Αν και ο συνδυασμός ελαστικών για το Αυστραλιανό Grand Prix είναι ο ίδιος όπως και το περασμένο έτος – soft, supersoft και ultrasoft – οι συνθέσεις είναι όλες ένα βήμα πιο μαλακό για το 2018, συμβάλλοντας στην μεγάλη αύξηση των επιδόσεων που παρατηρήθηκε ήδη στις δοκιμές πριν από την σεζόν.
Με νέα αυτοκίνητα, νέους οδηγούς, μεταβλητό καιρό και μεγάλη εξέλιξη πρόσφυσης στο οδόστρωμα, η Μελβούρνη είναι πάντα ένας από τους πιο απρόβλεπτους αγώνες του έτους.
Η πίστα από την οπτική των ελαστικών
Το Albert Park είναι μία ημι-μόνιμη πίστα δρόμου που δεν χρησιμοποιείται εκτενώς κατά τη διάρκεια του έτους, οπότε η διαδρομή μπορεί να είναι ιδιαίτερα «πράσινη» και ολισθηρή στην αρχή του Σαββατοκύριακου του Grand Prix.
• Γενικά αποτελείται από μικρές έως μεσαίες ευθείες και στροφές χαμηλής έως μέσης ταχύτητας.
• Η πρόσφυση είναι το κλειδί για να έχεις μια καλή έξοδο από τις πολλές στροφές για τις μικρές ευθείες.
• Η φθορά είναι σε γενικές γραμμές αρκετά χαμηλή: τα περισσότερα αυτοκίνητα σταμάτησαν μόνο μια φορά το περασμένο έτος, με τη δημοφιλέστερη στρατηγική – που χρησιμοποιήθηκε από τους τρεις πρώτους – να είναι εκκίνηση σε ultrasoft και μετάβαση σε μαλακά. Οι μαλακότερες συνθέσεις φέτος θα μπορούσαν να σημαίνουν διαφορετικούς βαθμούς φθοράς, οπότε περισσότερα pit stops.
• Υπάρχει μια λογικά υψηλή πιθανότητα για ένα αυτοκίνητο ασφαλείας: ο αγώνας του 2006 είχε τέσσερις εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας.
• Οι πλευρικές δυνάμεις δεν είναι ιδιαίτερα υψηλές: η συνολική ενέργεια που διέρχεται από τα ελαστικά είναι μεσαίας κατηγορίας.
• Η απώλεια χρόνου στο pitlane είναι περίπου 25 δευτερόλεπτα. Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην πίστα από το 2017.
Ο Mario Isola, ο επικεφαλής του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, σχολιάζει: “Οι δοκιμές της Βαρκελώνης έδωσαν ήδη μια ένδειξη για το βήμα προς τα εμπρός στην απόδοση που έχουν τα αυτοκίνητα και οι συνθέσεις του 2018, και θα πρέπει να το δούμε αυτό και στις πολύ διαφορετικές συνθήκες στην Αυστραλία. Ακριβώς το ποιες αυτές οι συνθήκες μπορεί να είναι, ακόμα περιμένουμε να δούμε: ο καιρός αυτή τη στιγμή του έτους στη Μελβούρνη μπορεί να ποικίλει από κρύος και υγρός σε πολύ ζεστός.”
“Από ό, τι βλέπουμε μέχρι στιγμής, οι πιο μαλακές συνθέσεις του φετινού έτους θα πρέπει να ανοίξουν τη δυνατότητα για μία ή δύο στάσεις φέτος, σε αντίθεση με μία για την πλειοψηφία των οδηγών πέρυσι. Όπως συμβαίνει στο πρώτο Grand Prix της σεζόν, υπάρχουν ακόμα πολλά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν, αλλά ελπίζουμε να δούμε έναν συναρπαστικό αγώνα με τη στρατηγική για τα ελαστικά να διαδραματίζει βασικό ρόλο “.
Τι είναι νέο αυτή τη φορά;
• Υπάρχει μια νέα ώρα έναρξης στις 16.10 (τοπική ώρα), με όλους τους αγώνες να ξεκινούν αυτό το έτος 10 λεπτά μετά την ώρα, για να εξυπηρετηθούν τα τηλεοπτικά προγράμματα των καναλιών.
Οι ελάχιστες πιέσεις ελαστικών για την εκκίνηση με τα slick στον αγώνα της Μελβούρνης θα είναι 22 psi (μπροστά) – 19,5 psi (πίσω), με το όριο για την κλίση στο camber στις -3,75 ° (εμπρός) και -2,00 ° (πίσω)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!