Οι αγωνοδίκες στο GP του Αζερμπαϊτζάν δεν βρήκαν αποδεικτικά στοιχεία στην τηλεμετρία του Lewis Hamilton, είτε φρεναρίσματος είτε ανυψώνοντας απροσδόκητα το γκάζι στη σύγκρουσή του με τον Sebastian Vettel πριν από την δεύτερη επανεκκίνηση του αγώνα μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας την Κυριακή.
Παρόλο που ο Vettel είναι ανένδοτος ότι δοκιμάστηκε στα φρένα στην έξοδο της στροφής 15 πριν από την επαφή του με το πίσω μέρος της Mercedes, η ανάλυση των δεδομένων από το μονοθέσιο του Hamilton από την FIA δεν έδειξαν κανένα αποδεικτικό στοιχείο.
Η έρευνα της FIA, η οποία έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια του αγώνα, δεν έδειξε ότι ο Hamilton είχε φρενάρει ή άφησε τελείως το γκάζι.
Επιπλέον, η ανάλυση του τρόπου με τον οποίο ο Hamilton είχε συμπεριφερθεί στην πρώτη επανεκκίνηση μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας και εκείνος μετά το συμβάν, έδειξε ότι ο Βρετανός οδηγός είχε συμπεριφερθεί ακριβώς έτσι στο ίδιο σημείο της διαδρομής καθώς προετοίμαζε την επιστροφή του σε ρυθμό αγώνα.
Για μεγάλο χρονικό διάστημα μεταξύ της επόμενης 16η στροφής και της γραμμής του αυτοκινήτου ασφαλείας, έπρεπε να κάνει πίσω για να εξασφαλίσει ότι δεν θα παραβίαζε τους κανόνες παρακάμπτοντας το αυτοκίνητο ασφαλείας πριν του επιτραπεί.
Ωστόσο, ο Vettel παραμένει κατηγορηματικός, ότι ο Hamilton δεν συμπεριφέρθηκε σωστά και ότι τον δοκίμασε στα φρένα.
“Λοιπόν γνωρίζουμε ότι ο πρωτοπόρος υπαγορεύει το ρυθμό αλλά βγαίναμε από τη στροφή”, δήλωσε ο Vettel. “Επιτάχυνε και μετά φρέναρε πολύ και φρέναρα και εγώ μόλις τον είδα, αλλά δεν μπορούσα να σταματήσω στο σωστό χρόνο και έπεσα στο πίσω μέρος του, νομίζω ότι αυτό δεν ήταν απαραίτητο.”
Ο Vettel πήρε αργότερα μια ποινή stop-go των 10 δευτερολέπτων γιατί οδήγησε με έναν «ενδεχομένως επικίνδυνο» τρόπο όταν χτύπησε τους τροχούς με τον Hamilton, καθώς έβγαλε τον θυμό του στον αντίπαλό του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Και πάλι, η αντίληψη του Vettel για το τι συνέβη ήταν σε αντίθεση με τη FIA, η ανάλυση της οποίας έδειξε ότι ο Γερμανός έπεσε επίτηδες πάνω στο μονοθέσιο της Mercedes.
Οι αγωνοδίκες εξήγησαν: “Οι αγωνοδίκες εξέτασαν τα στοιχεία του βίντεο που έδειξαν ότι το μονοθέσιο 5 οδήγησε παράλληλα και στη συνέχεια χτύπησε το μονοθέσιο 44. Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι αυτός ο ελιγμός θεωρήθηκε δυνητικά επικίνδυνος.”
Μιλώντας για εκείνη τη στιγμή, ο Vettel είπε: “Πήγα δίπλα του, έπειτα είχαμε μια μικρή επαφή αλλά οδήγησα παράλληλα κυρίως για να σηκώσω το χέρι μου. Δεν του έδειξα “ένα δάχτυλο” ή τίποτα, απλά ήθελα να δείξω γιατί δεν μπορούσα κυριολεκτικά να του μιλήσω ότι δεν ήταν σωστό.”
Ο κίνδυνος της απαγόρευσης για συμμετοχή σε έναν αγώνα
Ο Vettel έλαβε επίσης τρεις βαθμούς ποινής για το συμβάν με τον Hamilton, πράγμα που σημαίνει ότι έχει συνολικά εννέα για τους τελευταίους 12 μήνες.
Τώρα βρίσκεται μόλις τρεις βαθμούς μακριά από την απαγόρευση ενός αγώνα υπό το πρωτόκολλο της F1, χάρη σε τρία άλλα αδικήματα που διέπραξε το 2016.
Ωστόσο, οι δυο βαθμοί ποινής που πήρε στο Βρετανικό Grand Prix πέρυσι, ωθώντας τον Felipe Massa έξω από την πίστα, θα σβηστούν αν δεν κάνει τίποτα λάθος στον επόμενο αγώνα.
Με την λήξη τους τη Δευτέρα μετά το Αυστριακό Grand Prix, ο Vettel θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι δεν θα πάρει βαθμούς ποινής στο Red Bull Ring.
Οι βαθμοί ποινής του Vettel προέρχονται από:
- 2016 Βρετανικό Grand Prix – ώθησε τον Felipe Massa εκτός πίστας (2 βαθμοί)
- 2016 Grand Prix της Μαλαισίας -προκάλεσε συμβάν στην πρώτη στροφή με τον Nico Rosberg (2 βαθμοί)
- 2016 Grand Prix του Μεξικού – κίνηση κατά την πέδηση (2 βαθμοί)
- 2017 Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν – ενδεχομένως επικίνδυνη κίνηση στον Lewis Hamilton (3 βαθμοί)
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!