Ο πρώην οδηγός της Formula 1, Mark Webber, θα προτιμούσε να βλέπει τις ομάδες να χάνουν βαθμούς από το πρωτάθλημα κατασκευαστών παρά να πηγαίνουν αυτές οι ποινές μέσω των grid penalties στους οδηγούς, στις περιπτώσεις που παρουσιάζονται μηχανικά προβλήματα.
Κάθε οδηγός έχει αυστηρό όριο σχετικά με τον αριθμό των εξαρτημάτων του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων που μπορεί να χρησιμοποιήσει κατά τη διάρκεια μιας σεζόν. Κάθε φορά που παίρνει ένα εξάρτημα πέρα από το όριο αναγκάζεται να πάει πιο πίσω στο grid από τη θέση που είχε καταταγεί στις κατατακτήριες, ως μια μορφή ποινής.
“Υπάρχει πολλή αστυνόμευση”, δήλωσε αρχικά πάνω σε αυτό ο Webber. “Προσωπικά δεν θέλω να επιβληθούν κυρώσεις σε έναν οδηγό που δεν έχει καμία σχέση με αυτό. Για παράδειγμα αρκεί απλώς ένας μηχανικός να έχει βάλει έναν δίσκο φρένων με λάθος τρόπο για να βρεθεί ένας οδηγός στο πίσω μέρος του grid. Πολλοί άνθρωποι δεν παρακολουθούν τις κατατακτήριες, και έτσι όταν ανοίγουν μετά την τηλεόραση και είναι κάπως σαν, “γιατί είναι ο αγαπημένος μου οδηγός στο πίσω μέρος του grid;”. Και κάπως έτσι χάνουμε φιλάθλους γι ‘αυτό. Είναι αρκετά δύσκολο να βρεθείς στο μπροστινό μέρος του grid όπως είναι σήμερα τα πράγματα, ενώ ακόμα πιο δύσκολο είναι να βρεθείς ξαφνικά στο πίσω μέρος λόγω μιας ποινής και να μάχεσαι στην εκκίνηση με πιλότους που έχουν εντελώς διαφορετικούς στόχους από εσένα, οπότε δεν χρειαζόμαστε όλες αυτές τις ποινές νομίζω”.
Όταν ρωτήθηκε πώς θα τιμωρούσε τις ομάδες που ξεπερνούν τα καθορισμένα όρια για τα εξαρτήματα, ο εννέα φορές νικητής αγώνων F1 εξέφρασε την προτίμησή του για ποινές στην βαθμολογία των ομάδων που είναι εμπλεκόμενες. “Βαθμοί κατασκευαστών, ή ό,τι άλλο,” δήλωσε, “απλώς βρείτε έναν τρόπο που δεν βλάπτετε τον οδηγό. Υπήρξαν τόσες πολλές γελοίες ποινές τα τελευταία πέντε χρόνια, όπου ο οδηγός δεν είχε καμία σχέση με την ποινή και όλο αυτό είχε μεγάλο αντίκτυπο στο πώς ήταν το Σαββατοκύριακο από την άποψη της διασκέδασης”.
Μία ομάδα που λαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό κυρώσεων τα τελευταία χρόνια είναι η McLaren, λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με την μονάδα ισχύος της Honda. Ο Αυστραλός περιέγραψε την απογοήτευσή του για την απόδοση της McLaren και την επίδραση που έχει όλο αυτό στον Alonso. “Είναι κρίμα και τραγωδία ότι βρίσκεται στο πίσω μέρος του grid, οδηγώντας ένα μη ανταγωνιστικό μονοθέσιο. Αλλά είναι ακόμα σε μια κατάσταση όπου οδηγεί απίστευτα. Νομίζω ότι η αξία του δεν ήταν ποτέ υψηλότερη, αν λάβει υπόψην κανείς τι έκανε στο Indy 500 και έπειτα αυτά που κάνει μερικές φορές με αυτήν την McLaren”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!