Το αφεντικό της Renault Sport F1 Cyril Abiteboul ανέφερε πως δεν θα υπάρξει κάποια μαγική αναβάθμιση για το 2017, αλλά αντίθετα η προσοχή έχει πέσει στην αξιοπιστία. Κάτι τέτοιο έχει βάλει στόχο και η Mercedes, και είναι χαρακτηριστικό πως στην 4η σεζόν πια με τους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες είναι δύσκολο για τις εργοστασιακές ομάδες να κερδίσουν κάτι σε απόδοση, φτάνοντας τα μοτέρ στα άκρα.
Νωρίτερα στην σεζόν η Red Bull ανέφερε πως το Μόντρεαλ είναι ένα σημείο πως θα έχουν μια μεγάλη αναβάθμιση αλλά η έλλειψή της έκανε την ομάδα πολύ νευρική. Αλλά η Renault ήταν πολύ ξεκάθαρη σε αυτό.
«Όχι, δεν θα υπάρξει. Συγνώμη, και για εμάς στην κίτρινη ομάδα, αλλά δεν υπάρχει καμιά μαγική σφαίρα πια. Αγαπάω την Red Bull, αλλά δεν είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη του κινητήρα. Ο τρόπος που η ομάδα ανάπτυξης του κινητήρα δουλεύει είναι με συνεχείς αναβαθμίσεις.»
«Το θέμα είναι πως πέρσι ήμασταν σε θέση που υπήρχε τέτοιο μειονέκτημα όπου μια αναβάθμιση έκανε την διαφορά αμέσως. Αλλά αυτό δεν θα συμβεί φέτος, ούτε τον επόμενο χρόνο, επειδή το κενό έχει μειωθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον έχει να κάνει με μικρά μικρά βηματάκια που τελικά θα φέρουν το κενό στους πρώτους.»
«Και αυτό θα συμβαίνει σε κάθε αγώνα. Υπάρχουν βήματα που μπορείς να κάνεις σε κάθε αγώνα όταν αυτό δεν έχει να κάνει με καινούργιο hardware, και μετά υπάρχει και καινούργιο hardware που θα βασίζεται σε καινούργιο κινητήρα.»
Ο Abiteboul είναι σίγουρος πως τον επόμενο χρόνο οι εξέλιξη των κινητήρων θα επιτρέψει στην Renault να τρέχει πιο γρήγορα για περισσότερο χρόνο.
«Έχουμε καλύτερη αξιοπιστία. Ίσως να συνεχίσουμε να έχουμε μερικές δυσκολίες επειδή ακόμα χρησιμοποιούμε τον πρώτο κινητήρα της σεζόν, αλλά με τα μοτέρ που θα μπορούσαν να έρθουν ή που θα έρθουν, θα έχουν πολύ καλύτερη αξιοπιστία, που σημαίνει πως μπορούμε να κάνουμε περισσότερα χιλιόμετρα με μέγιστη απόδοση.»
«Η Mercedes το ανέφερε αυτό, και είναι το ίδιο πράγμα από την μεριά μας. Μας δίνει επίσης την δυνατότητα να δοκιμάσουμε διάφορες νέες χαρτογραφήσεις για τον κινητήρα, το οποίο και θα κάνουμε από τους νέους αγώνες. Και θα υπάρξουν περισσότερες αλλαγές στο υλικό που θα βελτιώσουν επίσης της αξιοπιστία.»
«Θα υπάρξουν νέες μηχανικές αλλαγές αργότερα στη σεζόν που θα φέρουν απόδοση, αλλά αρχικά ψάχνουμε την αξιοπιστία. Σκεφτόμαστε πως θα γίνει στο 4ο μοτέρ, επειδή το 3ο ήδη υπάρχει. Αν έσπαγε κάποιο στο Montreal, θα βάζαμε το νούμερο τρία.»
Αλλά ανέφερε πως ακόμα και αν υπάρξει μια νέα τεχνολογία που θα έδινε ώθηση στο 2018, αυτό δεν θα ήταν παρά ένας συνδυασμός από μικρές αλλαγές στο συνολικό πακέτο.
Βλέπουμε λοιπόν μια ξεκάθαρη τάση στην επιβράδυνση της εξέλιξης των κινητήριων μονάδων που φλερτάρουν με το όριο με την Honda να είναι η μόνη εταιρία που πρέπει να πιάσει το ρυθμό των υπολοίπων…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!