Nα είμαστε λοιπόν στο ναό της ταχύτητας, στη γείτονα χώρα, με μονοθέσια που τιμάνε τον όρο «ταχύτητα» όσο ποτέ. Σε μια πίστα που οι οδηγοί βρίσκονται κατά 80% με τέρμα γκάζι και μέση ταχύτητα πάνω από 260 χιλιόμετρα ανά ώρα, με τον καιρό όμως να μην θυμίζει το συνηθισμένο μεσογειακό καλοκαίρι και αρκετά σύννεφα να έχουν μαζευτεί πάνω από την Μόντσα.
Η Mercedes με τον Bottas και η Williams με τον Massa άρχισαν τον χορό στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών, μαζί με τον Stroll που έχασε τα φρένα στην πρώτη κιόλας στροφή και τη McLaren που δοκίμαζε το αμφιλεγόμενο Helo.
Ήρεμα έκλεισε το πρώτο μισάωρο με τα δύο Mercedes να βρίσκονται έξω και να γράφουν τον πιο γρήγορο χρόνο, με τον Bottas να κάνει τον καλύτερο στα 1.22.523, και την πίστα να γεμίζει σιγά σιγά με μονοθέσια μιας και οι ομάδες δεν βιάστηκαν να αρχίσουν το γυρολόγιο.
Ο καιρός συνέχισε να είναι απειλητικός και κάπου μια ώρα πριν το τέλος των δοκιμαστικών ψιχάλες έκαναν την εμφάνισή τους στην πίστα. Θα έχουμε βροχή το Σαββατοκύριακο; Ίσως οι προσευχές της McLaren – Honda να ακουστούν.
Μιας και είμαστε στην Μόντσα, ας μιλήσουμε και λίγο για τις τελικές. Η Force India είναι στην κορυφή της λίστας με 349 χιλιόμετρα με την Mercedes να ακολουθεί στα 348. Όχι πολύ μακριά βρέθηκε ο Magnussen με Haas και μοτέρ Ferrari στα 346. Η McLaren δε με τον Alonso στο τιμόνι έφτασε τα 328 αρκετά πιο πίσω από την κορυφή της συγκεκριμένης κατάταξης.
Το πρώτο μισό των ελεύθερων δοκιμαστικών έκλεισε με τα δύο Mercedes να βρίσκονται πάνω από ένα δευτερόλεπτο μπροστά από τον Sebastian Vettel με Ferrari και τον Sergio Perez με Force India που αναμένετε να είναι δυνατή αυτό το Σαββατοκύριακο – και χωρίς εμφύλιους.
Στα τελευταία 15 λεπτά η βροχή έκανε την εμφάνισή της όλο και πιο απειλητικά αλλά δεν χρειάστηκε σε κανένα σημείο να αλλάξουν από σλικ σε βρόχινα ελαστικά.
Την πρώτη θέση κατέλαβε ο Hamilton με την έτερη Mercedes του Bottas να ακολουθεί στο μισό δευτερόλεπτο πιο πίσω, όπου δεν φάνηκαν να απειλούνται σε κανένα σημείο της πρώτης περιόδου των ελεύθερων δοκιμαστικών.
Αρκετά πιο πίσω, στα 1,1 από τον πρώτο, ο Vettel με Ferrari και αμέσως μετά ο team mate του Raikkonen δεν ήρθαν ποτέ κοντά στα Mercedes διαλέγοντας να ρυθμίσουν το μονοθέσιο παρά να κυνηγήσουν τον χρόνο.
Την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν τα Red Bull με τον Ricciardo να φτάνει την 5η θέση και τον Verstappen την 6η, με τον τελευταίο να έχει αρκετά προβλήματα ισορροπίας και αίσθησης του αυτοκινήτου στην αρχή όπου και φάνηκε να λύνει αργότερα.
Την όμορφη και ομοιόμορφη κατάταξη συμπλήρωσαν τα δύο Force India με τον Perez να καταλαμβάνει την 7η θέση και τον Ocon την 8η, δυνατά όπως και τα περιμέναμε.
Την έκπληξη έκανε ο Vandoorne που βρέθηκε στην 9η θέση, δείχνοντας πως υπάρχει ελπίδα για την McLaren στο ταχύτερο σιρκουί του πρωταθλήματος, ακολουθούμενος από τον Massa όπου και έκλεισε την πρώτη δεκάδα.
Ο Carlos Sainz έφτασε μέχρι την 11η θέση 2.145 δευτερόλεπτα μακριά από τον πρώτο, ακριβώς πάνω από τον Magnussen με Haas που με μοτέρ Ferrari στην πλάτη του φάνηκε να είναι σε θέση να διεκδικήσει κάτι καλύτερο.
H άλλη Williams με οδηγό την Stroll βρέθηκε στην 13η θέση δείχνοντας να μην είναι και στην καλύτερη ημέρα, ακολουθούμενη από τον Kvyat με Toro Rosso στην 14η.
Στην 15η είχαμε την άλλη McLaren, με τον Alonso να μην κυνηγάει τον χρόνο αλλά το fine tuning του μονοθεσίου. Αμέσως μετά ο Γάλλος Romain Grosjean κάπου 3,5 δευτερόλεπτα από τον Hamilton βρέθηκε στην 16η θέση.
Την κατάταξη συμπληρώνουν τα δύο Renault με Hulkenberg και Palmer, σε θέσεις που δεν τα έχουμε συνηθίσει στα τελευταία Grand Prix, την 17η και 18η αντίστοιχα.
Τέλος, ουραγοί για άλλοι μια φορά οι Wehrlein και Ericsson με Sauber στις δύο τελευταίες θέσεις και 4 δευτερόλεπτα από τον πρώτο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!