Τίτλοι τέλους για τους διάσημους V2 κινητήρες της Ducati στα πολιτικά Superbike, που τόσο αγαπήθηκαν από τους φανατικούς οπαδούς της εταιρίας και έδιναν το χαρακτηριστικό κροτάλισμα σε κάθε φανάρι. Μια αίσθηση προσωπικής απώλειας για τον γράφων που έκανε τα πρώτα του βήματα στην «γρήγορη» κατηγορία των μοτοσυκλετών με μια 749 που ναι μεν σε μαστίγωνε στο συνεργείο με τον ιμάντα της και δυσκολευόταν με τα σχιστομάτικα εξακοσάρια, όμως σε πόρωνε όσο και αν σε πλήγωνε.
Βρισκόμενη σε μειονέκτημα τόσο στο πρωτάθλημα του WSB – καθώς δεν μπορεί να εξελίξει άλλο τον 1200cc V2 – όσο και στην αγορά απέναντι στους τετρακύλινδρους των αντίπαλων εταιριών, και βλέποντας επίσης να έχει τον πιο δυνατό κινητήρα στο πρωτάθλημα του MotoGP όπου και χρησιμοποιεί V4, η μεγάλη απόφαση πάρθηκε. Τέλος ο V2 και στα Superbike δρόμου! Ο μεγάλος στόχος είναι να μπορέσει να μεταφράσει όλη αυτή την τεχνολογία σε απόδοση εντός δρόμου και να αντιμετωπίσει τις μεγάλες ιαπωνικές εταιρίες.
«Η εξέλιξη του κινητήρα που κάναμε στο MotoGP ήταν εκπληκτική,» είπε ο CEO της Ducati Claudio Domenicali. «Έχουμε ένα μοτέρ που είναι πολύ αξιόπιστο, πολύ ελαφρύ, συμπαγές, και έχει πολύ ενδιαφέρουσα τεχνολογία. Πρέπει να μεταφραστεί σε κάτι που θα μπορεί να πουληθεί στους πελάτες σε λογική τιμή ακόμα και αν είναι premium. Οπότε δεν θα είναι κάτι εξωτικό όπως η Desmosedici, αλλά ένα καθημερινό superbike.»
Για να ελαφρύνει λίγο τον πόνο μας η Ιταλική εταιρία θα δώσει στο κοινό την Final Edition της 1299 Panigale R με τιμή λίγο κάτω από τα 40.000 ευρώ βασισμένη στην 1299 Superleggera με καινούργιο – αν και τελευταίο – χρωματισμό. Εκτός από τα ειδικά χρώματα θα έχει και ένα ελαφρώς πιο αδύναμο μοτέρ από τα 216 στα 206 άλογα, χωρίς φυσικά το ανθρακονημάτινο πλαίσιο της Superleggera και την ενεργή ανάρτηση, αλλά παίρνει σαν προίκα τον ελαφρύτερο στρόφαλο, μεγαλύτερες βαλβίδες τιτανίου και δύο δωράκια: μια Akrapovic από το World Superbike και ξεχωριστή αρίθμηση. Προλάβετε!
Στην αποχαιρετιστήρια δήλωση του, ο Domenicali είπε: «Μπορεί κανένας άλλος κατασκευαστής να μην έχει δεθεί τόσο στενά με έναν κινητήρα όπως η Ducati με τον V2. Σήμερα, είμαστε εδώ να γιορτάσουμε την ιστορία του, καθώς περνάμε σε μία καινούρια εποχή όπου το σύστημα desmodromic θα χρησιμοποιηθεί στην νέα γενιά V4 κινητήρων κατευθείαν από τα MotoGP».
«Αλλά αυτό είναι το μέλλον. Σήμερα θέλουμε να τιμήσουμε τον V2 που χάρη στην ροπή του έφερε την Ducati στο σημείο να νικήσει σε κάθε πρωτάθλημα SBK που έχει λάβει μέρος. Εν συντομία, είναι μια μηχανή που έγραψε την ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike».
Από εραστές και εχθρούς, αντίο V2!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!