Με το πρωτάθλημα της Formula 1 να συνεχίζεται στο “Ναό της Ταχύτητας”, τη Monza, αυτό το Σαββατοκύριακο, οδηγοί και ομάδες προετοιμάζονται για έναν συναρπαστικό αγώνα. Πόσο πιο γρήγορα θα είναι τα νέα μονοθέσια του 2017;
Οι οδηγοί περνούν το 70% του χρόνου ενός γύρου με τέρμα γκάζι
Είναι, λοιπόν, λογικό να περιμένουμε ότι η Monza θα είναι η πίστα με τη μεγαλύτερη ευαισθησία ισχύος στο φετινό ημερολόγιο της F1. Στην πραγματικότητα, το Μπακού, το Σότσι και το Μόντρεαλ βρίσκονται στην κορυφή αυτής της λίστας, με το Μονακό στο ακριβώς αντίθετο άκρο.
Πρώτα απ’ όλα, είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι σημαίνει ευαισθησία ισχύος. Με απλά λόγια, είναι μία ένδειξη για το πόσο μπορεί να βελτιωθεί ο χρόνος ενός γύρου με την αύξηση ισχύος. Στη Monza, η ευαισθησία ισχύος λειτουργεί σε περίπου 0,2 δευτερόλεπτα για κάθε επιπλέον 10 HP. Σε μία πίστα όπως το Μονακό, το αποτέλεσμα είναι μικρότερο, περίπου 0,12s ανά 10 HP. Στο Μόντρεαλ και στο Μπακού το αποτέλεσμα κυμαίνεται γύρω στα 0,25s για κάθε επιπλέον 10 HP.
Οι οδηγοί περνούν το 70% του χρόνου ενός γύρου (79% της απόστασης ενός γύρου) με τέρμα γκάζι, με τα δύο chicane, Lesmos και Variante Ascari, καθώς και τη διάσημη Parabolica να κρατούν αυτό το ποσοστό σε τέτοιο επίπεδο. Η ευαισθησία ισχύος της Monza μετριάζεται λόγω της μικρής απόστασης του γύρου (5.793 μέτρα) και της υψηλής μέσης ταχύτητας, γεγονός που την καθιστά το μικρότερο αγώνα, σε διάρκεια, της σεζόν. Το 2016, το Ιταλικό Grand Prix, για παράδειγμα, διήρκεσε μόλις 1 ώρα και 17 λεπτά με μέση ταχύτητα 237,56 χλμ/ώρα.
Η Monza είναι μία από τις πίστες όπου η επίπτωση της ισχύος του κινητήρα μπορεί να γίνει πιο έντονα αισθητή και κάθε έλλειμμα σε αυτόν τον τομέα έχει άμεσες επιπτώσεις στην απόδοση. Τα μονοθέσια θα πρέπει συχνά να τρέχουν με χαμηλότερη οπισθέλκουσα, παράγοντας λιγότερη κάθετη δύναμη στις στροφές, αλλά καθιστώντας τα πάρα πολύ ολισθηρά στις ευθείες, με αποτέλεσμα να χαθούν ή να κερδηθούν θέσεις.
Η τελική ταχύτητα είναι το κλειδί της επιτυχίας στο “Ναό της Ταχύτητας”
Με το DRS ανοιχτό και ένα ισχυρό slipstream, ο Lewis έφτασε τα 359 χλμ/ώρα στην παγίδα ταχύτητας στη Monza κατά τη διάρκεια του περασμένου έτους, η υψηλότερη τελική ταχύτητα που καταγράφηκε το 2016. Τα νέα μονοθέσια του 2017 είναι φαρδύτερα και με μεγαλύτερη οπισθέλκουσα από τα προηγούμενα, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πόσο κοντά έρχονται σε αυτές τις μεγάλες ταχύτητες. Είναι δύσκολο να υπολογίσουμε μία θεωρητική τελική ταχύτητα. Με σταθερούς κανονισμούς του κινητήρα, το slipstreaming σε συνδυασμό με την επίδραση της πρόσθετης οπισθέλκουσας θα είναι τελικά ο καθοριστικός παράγοντας, εκτός από τη μονάδα ισχύος.
Η τελική ταχύτητα είναι το κλειδί της επιτυχίας στη Monza. Χωρίς αυτή, οι οδηγοί καθίστανται ευάλωτοι στις ευθείες. Αλλά η σπουδαιότητα της οδηγικής ικανότητας μιας μονάδας ισχύος δεν μπορεί να υποτιμηθεί εδώ. Οι στροφές 9 και 10 αναμένεται να είναι με τέρμα γκάζι το 2017, δίδοντας μεγαλύτερη έμφαση στα chicane χαμηλής ταχύτητας των στροφών 1/2 και 4/5. Η πρόσφυση στην έξοδο του chicane της Rettifilo θα είναι το κλειδί, καθώς αμέσως μετά ακολουθεί μία μεγάλη ανοιχτή στροφή, η Curva Grande, και στη συνέχεια μία ζώνη πέδησης για την τέταρτη στροφή, προσφέροντας σημαντικές ευκαιρίες για προσπέρασμα.
Αν και δεν μπορεί πλέον να είναι η πίστα με τη μεγαλύτερη ευαισθησία ισχύος στο ημερολόγιο της F1, η Monza παραμένει η ιδανική δοκιμή για έναν προμηθευτή κινητήρων. Το υψηλό ποσοστό που περνούν οι οδηγοί με τέρμα γκάζι, που είναι το υψηλότερο της χρονιάς, θέτει τη μονάδα ισχύος σε μεγαλύτερη καταπόνηση από οποιαδήποτε άλλον αγώνα. Είναι ένα σκληρό έδαφος δοκιμών, όπου η τελική ταχύτητα είναι πραγματικά σημαντική. Και το 2017, με τις ταχύτητες στις στροφές να είναι υψηλότερες από ποτέ, οι Tifosi ετοιμάζονται για μία πραγματική απόλαυση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!