Η McLaren Senna, φέρεται να είναι η προσωποποίηση του DNA της McLaren στο πιο ακραίο του σημείο, δημιουργώντας την πιο καθαρή σχέση μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού.
Όπως αναφέρει η βρετανική μάρκα, είναι το οδικό αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη έμφαση στη πίστα που έχει κατασκευάσει ποτέ, και θα θέσει ταχύτερους γύρους από οποιαδήποτε McLaren έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Αυτός είναι ο σκοπός που οδήγησε στο να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο προσανατολισμένο στη πίστα παρά στο δρόμο. Θα έχει φυσικά τη δυνατότητα να κυκλοφορεί στο δρόμο, αλλά χωρίς την άνεση που έχουν τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας.
Τίποτα άλλο δεν έχει σημασία αλλά να προσφέρει την πιο έντονη οδηγική εμπειρία σε μία πίστα. Εμπνευσμένο από έναν από τους μεγαλύτερους οδηγούς αγώνων της McLaren, η McLaren Senna είναι απολύτως αφοσιωμένη στο να επιτρέψει στον οδηγό να είναι το καλύτερο που μπορεί.
Η McLaren Senna είναι ένα αυτοκίνητο όπως και κανένα άλλο. Είναι ένα νέο μέλος της McLaren Ultimate Series, μια οικογένεια αυτοκινήτων που ξεκίνησε με την McLaren P1 και προορίζεται για τα σπανιότερα και πιο ακραία αυτοκίνητα της McLaren. Χωρίς έκπληξη, υπάρχουν αρκετές συνδέσεις της νέας McLaren Senna με την απίστευτα εστιασμένη φιλοσοφία πίσω από την McLaren P1. Ωστόσο, η McLaren P1 σχεδιάστηκε για να είναι το καλύτερο αυτοκίνητο οδηγού στο δρόμο και στη πίστα, ενώ η McLaren Senna σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε για την απόλυτη υπεροχή στη πίστα.
Η McLaren Senna θα συναρμολογήται στο χέρι στην Αγγλία στο McLaren Production Centre. Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 500 οχήματα και όλες οι McLaren Senna έχουν ήδη προπωληθεί. Για να μη σας αφήσουμε με την απορία, το κόστος της McLaren Senna ανέρχεται σε £750,000 (με φόρους Αγγλίας).
Στον τομέα της απόδοσης, η McLaren Senna έχει έναν απλό σκοπό: να είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πίστας της McLaren. Εσκεμμένα μειώνει την δυνατότητα της καθημερινής χρήσης για την οποία φημίζεται η McLaren. Αντίθετα, παρέχει την καθαρότερη σύνδεση μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Η πρωτοποριακή εμπρός και πίσω ενεργή αεροδυναμική δημιουργούν πρωτοφανή επίπεδα κάθετης δύναμης και λειτουργούν αρμονικά με την υδραυλική ανάρτηση, το RaceActive Chassis Control II (RCC II) και το εξαιρετικά άκαμπτο monocoque MonoCage III για να προσφέρει μια απίστευτη εμπειρία σε πίστα.
Η εξαιρετικά ελαφριά κατασκευή, με το σασί από ανθρακονήματα αλλά και τα εξωτερικά κομμάτια του αυτοκινήτου επίσης από ανθρακονήματα, εξασφαλίζει ότι αυτό είναι το ελαφρύτερο όχημα που έχει κατασκευάσει η εταιρία μετά την ιστορική McLaren F1. Ο V8 4λιτρος διπλοturbo V8 είναι ο ισχυρότερος κινητήρας που έχει διαθέσει μέχρι σήμερα, που παράγει 800 ίππους (789 στον τροχό) και 81,5 κιλά ροπής. Αυτός ο συνδυασμός δημιουργεί μια εκπληκτική αναλογία ισχύος ανά βάρος στα 688 άλογα ανά τόνο. Η McLaren Senna είναι ένα νέο σημείο αναφοράς για την McLaren.
Για το σχεδιασμό, η McLaren Senna είναι η απόλυτη απόδοση της φιλοσοφίας της εταιρίας, στον «σχεδιασμό που ακολουθεί τη απόδοση». Η πρώτη εντύπωση οδηγεί σε ένα επιθετικό όχημα, με τον τυπικό σχεδιασμό να έχει δώσει τη θέση του σε μια φιλοσοφία σχεδίασης που σκοπίμως επιδιώκει την απόλυτη απόδοση. Από τον μπροστινό διαχωριστή αέρα έως τον διπλό διαχύτη στο πίσω μέρος, δεν μπορείτε να βρείτε μια μόνο γραμμή που καθώς ο αέρας περνά από μπροστά προς τα πίσω να μην διέρχεται από μια λειτουργική είσοδο ή έξοδο. Ακόμη και το πάχος των οπίσθιων φαναριών και η γωνία κοπής των εξατμίσεων, συμμετέχουν στη ροή του αέρα και τις επιδόσεις της McLaren Senna.
Η κάθετη δύναμη και η αεροδυναμική ισορροπία είναι οι κατευθυντήριες αρχές. Το να παρατηρήσετε το λεπτομερές έργο που έχει γίνει σε κάθε αεροδυναμικό στοιχείο της McLaren Senna είναι συναρπαστικό. Το να βιώσετε όλα αυτά να εργάζονται από κοινού είναι πραγματικά απίστευτο. Η ενεργητική αεροδυναμική δημιουργεί, διατηρεί και ελέγχει τις αεροδυναμικές επιδόσεις της McLaren Senna για να εξασφαλίσει ότι ο οδηγός έχει την εμπιστοσύνη να διερευνήσει τα νέα μεγάλα όρια που αυτή προσφέρει.
Η McLaren Senna θεωρείται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο – που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε για να αποδίδει πρώτα στην πίστα. Η νέα γενιά ενεργής εμπρός και πίσω αεροδυναμικής αυξάνει την κάθετη δύναμη και τον έλεγχο αεροδυναμικής σε ένα πρωτοφανές επίπεδο για να εξασφαλίσει την δυνατότητα της πλήρης εκμετάλλευσης των νέων ορίων απόδοσης.
Το ανθρακονημάτινο πλαίσιο MonoCage III είναι το ισχυρότερο monocoque που κατασκευάστηκε ποτέ από την McLaren για ένα όχημα δρόμου. Η λειτουργία Race έχει την εστίαση στη πίστα και ρίχνει το ύψος του αυτοκινήτου, προκαλώντας χαμηλότερο κέντρο βάρους και σημαντικά πιο άκαμπτη ανάρτηση. Το σύστημα φρένων από κεραμικό άνθρακα είναι το πιο προηγμένο που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε όχημα δρόμου της McLaren. Η επιλογή των ελαστικών είναι εξίσου επικεντρωμένη, με ειδικά ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R που έχουν αναπτυχθεί σε συνεργασία με τον τεχνικό συνεργάτη της McLaren, την Pirelli. Υπάρχει διαθέσιμο μόνο ένα στυλ τροχού: ένας εξαιρετικά ελαφρύς τροχός από κράμα με σύστημα κεντρικού παξιμαδιού εμπνευσμένο από τους αγώνες.
Το αήττητο πνεύμα του Ayrton Senna ήταν πάντα ζωντανό στη McLaren και το αυτοκίνητο που φέρει το όνομά του θα ενισχύσει περαιτέρω τη σύνδεσή του με το εμπορικό σήμα της McLaren και την παγκόσμια κληρονομιά του. Το δικαίωμα χρήσης του ονόματος Senna αποτελεί μέρος μιας επίσημης συνεργασίας μεταξύ της McLaren Automotive και της οικογένειας Senna, στην οποία θα δοθεί σημαντική συνεισφορά στο Ινστιτούτο Ayrton Senna (IAS), τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό αφιερωμένο στην παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης για περισσότερα από 1,6 εκατομμύρια μη προνομιούχα παιδιά και νέους στη Βραζιλία. Το IAS έχει πρόεδρο την Viviane Senna, αδελφή του Ayrton και μητέρα του οδηγού αγώνων και πρεσβευτή της McLaren, Bruno Senna.
Το οραματίστηκε ο ίδιος ο Ayrton Senna πριν από τον πρόωρο θάνατό του, το φιλανθρωπικό έργο του IAS είναι μια αξιοσημείωτη κληρονομιά για το μύθο της McLaren. Στην πίστα, ο Ayrton Senna ήταν ένας από τους μεγαλύτερους οδηγούς όλων των εποχών, αλλά χάρη στο IAS, τα επιτεύγματά του είναι αναμφισβήτητα ακόμη μεγαλύτερα. Η McLaren είναι εξαιρετικά υπερήφανη για να υποστηρίξει το Ινστιτούτο Ayrton Senna και για να τιμήσει την κληρονομιά του Ayrton Senna στο υψηλότερο επίπεδο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με το αυτοκίνητο δρόμου αυτό που έχει το μεγαλύτερο προσανατολισμό πίστας από ποτέ.
https://youtu.be/rBTBlt3pLVo
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!