Ο Lewis Hamilton ισοφάρισε το ρεκόρ του Michael Schumacher με 68 pole position, καθώς κατέλαβε την πρώτη θέση κατά τη διάρκεια των προκριματικών για το Grand Prix του Βελγίου, καθώς ο Sebastian Vettel έβαλε τη Ferrari ανάμεσα στις δύο Mercedes…
Ο Hamilton έσπασε εντυπωσιακά το φράγμα του 1:43δ για πρώτη φορά στο Q2 στο Spa και το επανέλαβε στη πρώτη προσπάθεια του στο Q3, οδηγώντας τον Kimi Raikkonen και τον συμπαίκτη του Valtteri Bottas με περισσότερα από τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Ο Hamilton βρήκε ακόμα περισσότερο χρόνο στη δεύτερη προσπάθειά του, ενώ κατέληξε σε μια εκπληκτική προσπάθεια με 1:42.553δ.
Η Ferrari του Vettel έμεινε στην τέταρτη θέση μετά τις πρώτες προσπάθειες στο Q3, αλλά ο ηγέτης του παγκόσμιου πρωταθλήματος τράβηξε τα βλέμματα στο δεύτερο γύρο του, παίρνοντας slipstream από τον συμπαίκτη του Raikkonen στον τελικό τομέα για να νικήσει τον Bottas στο τέλος. Ο γύρος 1:42.795 του Vettel τον έκανε τον μόνο οδηγό εκτός του Hamilton που μπόρεσε να σπάσει το φράγμα των 1:43δ. Ο Bottas βελτιώθηκε σε 1:43.094δ, αλλά δυσκολεύτηκε στον μεσαίο τομέα σε σύγκριση με τον Hamilton και κατέληξε να υποχωρήσει στη δεύτερη σειρά.
Ο Raikkonen ήταν στην προσωρινή πρώτη σειρά μετά τις πρώτες προσπάθειες στο Q3, παρόλο που ένιωθε ανεξήγητους κραδασμούς από το πίσω μέρος της Ferrari καθ ‘όλη την διάρκεια των προκριματικών του, αλλά παράτησε την τελευταία του προσπάθεια, και έτσι έπεσε στη τέταρτη θέση.
Ο Max Verstappen ήταν ο καλύτερος από τις Red Bulls στην πέμπτη, σχεδόν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον συμπαίκτη του Daniel Ricciardo, ενώ η Renault του Nico Hulkenberg νίκησε άνετα τις Force India του Sergio Perez – ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για απώλεια πρόσφυσης στο Q3 – και του Esteban Ocon στην έβδομη. Η δεύτερη Renault του Jolyon Palmer έδειξε ότι ήταν ικανή να είναι η καλύτερη των υπόλοιπων ομάδων πίσω από τις τρεις πρώτες ομάδες, αφού έκανε τον έβδομο πιο γρήγορο χρόνο στο Q2, αλλά ακινητοποιήθηκε στην έξοδο της Stavelot στο Q3 μετά την απώλεια πίεσης λαδιού κιβωτίου ταχυτήτων, έτσι έμεινε στην 10η.
Ο Fernando Alonso έχασε την τελική θέση του Q3 κατά 0.084δ, παρά τις προσπάθειες του team-mate του Stoffel Vandoorne να δώσει στον Alonso slipstream κατά μήκος της Kemmel Straight στον τελικό γύρο του Alonso. Ο Alonso σταμάτησε στη συνέχεια την προσπάθεια, διαμαρτυρόμενος προς την ομάδα για «απώλεια ισχύος» από τον κινητήρα της Honda στην έξοδο της Pouhon.
Ο Romain Grosjean βρήκε περισσότερα από τα τρία δέκατα στο δεύτερο γύρο του στο Q2, αλλά αυτό ήταν αρκετά καλό για την 12η, μπροστά από τον team-mate του στη Haas Kevin Magnussen – ο οποίος πήγε πιο αργά στη δεύτερη προσπάθεια του – και την Toro Rosso του Carlos Sainz Jr. Ο Grosjean αισθάνθηκε ότι έχασε αεροδυναμική πίσω από την McLaren του Vandoorne στον τελικό τομέα, χωρίς αυτό ένιωθε ότι θα μπορούσε να έχει κάνει περάσει στο top 10.
Ο Vandoorne ήταν 15ος, αλλά δεν έθεσε χρόνο στο Q2 και θα πέσει στο πίσω μέρος του grid σε κάθε περίπτωση χάρη σε ποινή 65 θέσεων για δύο αλλαγές κινητήρα νωρίτερα το Σαββατοκύριακο. Το καταστροφικό Σαββατοκύριακο στο Spa για τη Williams συνεχίστηκε και με τα δύο αυτοκίνητα να μένουν στο Q1. Ο Felipe Massa έμεινε εκτός για λιγότερο από ένα δέκατο μετά από μια καθυστερημένη βελτίωση του, ηττήθηκε από μία καλύτερη από την Toro Rosso του Sainz. Ο Massa κατέληξε στην 16η θέση, αλλά θα πέσει πίσω χάρη σε μια ποινή 5 θέσεων για αγνόηση διπλής κίτρινης σημαίας στην τρίτη περίοδο δοκιμαστικών. Ο Daniil Kvyat ήταν 17ος στη δεύτερη Toro Rosso, σχεδόν επτά δέκατα πίσω από τον Sainz, παραπονεμένος ότι δεν είχε “καμία αναφορά” μετά το πρόβλημα κινητήρα νωρίς στο FP3. Ο Kvyat θα πάρει ποινή 20 θέσεων για την αλλαγή κινητήρα, turbo και MGU-H. Ο συμπαίκτης του Massa στη Williams, Lance Stroll, ήταν ο 18ος πιο γρήγορος, αλλά δεν έτρεξε για δεύτερη προσπάθεια στο Q1. Ο Marcus Ericsson κέρδισε την μάχη των Sauber για να αποφύγει να είναι ο πιο αργός από όλους στο qualifying, κερδίζοντας τον συμπαίκτη του Pascal Wehrlein με τον 19ο πιο γρήγορο χρόνο κατά 0.465δ.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!