Το επόμενο πρωτάθλημα του WEC θα έχει δύο αγώνες των 24ωρών του Le Mans σε μία «superseason» για το 2018 και το πρώτο εξάμηνο του 2019.
Μια σεζόν οκτώ αγώνων θα κορυφωθεί στο Le Mans το 2019 πριν από την έναρξη του πρωταθλήματος του WEC νέας εμφάνισης που θα διεξάγεται σε δύο ημερολογιακά έτη, ξεκινώντας τον Οκτώβριο με τον πρώτο από τους επτά αγώνες και τελειώνοντας με τον γαλλικό αγώνα αντοχής.
Το Le Mans δεν θα είναι πλέον ένας γύρος που θα δίνει διπλούς βαθμούς, παρόλο που θα υπάρχουν εξτρά βαθμοί για τις 24 ώρες και το Sebring καθώς έχουν μεγαλύτερη διάρκεια από τις συνήθεις έξι ώρες.
Οι αλλαγές αποτελούν μέρος ενός ριζοσπαστικού πακέτου αλλαγών στο WEC που συντάχθηκε από τον υποστηρικτή της σειράς, το Automobile Club de l’Ouest σε συνεννόηση με την FIA μετά την ανακοίνωση της Porsche ότι θα εγκαταλείψει την κατηγορία του LMP1 στο τέλος αυτής της σεζόν. Το πρόγραμμα του 2018/19 θα περιλαμβάνει έναν αγώνα στο Spa πριν από το Le Mans, πριν επιστρέψει η σειρά τον Οκτώβριο στο Fuji. Θα υπάρξει ακόμη ένας αγώνας το 2018, στη Σαγκάη τον Νοέμβριο. Το 2019 στο σκέλος του “superseason” θα ξεκινήσει τον Φεβρουάριο με ένα γεγονός που δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Το Sebring, το Spa και το Le Mans θα ολοκληρώσουν το πρόγραμμα.
Ο επικεφαλής του WEC Gerard Neveu δήλωσε: “Η σεζόν του 2018/19 θα είναι μια περίοδος μετάβασης. Πριν από πέντε χρόνια, όταν δημιουργήθηκε το WEC, εργαζόμασταν στην ιδέα να τελειώνουμε στο Le Mans, αλλά πριν δεν ήταν δυνατό.
“Το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου τελειώνει με τον τελικό και χωρίς Le Mans, δεν υπάρχει WEC, οπότε έχει νόημα”.
Ο Neveu εξήγησε ότι είναι σημαντικό να μην αυξηθεί το κόστος της «superseason». Αυτό θα καταστεί δυνατό με τη μείωση του αριθμού των αγώνων από τους σημερινούς πέντε και τη μείωση του κόστους των μετακινήσεων των αυτοκινήτων μόνο δια θαλάσσης παρά με το σημερινό μείγμα θαλάσσιων και αεροπορικών μεταφορών. Οι τεχνικοί κανονισμοί για την LMP1 θα παραμείνουν αμετάβλητοι για την «superseason», εκτός από τα μέτρα που αποσκοπούν να δώσουν στους ιδιώτες την ίδια πιθανότητα νίκης με τα υβριδικά εργοστασιακά. Αυτό σημαίνει το τέλος της ξεχωριστής ιδιωτικής κατηγορίας P1.
Ο αθλητικός διευθυντής της ACO, Vincent Beaumesnil, δήλωσε: “Όταν είχαμε τρεις εργοστασιακές ομάδες [πριν από την απόσυρση της Audi στα τέλη του 2016], κάναμε κανονισμούς που επέτρεψαν στις ιδιωτικές ομάδες να αγωνιστούν μεταξύ τους. Τώρα υπάρχει μόνο ένας κατασκευαστής [υποθέτοντας ότι η Toyota θα συνεχίσει] και θα προσπαθήσουμε να τις φέρουμε ακόμα πιο κοντά. Αυτή η μεταβατική περίοδος είναι ένα καλό παράθυρο για να έρθουν και άλλες ιδιωτικές ομάδες”.
Ο Beaumesnil αποκάλυψε επίσης ότι θα ήταν δυνατό για έναν κατασκευαστή να ενταχθεί στο WEC με ένα μη υβριδικό αυτοκίνητο.
Το προσωρινό πρόγραμμα του 2018/19 έχει ως εξής:
• 5 & 6 Απριλίου: The Prologue, Circuit Paul Ricard (Γαλλία)
• 4 & 5 Μαΐου: WEC 6 ώρες του Spa-Francorchamps (Βέλγιο)
• 16 & 17 Ιουνίου: 24 Ώρες του Le Mans (Γαλλία)
• 13 & 14 Οκτωβρίου: 6 Ώρες του Fuji (Ιαπωνία)
• 03 & 04 Νοεμβρίου: 6 Ώρες της Σαγκάης (Κίνα)
• Φεβρουάριος 2019: Θα ανακοινωθεί
• 15 & 16 Μαρτίου 2019: 12 Ώρες του Sebring (ΗΠΑ)
• 3 & 4 Μαΐου 2019 WEC 6 ώρες του Spa-Francorchamps (Βέλγιο)
• 15 & 16 Ιουνίου 2019: 24 Ώρες του Le Mans (Γαλλία)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!