Σε μία προσωπική αξιόλογηση των οδηγών της F1 βάση της περυσινής σεζόν της F1, ο συντάκτης του F1fan.gr Χρήστος Ζιαβράς, αν και «Tifosi» από μικρός θα προσπαθήσει να μη φορέσει τα «κόκκινα γυαλιά» για την περίσταση και να σκιαγραφήσει σύντομα την εικόνα που του άφησαν μερικοί από τους πιο σημαντικούς οδηγούς, και τι περιμένει από τον καθένα τη φετινή σεζόν, μαζί με μία μικρή πρόβλεψη…
Lewis Hamilton
Ο Βρετανός οδηγός έφτασε πέρυσι αισίως στην κατάκτηση του 4ου παγκοσμίου τίτλου μπαίνοντας έτσι σε ένα πολύ κλειστό κλαμπ οδηγών. Σε μία χρονιά που στην αρχή της φαινόταν δύσκολη για τον ίδιο αλλά και την ομάδα, κατάφερε να ανεβάσει ρυθμούς στη διάρκεια της και ειδικότερα στο 2ο μισό, φτάνοντας έτσι στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα στο τέλος της.
Η διαφορά του από τον 2ο Sebastian Vettel δεν μαρτυρά ξεκάθαρα τη διαφορά των οδηγών τη φετινή σεζόν, αλλά μάλλον τη διαφορά δυναμικότητας και αξιοπιστίας των μονοθέσιων. Ωστόσο αυτό είναι ένα άλλο θέμα που δεν θα θιχτεί στην προκειμένη περίπτωση.
Τι μας άρεσε: Ένα στοιχείο που θα έχουμε να θυμόμαστε σίγουρα πέρα από την κατάκτηση του τίτλου, θα είναι το ρεκόρ των pole position που έσπασε. Συγκεκριμένα, έχει φτάσει ήδη τις 72 poles, με τη λογική να υποδεικνύει ότι θα διευρύνει το ρεκόρ αυτό ακόμα περισσότερο τη σεζόν πού έρχεται! (Το ρεκόρ φυσικά κρατούσε ο Michael Schumacher, με την τελευταία του pole position, νούμερο 68, να είναι αυτή στο γαλλικό Grand Prix το 2006).
Ο Βρετανός είναι πραγματικά αξιοζήλευτος στις προσπάθειές του στις κατατακτήριες, γνωρίζοντας πως να εκμεταλλευτεί στο έπακρο τις δυνατότητες του μονοθεσίου.
Τι δεν μας άρεσε: Ένα πρόβλημα που έδειξε για 2η συνεχόμενη σεζόν, είναι πως ξεκίνησε κάπως «μουδιασμένα» τη χρονιά, με αποτέλεσμα να βρεθεί με αρκετή διαφορά πίσω να «κυνηγά» στη βαθμολογία. Έτσι εδώ προκύπτει ένα εύλογο ερώτημα. Ποιος μπορεί να του εγγυηθεί ότι ένα παρόμοιο ξεκίνημα την νέα σεζόν θα του αφήσει πιθανότητες για τον 5ο τίτλο του; Αυτό βέβαια κανείς δε μπορεί να απαντήσει με σιγουριά!
Μίνι πρόβλεψη: Παρόλα αυτά ο Lewis είναι και πάλι ξεκάθαρα το φαβορί για την κατάκτηση του τίτλου και τη νέα σεζόν. Βρίσκεται αυτή τη στιγμή στην καλύτερη ομάδα κατασκευαστών, είναι πολύ ώριμος και μεστός στην οδήγησή του, δεν σπαταλά εύκολα βαθμούς και κυριότερα είναι αρκετά γρήγορος για να ξεκινά από την πρώτη θέση του grid στην εκκίνηση! Σε όλα αυτά πρέπει να προστεθεί ένα μεγάλο κίνητρο που τον διακατέχει: με την κατάκτηση ενός ακόμα πρωταθλήματος θα βρεθεί μαζί με τον Juan Manuel Fangio στα 5 και 2 τίτλους μακριά από τον θρυλικό Michael Schumacher…
Sebastian Vettel
Ο Γερμανός ξεκίνησε τη σεζόν πολύ δυναμικά καταφέρνοντας να δώσει νίκη στη Ferrari για πρώτη φορά μετά το Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2015! Έδωσε έτσι χαρά στους απανταχού Tifosi και την ελπίδα ότι το πρωτάθλημα ίσως μετά από πολλά χρόνια μπορεί να φτάσει στα χέρια της Ferrari. Η συνέχεια ήταν άκρως εντυπωσιακή με τον Vettel να εναλλάσσεται στην 1η και 2η θέση του βάθρου μέχρι τον αγώνα του Μονακό. Μάλιστα είχε αποκτήσει διαφορά ασφαλείας από το αντίπαλο δέος του Lewis Hamilton, μεταφέροντας το άγχος στη δικιά του πλευρά.
Βέβαια η συνέχεια της ιστορίας ήταν κάπως απογοητευτική, με το Γερμανό μετά την καλοκαιρινή διακοπή να μένει για αρκετούς αγώνες χωρίς νίκη, να χάνει σταδιακά τη διαφορά που είχε κερδίσει και σε συνδυασμό με τα προβλήματα αξιοπιστίας της Ferrari να χάνει τις ελπίδες για την κατάκτηση του τίτλου.
Έτσι έφτασε τελικά στην κατάκτηση της 2ης θέσης του πρωταθλήματος, στην πιο επιτυχημένη του χρονιά, ξεκάθαρα, στη Scuderia. Έδειξε κατ΄ αυτόν τον τρόπο πως δεν είχε «ξεχάσει» να οδηγεί και πως μπορεί να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της ιστορικής ιταλικής ομάδας. Η οδήγησή του ήταν ώριμη, επιθετική, χαρίζοντας αρκετές ευφάνταστες και άκρως εντυπωσιακές προσπεράσεις (με προσωπική αγαπημένη αυτή στον Valtteri Bottas στην πίστα της Ισπανίας).
Τι μας άρεσε: Σίγουρα ένα από τα στοιχεία που άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις, ήταν η απόλυτη εμπιστοσύνη που επέδειξε στην ομάδα, ακόμα και στις στιγμές κρίσης που πέρασε. Σε αγώνες όπου λόγω μηχανικών προβλημάτων δεν κατάφερε να τερματίσει, ευχαρίστησε τους μηχανικούς του για την προσπάθειά τους (αν και ουσιαστικά κάποια τέτοια προβλήματα του στοίχισαν τον τίτλο) και με περίσσεια ψυχραιμία και αισιοδοξία μιλούσε για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Έδειξε λοιπόν πως νιώθει άνετα στην ομάδα, πως την εμπιστεύεται προσδίδοντας έτσι ηρεμία σε δύσκολες στιγμές. Δείχνει έτσι ικανός να ακολουθήσει τα βήματα του Michael Schumacher στη Ferrari και να χτιστεί υπό τις οδηγίες του γύρω του η ομάδα!
Τι δεν μας άρεσε: Στιγμές που έχασε την ψυχραιμία του και μαζί με αυτήν πολύτιμους βαθμούς. Αναφέρομαι φυσικά σε συμβάντα όπως αυτό της Σιγκαπούρης και του Καναδά, όπου κινήθηκε πιο επιθετικά από ότι χρειαζόταν συγκρούστηκε, ηθελημένα ή μη, δυσκολεύοντας το έργο του στο κυνήγι του τίτλου.
Μίνι Πρόβλεψη: Θα κονταροχτυπηθεί ξανά με τον Lewis στην μάχη του τίτλου. Θεωρώ πως θα βρεθεί ξανά στην 1η δυάδα στην κατάταξη οδηγών. Βέβαια αν η Ferrari καταφέρει να δείξει πρόοδο και αξιοπιστία η μάχη του τίτλου θα είναι πολύ πιο αμφίρροπη σε σχέση με πέρυσι!
Αξίζει να σημειωθεί πως παραδόξως στην εποχή των social media, ένα πρόσωπο με τόση προβολή στην τηλεόραση και μη, δεν διαθέτει (τουλάχιστον από όσο γνωρίζω) λογαριασμούς κοινωνικής δικτύωσης! Ίσως αυτό είναι ένα δείγμα της προσήλωσης και αφοσίωσης του στο άθλημα και το φαινομενικό σκοπό του: την επιστροφή της Scuderia στους τίτλους…
Valtteri Bottas
Ο Φινλανδός στην παρθενική του σεζόν στην Mercedes επωμίστηκε, από την πρώτη κιόλας μέρα, ένα μεγάλο βάρος: να αναπληρώσει την θέση ενός παγκόσμιου πρωταθλητή! Η αλήθεια είναι ότι η διαφορά δυναμικότητας των μονοθεσίων που είχε να διαχειριστεί σε δύο συνεχόμενες χρονιές ήταν πολύ μεγάλη. Ωστόσο, κατά τη γνώμη μου, τα πήγε περίφημα!
Κατάφερε να πάρει την πρώτη του νίκη στην πίστα του Sochi στη Ρωσία, να είναι ουσιαστικά στο κυνήγι του τίτλου στο πρώτο μισό της σεζόν και να κερδίσει 2 ακόμα αγώνες (Αυστρία και Άμπου Ντάμπι). Επίσης «έδεσε» με τον team-mate του Lewis Hamilton, κερδίζοντας άξια τον σεβασμό του, αλλά και γενικότερα το σεβασμό όλης της ομάδας. Βέβαια η κοινή γνώμη διχάστηκε στο 2ο μισό της σεζόν αναφορικά με το αν θα έπρεπε να γίνει επέκταση του συμβολαίου του, καθώς πέρασε ένα παρατεταμένο ντεφορμάρισμα χάνοντας την επαφή με την πρώτη θέση.
Τι μας άρεσε: Η γρήγορή του προσαρμογή σε μία ομάδα του βεληνεκούς της Mercedes. Δεν φάνηκε να «δειλιάζει» ή να κάνει πίσω σε κανένα σημείο, κόντραρε ακόμα και τον Lewis και έφτασε έως την 3η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών. Πέτυχε 3 νίκες και συνέδραμε αποφασιστικά στην κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών από την Mercedes.
Τι δεν μας άρεσε: Το παρατεταμένο ντεφορμάρισμα του 2ου μισού της σεζόν. Ενώ αρχικά ήταν στη διεκδίκηση ακόμα και της πρώτης θέσης, μετά την καλοκαιρινή διακοπή εμφανίστηκε πιο νωχελικός, βάζοντας τον εαυτό του σε δύσκολη θέση και διακυβεύοντας την θέση του στην ομάδα. Βέβαια ανανέωσε το συμβόλαιό του για άλλον ένα χρόνο, κερδίζοντας έτσι μία ακόμα ευκαιρία για πρωταθλητισμό.
Μίνι πρόβλεψη: Θα βρίσκεται σίγουρα στην πρώτη πεντάδα και πιθανότατα και στην 1η τριάδα. Έδειξε ακόμα και στην 1η του σεζόν πολύ θετικά δείγματα και δυνατότητες πρωταθλητισμού. Σίγουρα μένοντας στην ίδια ομάδα με τον υπερπρωταθλητή Lewis Hamilton, θα είναι ουσιαστικά το νούμερο 2 (όσα και αν η ομάδα του ακόμα το αρνείται). Για αυτό και η υπόθεση τίτλος μάλλον φαίνεται ακόμα σχετικά δύσκολη!
Kimi-Matias Räikkönen
Ο Ice Μan στην 4η χρονιά του, στη 2η θητεία του, στη Scuderia μάλλον επιβεβαίωσε πως δεν είναι σε «καλό φεγγάρι». Φάνηκε να μην μπορεί να εκμεταλλευτεί την δυναμικότητα του φετινού μονοθεσίου σε σχέση με τον Vettel, ακροβατώντας συνήθως μεταξύ 3ης, 4ης και 5ης θέσης στο τέλος των αγώνων. Δεν κατάφερε να βοηθήσει ουσιαστικά στο κυνήγι του τίτλου τον team-mate του, ενώ βρισκόταν σε όλη τη διάρκεια της σεζόν πίσω από τον Daniel Ricciardo, «κλέβοντας» ουσιαστικά στον τελευταίο αγώνα την 4η θέση. Η 4η θέση όμως δεν μαρτυρά την αγωνιστική του εικόνα. Δεν κατάφερε για άλλη μια σεζόν να κερδίσει κάποιον αγώνα, έδειχνε αρκετά αργός σε πολλές πίστες, απογοητεύοντας το φανατικό κοινό που διαθέτει.
Τι μας άρεσε: Φυσικά τα team-radio του! Μπορεί οδηγικά να μην παρουσίασε κάτι τρομερό ή καινούριο, ωστόσο η ενδοεπικοινωνία του με την ομάδα άφησε κάποιες ατάκες που θα θυμόμαστε για καιρό! Μην ξεχνάμε πως στον ανάλογο διαγωνισμό που οργάνωσε η ίδια η F1 το team-radio του Kimi στο Αζερμπαϊτζάν (όπου ετοιμαζόταν να επανεκκινήσει τον αγώνα χωρίς γάντια και τιμόνι) βγήκε νικητής!
Τι δεν μας άρεσε: Η συνέχεια της αγωνιστικής του πτώσης. Ενώ οι αγωνιστικές του δυνατότητες είναι αδιαμφισβήτητες, η εικόνα του για άλλη μία χρονιά ήταν άκρως απογοητευτική! Το χειρότερο φαίνεται να είναι η έλλειψη «δίψας» για νίκη και κινήτρου για επιτυχίες…
Μίνι-Πρόβλεψη: Θα καταφέρει να πλασαριστεί μέσα στην 5άδα, χωρίς όμως να φαίνεται πιθανό να μπει στο κυνήγι του τίτλου.
Daniel Ricciardo
Ο Αυστραλός οδηγός, το πιο χαμογελαστό παιδί του grid, κατάφερε να κατακτήσει την 5η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών τη φετινή σεζόν. Η χρονιά του ήταν άκρως ικανοποιητική, εάν κανείς αναλογιστεί πως θα τερμάτιζε 1 θέση πάνω εάν, λόγω μηχανικού προβλήματος, δεν εγκατέλειπε τον τελευταίο αγώνα της σεζόν. Ο οδηγός της Red Bull κατάφερε επίσης να τερματίσει μπροστά από τον team-mate του Max Verstappen με μια διαφορά 38 βαθμών, δείχνοντας την εμπειρία του και την ανωτερότητά του γενικότερα έναντί του. Έδειξε για άλλη μια χρονιά πως δεν υστερεί σε τίποτα των οδηγών της Mercedes και Ferrari, γεγονός που προσπαθεί αυτή τη στιγμή να επιβεβαιώσει και μισθολογικά και γι’ αυτό δεν έχει ακόμα υπογράψει νέο συμβόλαιο με την Red Bull.
Τι μας άρεσε: Η επιθετική του οδήγηση! Ο Daniel φέτος έκανε αξιοθαύμαστες προσπεράσεις, δεν άφηνε εύκολα το πόδι από το γκάζι, βούτηξε στα φρένα όσο λίγοι, καταφέρνοντας έτσι να πιει τη σαμπάνια νίκης 1 φορά από το παπούτσι του (κλασσικός πανηγυρισμός του Αυστραλού στο βάθρο μετά από νίκη). Το γεγονός αυτό προοικονομούσαν συχνά οι δηλώσεις του κάθε φορά που αναγκαζόταν να ξεκινήσει από το πίσω μέρος του grid, λόγω τιμωρίας για αλλαγές στο μονοθέσιο. Φαινόταν έκδηλη η χαρά του σε τέτοιες περιστάσεις, αφού θα είχε πολύ περισσότερες ευκαιρίες για προσπεράσεις!
Τι δεν μας άρεσε: Η αλήθεια είναι ότι μου ήταν δύσκολο να βρω κάτι που με απογοήτευσε από τον Αυστραλό φέτος! Ωστόσο ένα ψεγάδι στις εμφανίσεις του πρέπει σίγουρα να θεωρείται η αδυναμία του για διεκδίκηση μίας καλύτερης θέσης στις κατατακτήριες. Φαίνεται πως σε αυτό το κομμάτι του λείπει η «σπίθα», η απόλυτη συγκέντρωση ώστε να φτάσει το μονοθέσιο στα όριά του.
Μίνι-Πρόβλεψη: Θα καταφέρει να πλασαριστεί μέσα στην 5άδα, θα διεκδικήσει νίκες συχνά-πυκνά και θα παλέψει με αξιώσεις για μια θέση στην τριάδα!
Max Verstappen
Ο «ιπτάμενος» Ολλανδός, ο «νεαρός αλλά θαυματουργός» οδηγός του grid είναι ξεκάθαρα ένας από τους πιο πολυσυζητημένους, αν όχι ο πιο πολυσυζητημένος οδηγός του αθλήματος! Είναι μόλις 20 ετών και όμως έχει κερδίσει ήδη 3 Grand Prix, τα 2 από τα οποία τη φετινή σεζόν! Το σημαντικότερο είναι ότι οι νίκες του, και όχι μόνο, συνεπάγονται εμφανίσεις με άκρως επιθετική οδήγηση, στα όρια της αντικανονικής, με αποτέλεσμα οι εμφανίσεις του να επισκιάζονται από μεγάλες συζητήσεις για το εάν έχει θέση στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, την Formula 1.
Τι μας άρεσε: Η οδήγησή του, που φέρει τη δική του μοναδική υπογραφή. Το ταπεραμέντο του είναι εκρηκτικό, οδηγεί το μονοθέσιο πάντα στα όρια του και δεν φοβάται να έρθει σε επαφή με τους υπόλοιπους οδηγούς. Κατάφερε έτσι να πανηγυρίσει 2 νίκες, πολύ σημαντικές για την ομάδα, περισσότερες μάλιστα από τον Ricciardo! Δεν είναι τυχαίο πως και ο ίδιος ο Αυστραλός δήλωσε πως ο Max ήταν ο μόνος team-mate που τον πίεσε τόσο πολύ στην καριέρα του! Βέβαια όλα αυτά φέρουν ένα πολύ μεγάλο ΑΛΛΑ…
Τι δεν μας άρεσε: Η οδήγησή του, που φέρει τη δική του μοναδική υπογραφή. Δηλαδή το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι ταυτόχρονα και το μεγαλύτερό του μειονέκτημα. Συγκεκριμένα, η απειρία του σε συνδυασμό με το νεαρό της ηλικίας του, συνεπάγονται συχνά έλλειψη του μέτρου και του επικίνδυνου. Οι ποινές από την FIA δεν είναι συχνές, ωστόσο είναι ξεκάθαρο πως συχνά εκβιάζει προσπάθειες δημιουργώντας, δικαιολογημένα, τον εκνευρισμό των αντιπάλων του. Είναι λοιπόν επιτακτική η ανάγκη να ωριμάσει αρκετά στην οδήγησή του, ακόμα περισσότερο από ότι έχει δεδομένα βελτιωθεί και να γίνει πιο ψύχραιμος στην οδήγησή του…
Μίνι Πρόβλεψη: Θα παλέψει και αυτός για μία θέση στην 5άδα όμως δε φαίνεται τόσο πιθανό να την κερδίσει. Πάντως δεν θα είναι βαθμολογικά μακριά από τις πρώτες 5 θέσεις, ενώ φαίνεται σχεδόν σίγουρο πως θα καταφέρει πάραυτα να κερδίσει νίκες, όπως μόνο αυτός γνωρίζει!
Fernando Alonso
Ο Ισπανός πρωταθλητής συνέχισε και φέτος, για μια ακόμη χρόνια, τις ανεπιτυχείς εμφανίσεις με την McLaren. Η απόδοση του σίγουρα δεν θυμίζει σε τίποτα τον άνθρωπο που κατέκτησε 2 παγκόσμιους τίτλους και διεκδίκησε σθεναρά πολλούς ακόμα. Βέβαια έως ένα μεγάλο βαθμό, το γεγονός αυτό, δικαιολογείται λόγω του πολύ προβληματικού κινητήρα της Honda, η οποία για πολλοστή φορά απέδειξε πως δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο ώστε να κάνει πρωταθλητισμό. Τώρα πια, McLaren και Honda, τράβηξαν χωριστούς δρόμους και είναι η ώρα ο Alonso να αποδείξει αυτό που ο ίδιος ισχυρίζεται: ότι βρίσκεται στην καλύτερη φόρμα της καριέρας του! Ωστόσο η θεωρία από την πράξη απέχουν πολύ και πρέπει να δούμε πολλά από τον Ισπανό ώστε να μπορούμε με στοιχεία να επιβεβαιώσουμε τα λεγόμενα του…
Τι μας άρεσε: Το δεύτερο μισό της σεζόν του κυρίως, όπου ο Alonso πήρε πιο «ζεστά» το θέμα αγώνες, αποδέχτηκε πως το μονοθέσιο δεν μπορεί να βελτιωθεί αισθητά και πάλεψε με τα μέσα που είχε στη διάθεση του. Προσπάθησε να προσπεράσει, με την εμπειρία του συχνά το κατάφερε και κέρδισε πολύ περισσότερους βαθμούς από ότι στο απογοητευτικό του ξεκίνημα.
Τι δεν μας άρεσε: Η ηττοπάθεια που τον κατέβαλε στην αρχή της σεζόν. Ξεκάθαρα απογοητευμένος από την δυναμικότητα του μονοθεσίου, επικεντρωνόταν περισσότερο στο να σατιρίσει την δεδομένη κατάσταση του, παρά στο να δώσει το κάτι παραπάνω στην ομάδα. Από τη μια είναι λογικό καθώς κουβαλά απογοήτευση και αποτυχίες χρόνων, κυρίως με την McLaren, όμως είναι ένας επαγγελματίας αθλητής και έπρεπε να διεκδικήσει ότι μπορούσε με τα προβλήματα που είχε.
Μίνι Πρόβλεψη: Δεν θα καταφέρει να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο πρωτάθλημα, ούτε μάλλον και να μπει στην πολυπόθητη 5άδα. Βέβαια είναι δεδομένο πως με τον κινητήρα της Renault, που πέρυσι κέρδισε 3 αγώνες για λογαριασμό της Red Bull, η εικόνα του και η θέση στον βαθμολογικό πίνακα θα βελτιωθούν αισθητά! Ας ελπίσουμε πως σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είναι σε θέση να διεκδικεί και κάποια θέση σε βάθρο…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!