Το νέο αγωνιστικό μονοθέσιο της Ferrari, SF71H, έχει σχεδιαστεί με σκοπό να μειώσει τη διαφορά από τη Mercedes στις πίστες υψηλής ταχύτητας κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2018 της Formula 1.
Η Scuderia αποκάλυψε την SF71H την Πέμπτη στη βάση της στο Maranello, μόλις λίγες μέρες πριν ξεκινήσουν οι δοκιμές, με τη Ferrari να θέτει ως στόχο την κατάκτηση του τίτλου από την κύρια αντίπαλο της, Mercedes.
Η Ferrari έγινε η πρώτη ομάδα που κατάφερε να απειλήσει σημαντικά την κυριαρχία της Mercedes στην υβριδική εποχή των V6 κινητήρων το 2017, αλλά τελικά έχασε και στα δύο παγκόσμια πρωταθλήματα καθώς απέτυχε να εξασφαλίσει τον πρώτο της τίτλο την τελευταία δεκαετία.
Πέρυσι, η Ferrari είχε το πάνω χέρι σε πίστες χαμηλής ταχύτητας όπως το Μονακό και το Hungaroring, ενώ η Mercedes κυριάρχησε σε γρήγορες πίστες όπως για παράδειγμα τη Monza και το Silverstone.
«Το νέο μονοθέσιο αντιπροσωπεύει μία εξέλιξη του αντίστοιχου της προηγούμενης σεζόν, το οποίo ήταν ήδη ένα καλό δημιούργημα», εξήγησε ο τεχνικός διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto. «Προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε τα δυνατά μας σημεία, πρώτα την επιθετικότητα σε μερικές από τις ιδέες που έχουμε σχεδιάσει.
«Αν κάνουμε τον απολογισμό του περασμένου έτους, σε πίστες που απαιτούσαν χαμηλή ταχύτητα τα πήγαμε καλά, ενώ σε πίστες όπου η ταχύτητα ήταν υψηλότερη, υποφέραμε λίγο περισσότερο. Έτσι, επιζητήθηκε αεροδυναμική ανάπτυξη και το μονοθέσιο σχεδιάστηκε με αυτόν τον τρόπο, προκειμένου να έχουμε ομοιόμορφες και ομογενείς επιδόσεις όλη τη σεζόν.
«Όσον αφορά την αεροδυναμική, προσπαθήσαμε να διατηρήσουμε το σχεδιασμό μας για τις εισόδους των ψυγείων, κάτι που όλοι το αντιγράφουν, αλλά προσπαθήσαμε να κάνουμε ένα ακόμη βήμα μπροστά», πρόσθεσε. «Αυτό που δείξαμε εδώ δεν είναι το ίδιο με το 2017, είναι κάτι πιο εξελιγμένο. Τα δυνατά σημεία είναι εκεί και θέλαμε να βελτιωθούμε.»
Ο Binotto αποκάλυψε ότι η Ferrari κινήθηκε προς ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο, εμπνευσμένη από τη Mercedes την περασμένη σεζόν, με ένα μεγάλο μέρος των αναπτυξιακών προσπαθειών της ιταλικής ομάδας να επικεντρώθηκε στο αμάξωμα γύρω από τα sidepods και στην παραγωγή ενός στενότερου πακέτου στο πίσω μέρος.
«Σχετικά με την απόδοση, όλες αυτές οι συνεισφορές αποσκοπούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής του μονοθεσίου και προσπαθούν να βελτιώσουν γενικά το επίπεδο της οπισθέλκουσας, αναβαθμίζοντας παράλληλα τη συνολική απόδοση της SF71H.
«Η αύξηση του μεταξονίου βελτιώνει τα στοιχεία αεροδυναμικής και τη ροή αέρα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου καθώς επιτρέπει τα στοιχεία που βρίσκονται στο μέσον του να είναι πιο ελεύθερα.
«Όλες αυτές οι αλλαγές στη διάταξη έχουν έναν τελικό στόχο: την βελτίωση της αεροδυναμικής ή τουλάχιστον το άνοιγμα περισσότερων διόδων για την αεροδυναμική απόδοση κατά τη διάρκεια της σεζόν.»
Ο Binotto έδωσε επίσης μία εικόνα για τις προκλήσεις που αντιμετώπισαν κατά την ενσωμάτωση του υποχρεωτικού συστήματος προστασίας του cockpit, το γνωστό Halo, στο σχεδιασμό της νέας Ferrari.
«Το Halo, όπως είναι προφανές, είναι πολύ ενοχλητικό για το σχεδιασμό. Επηρεάζει το βάρος του μονοθεσίου, το κέντρο βάρους, τον αέρα που φτάνει στον κινητήρα αλλά και το πάτωμα στην πίσω πτέρυγα. Επομένως, καταβάλλαμε αρκετές προσπάθειες για να διασφαλίσουμε ότι όλα λειτουργούν σωστά.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!