Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, πιστεύει ότι η ομάδα πήρε τη σωστή απόφαση, επιμένοντας στην ιδέα του μακριού μεταξονίου και της χαμηλής κλίσης για το νέο της μονοθέσιο στη Formula 1 το 2018.
Το μακρύτερο μεταξόνιο έχει δυσκολέψει κατά καιρούς στο παρελθόν τη Mercedes σε πίστες με πολλές στροφές.
Ενώ άλλες ομάδες έχουν ακολουθήσει διαφορετικό μονοπάτι, ο Allison θεωρεί ότι κέρδισαν περισσότερα με τη συνέχιση της ανάπτυξης αυτής της ιδέας, που λειτουργεί σωστά και κατανοεί η ομάδα, από το να ξόδευαν πολύ περιοριστικά τους πόρους της Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D) εξετάζοντας μία σημαντική αλλαγή.
«Το μακρύ μεταξόνιο είναι κάτι που αποφασίσαμε πολύ νωρίς, ήταν ένα πλεονέκτημα για εμάς και είμαι σίγουρος ότι είμαστε ακόμα σωστοί σε αυτό», δήλωσε ο Allison.
«Αυτή ήταν μία πολύ εύκολη απόφαση επειδή δεν χρειάστηκε να εκτελέσουμε δύο προγράμματα στην αεροδυναμική σήραγγα με δύο μεταξόνια, δύο μοντέλα, δύο διαφορετικά πράγματα.
«Μπορείς να είσαι αρκετά σίγουρος ότι τα κέρδη του περσινού μονοθεσίου θα υπάρχουν και στο νέο φέτος. Αν είσαι σίγουρος ότι το μεταξόνιο είναι πλεονέκτημα, τότε παραμένεις σε αυτό χωρίς δεύτερη σκέψη»
Ο Allison πιστεύει ότι η αλλαγή κατεύθυνσης αποτελεί μεγαλύτερο κίνδυνο για έναν πρωτοπόρο όπως η Mercedes, παρά για τις αντίπαλες ομάδες, οι οποίες πρέπει να δοκιμάσουν διαφορετικά πράγματα για να ψαλιδίσουν τη διαφορά.
«Η αεροδυναμική λεπτομέρεια στα μονοθέσια είναι σημαντική. Υπάρχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να τις καταστήσουμε χειρότερες παρά να τις βελτιώσουμε.
«Ακόμη και αν ήθελες να ακολουθήσεις μια νέα και διαφορετική εκδοχή, αναμένετε να βρεθείς αντιμέτωπος με μία σημαντική ποσότητα απωλειών πριν επιστρέψεις σε θετικό αποτέλεσμα. Και αυτή η ιδέα για εμάς έμοιαζε με μία αλλαγή στην οποία θα σπαταλούσαμε πολύ χρόνο σε αρνητικό έδαφος πριν ίσως τελικά καταλήξουμε σε θετικό.
«Πρέπει να κρίνεις αν πρόκειται να το διακινδυνεύσεις και να βρεθείς σε αρνητικό έδαφος και στη συνέχεια να επιστρέψεις σε θετικό ή να ακολουθήσεις την προϋπάρχουσα ιδέα η οποία λειτουργεί και φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
«Εμείς επιλέξαμε το τελευταίο σε σχέση με το πρώτο. Αν έχεις ένα μονοθέσιο που βρίσκεται στα κατώτερα στρώματα του grid, τότε έχεις λιγότερα να χάσεις αλλάζοντας κατεύθυνση. Ξέρεις ότι το μονοπάτι που ήδη βρίσκεσαι δεν είναι το ιδανικό.»
Η νέα W09 είναι γνωστή για το στενό πίσω μέρος της και ο Allison ευχαρίστησε το αφεντικό του κινητήρα της Mercedes, Andy Cowell, και το προσωπικό του για το ρόλο που διαδραμάτισαν ώστε να εξασφαλίσουν ότι το αμάξωμα θα μπορούσε να “τυλιχτεί” τόσο κοντά στη μονάδα ισχύος.
«Το προσωπικό του Andy γύρισε εντελώς προς τα πίσω για να μας βοηθήσει να το πετύχουμε αυτό. Εμείς στο Brackley έπρεπε να κάνουμε πολλή δουλειά, αλλά το κέντρο βάρους ήταν αρμοδιότητα του Andy και, επομένως, το ρίσκο.
«Έχουμε όλοι το ίδιο ποσοστό ευθύνης σε αυτό, γιατί σημασία έχει αν το μονοθέσιο είναι επιτυχημένο ή όχι.
«Αλλά ο Andy και τα υπόλοιπα παιδιά έπρεπε να δουλέψουν σε πράγματα που απαιτούσαν πολύ μεγαλύτερους χρόνους παράδοσης και αν είχαμε πάρει λανθασμένες αποφάσεις, η ανάκτηση από την πλευρά του θα ήταν πολύ δύσκολη. Γι’ αυτό έγινε ένα πολύ πιο θαρραλέο έργο στο Brixworth απ’ ότι στο Brackley.
«Έτσι, αισθανόμαστε πολύ τυχεροί που ήταν πρόθυμοι να ασχοληθούν με το αίτημά μας. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι που μας χαροποίησε, και επίσης το project, αν και σκληρό, ήταν πραγματικά αρκετά διασκεδαστικό.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!