Οι ομάδες της Formula 1 έχουν έρθει αντιμέτωπες με το χρόνο ώστε να ετοιμάσουν τα μονοθέσια του 2018 για τις δοκιμές πριν την έναρξη της νέας σεζόν, μετά την έγκριση του Halo για την προστασία του cockpit, ανέφερε ο Otmar Szafnauer της Force India.
Η FIA επιβεβαίωσε στα τέλη του περασμένου μήνα ότι το Halo, και όχι η Ασπίδα, θα είναι υποχρεωτικό το 2018, παρότι 9 από τις 10 ομάδες διαφώνησαν.
Ο επιχειρησιακός διευθυντής της Force India, Szafnauer, αναφέρει ότι η εισαγωγή αυτή θα καθυστερήσει τις εργασίες πάνω στο αμάξωμα, δεδομένου ότι η φόρτιση από το Halo έχει άμεση επίδραση στη δομή του αμαξώματος.
«Μπορεί να καθυστερήσει το μονοθέσιο του επόμενου έτους», δήλωσε ο Szafnauer.
«Υπάρχει ένα πεπερασμένο χρονικό διάστημα για το σχεδιασμό και την κατασκευή ενός monocoque αμαξώματος και αν δεν έχουμε την ανάλυση σε αυτό το χρονικό πλαίσιο, θα καθυστερήσει η παραγωγή.”
«Αυτή τη στιγμή, μοιάζει σαν να μην μπορούμε να το ετοιμάσουμε εγκαίρως για τις δοκιμές.»
Ο Szafnauer πρόσθεσε ότι ο τρόπος με τον οποίο το Halo ενσωματώνεται στο σασί, αν τα κριτήρια των δοκιμών σύγκρουσης που θα θέσει FIA είναι πολύ απαιτητικά, θα επηρεάσει το σχεδιασμό του monocoque, γεγονός που θα μπορούσε να αφήσει τις ομάδες “κολλημένες” σε περίπτωση αποτυχίας.
«Μετά το ατύχημα του Alex Wurz στο καναδικό GP του 1998, κατά το οποίο έσπασε το rollhoop, τα κριτήρια αντοχής του rollhoop αυξήθηκαν κατά μία τάξη μεγέθους», δήλωσε ο Szafnauer.
«Θυμάμαι ότι προσπαθούσαμε να σχεδιάσουμε ένα rollhoop που θα περνούσε τα κριτήρια δοκιμών. Μας πήρε άπειρο χρόνο. Τελικά τα καταφέραμε, έπειτα από πολλές αποτυχίες και επανασχεδιασμούς.”
«Το καλό με το rollhoop ήταν ότι μπορούσαμε να το βγάλουμε και να βάλουμε άλλο, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να επανασχεδιαστεί ολόκληρο το σασί.”
«Αν αυτά τα κριτήρια είναι τόσο υψηλά ώστε το Halo να αποτυγχάνει συνεχώς, τότε “παγώνει” ο σχεδιασμός.”
Ο Szafnauer αντιλαμβάνεται ότι η λογική της εισαγωγής του Halo έχει να κάνει με την ασφάλεια, αλλά πιστεύει ότι εφαρμόζεται πολύ γρήγορα.
«Ήταν βιαστικό», είπε. «Θα ήταν ωραίο να είχαμε άλλον ένα χρόνο για να γίνει σωστά.”
«Ο μόνος τρόπος να σταματήσει είναι αν η FIA το σταματήσει και πει να το κάνουμε σε ένα χρόνο. Είναι πιο ασφαλές να γίνει σωστά από το να βιαστούμε.»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!