Χθες, όπως αναμενόταν, η Williams ανακοίνωσε ως teammate του Lance Stroll τον Sergey Sirotkin, μια απόφαση που σήκωσε αντιδράσεις, έστω και αν ήταν πάνω-κάτω γνωστή για αρκετό καιρό. Στη συνέχεια, ανακοινώθηκε και ο Robert Kubica ως τρίτος οδηγός και οδηγός ανάπτυξης, σε μια προσπάθεια της Williams να “χρυσώσει το χάπι”.
Από το 2014 και την εποχή των V6, η Williams εμφανίστηκε ιδιαίτερα ανταγωνιστική με τις μονάδες ισχύος της Mercedes. Την πρώτη σεζόν τερμάτισε τρίτη στους κατασκευαστές έχοντας σημειώσει βάθρα και pole positions, ενώ για μεγάλο διάστημα μέσα στην σεζόν ήταν το δεύτερο ταχύτερο μονοθέσιο. Το 2015 η Williams ήταν και πάλι καθαρά τρίτη, ωστόσο από εκεί και πέρα ξεκίνησε μια κάμψη, με την ομάδα να τερματίζει πέμπτη την σεζόν 2016-2017 πίσω από την Force India.
Τις δύο αυτές καλές σεζόν (2014,2015) η Williams στηρίχθηκε σε ένα δυνατό δίδυμο, τους Felipe Massa και Valtteri Bottas, οι οποίοι αποδείχθηκε ότι θα μπορούσαν να φέρουν επιτυχίες. Ωστόσο, από τα μέσα του 2016 -που προφανώς τελείωναν τα χρήματα- η Williams αποφάσισε ότι θα αντικαθιστούσε τον Massa με τον ανήλικο τότε Stroll. O νεαρός Καναδός, που δεν είχε δείξει κάτι ιδιαίτερα σημαντικό στο παρελθόν, για την Williams είχε ένα προτέρημα: είναι ζάμπλουτος! Εν τέλει, μετά την απόφαση του Nico Rosberg να αποσυρθεί στα 31 του, η Williams κράτησε τον Massa αντί του Valtteri Bottas, που εύκολα μεταπήδησε στη Mercedes, ασφαλώς με κάποια έκπτωση στους κινητήρες…Έτσι, ο Stroll αντικατέστησε τον Φινλανδό.
Το 2017 ήταν πολύ κακό για την ομάδα, με το μονοθέσιο να είναι σχεδόν τραγικό και τα Σάββατα να είναι καταστροφικά με συνεχείς αποκλεισμούς από το Q1. Η πέμπτη θέση σώθηκε από τις προσπάθειες του Massa και από το ομολογουμένως τυχερό βάθρο του Stroll στο Αζερμπαϊτζάν.
Τηρουμένων των αναλογιών, η χρονιά του Καναδού δεν ήταν κακή, ωστόσο σε καμιά περίπτωση δε μπορεί να στηριχθεί πάνω του η δεύτερη πιο ιστορική (βάσει τίτλων) ομάδα του grid. Στο τέλος του 2017, ο Massa συνταξιοδοτήθηκε και εκεί ξεκίνησε το γαϊτανάκι της διαδοχής. Τα μεγάλα ξένα μέσα ενημέρωσης έριξαν πολλά ονόματα στο τραπέζι από τον Kvyat, τον Palmer, τον Wehrlein και τον Di Resta μέχρι τον Alonso και τον Kubica. Όταν η κατάσταση σοβάρεψε, η Williams έδωσε ευκαιρία στον Kubica να δοκιμάσει το μονοθέσιο της και εντελώς ξαφνικά στον Sirotkin. O Ρώσος ήταν δοκιμαστής της Renault με ελάχιστες συμμετοχές στις δοκιμές της Παρασκευής, ενώ έτρεξε και στους δύο αγώνες του Αζερμπαϊτζάν στην Formula 2.
H χθεσινή ανακοίνωση της απόφασης της Williams βασίστηκε στο μεγάλο οικονομικό πακέτο του Sirotkin (15 εκατομμύρια λίρες), το οποίο έρχεται να προστεθεί στο ήδη τεράστιο κεφάλαιο του Stroll. Επομένως, γίνεται κατανοητό ότι η Williams προχωράει με δύο pay-drivers, κάτι που ούτε η Sauber δεν έκανε ούτε καμία από τις τρεις μικρές ομάδες που εμφανίστηκαν το 2010 (Manor, Caterham, HRT).
Εκτιμούμε ότι οι άνθρωπο της ομάδας δεν έχουν τρελές βλέψεις για το 2018 και γι’ αυτό κοίταξαν να διασωθούν οικονομικά. Παράλληλα, δίνοντας έστω αυτή τη θέση στον αγαπητό σε όλους Kubica, τον κρατούν “στην εντατική” όσον αφορά την καριέρα του στην Formula 1. Ελπίζουμε ότι ο Πολωνός θα τα δώσει τον καλύτερο του εαυτό.
Τέλος, η πίεση για τον Sirotkin έρχεται από το πρώτο δευτερόλεπτο. Του ευχόμαστε να τα καταφέρει, αλλά αν το πρότζεκτ Stroll-Sirotkin αποτύχει θα αναλάβει ευθύνες η Claire;
Το παρόν κείμενο συντάχθηκε από τους Εβίτα Πανάγου και Γιάννη Μπίτα.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!