2
Διαστάσεις
- Συνολικό μήκος: 5224 mm (ήταν 5065mm)
- Συνολικό πλάτος: 1900 mm (αμετάβλητο)
- Συνολικό ύψος: 1097 mm συμπεριλαμβανομένης της κάμερας της FOM στο roll hoop (ήταν 1072 mm)
- Μεταξόνιο: 3135 mm (ήταν 3120mm)
- Συνολικό βάρος: 720 kg (μαζί με τον οδηγό)
Κινητήρας
- Κινητήρας της Mecachrome V6 3.4 λίτρων με μονό υπερτροφοδότη (turbo)
- 620 ίπποι στις 8750 στροφές (rpm)
- Fly by wire σύστημα επιτάχυνσης
- Ανακατασκευή μετά τα 8000 km
- Μέγιστη ροπή 600 Nm
Επιδόσεις
- Επιτάχυνση: 0 – 100 km/h σε 2.90 sec
- Επιτάχυνση: 0 – 200 km/h σε 6.60 sec
- Μέγιστη ταχύτητα: 335 km/h (με το αεροδυναμικό πακέτο της Monza συν το DRS)
- Μέγιστη επιβράδυνση κατά το φρενάρισμα: -3.5 G
- Μέγιστη πλευρική επιτάχυνση: +/- 3.9 G
Πρότυπα ασφαλείας
- Πλήρη πρότυπα ασφαλείας του 2017 της FIA F1
- Προδιαγραφή του Halo της F1
- Μόνοκοκ αμάξωμα
- Κυψελοειδής δομή σάντουιτς από άνθρακα/αλουμίνιο κατασκευασμένο από την Dallara
- Μπροστινή και πίσω πτέρυγα από ανθρακόνημα κατασκευασμένες από την Dallara
- Αμάξωμα: Κυψελοειδείς κατασκευές από άνθρακα – κέβλαρ κατασκευασμένες από την Dallara
DRS
- Ίδια λειτουργικότητα του DRS που χρησιμοποιείται στη Formula 1
- Υδραυλική ενεργοποίηση
Κιβώτιο ταχυτήτων
- Σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων από την Hewland
- Ηλεκτρουδραυλική εναλλαγή ταχυτήτων μέσω του τιμονιού
- Συμπλέκτης άνθρακα της ZF SACHS
- Δεν υπάρχει σύστημα εκκίνησης επί του οχήματος, Σύστημα anti-stall
- Μη υδραυλικό διαφορικό
Καύσιμα
- Πρότυπο της FIA
- Premier FT5 125 λίτρων
Ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά
- Magneti Marelli SRG 480 ECU/GCU συμπεριλαμβανομένου του συστήματος καταγραφής δεδομένων
- Magneti Marelli PDU 12-42 μονάδα διαχείρισης ισχύος
- Συλλογή δεδομένων CAN
- Δέκτης beacon
Ανάρτηση
- Διπλά χαλύβδινα ψαλίδια, με ωστήριο, ανάρτηση διπλών αποσβεστήρων με στρεπτικές ράβδους (μπροστά) και ανάρτηση με ελατήρια (πίσω)
- Ρυθμιζόμενο ύψος από το έδαφος (ride height ή ground clearance) – ρυθμιζόμενες γωνίες camber και σύγκλισης-απόκλισης (toe in-out)
- Δύο διαδρομών (μπροστά) / Τεσσάρων διαδρομών (πίσω) ρυθμιζόμενοι αποσβεστήρες Koni
- Ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική ράβδος (Μπρος/Πίσω)
Φρένα
- Μονοκόμματες δαγκάνες με 6 πιστόνια της Brembo
- TBC άνθρακα-άνθρακα δίσκοι και τακάκια
Τροχοί και Ελαστικά
- Πρότυπες διαστάσεις τροχών της F1 2016
- O.Z. Racing
- Ζάντες μαγνησίου
- 13” x 12” διαστάσεις μπροστινών τροχών
- 13” x 13.7” διαστάσεις πίσω τροχών
- Ειδικά στεγνά και βρόχινα ελαστικά της Pirelli για την F2
Σύστημα διεύθυνσης
- Μη υποστηριζόμενο σύστημα διεύθυνσης τύπου κρεμαγιέρας (rack and pinion)
- Τιμόνι της XAP με ταμπλό, πεντάλ συμπλέκτη και αλλαγής ταχυτήτων και ένδειξη VSC
Εξοπλισμός κάμερας
- Προ-εγκατεστημένη κάμερα σε roll hoop και nose cone
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!