Στη δεκαετία του 1960 η αντιπαλότητα μεταξύ του γαλλόφωνου και αγγλόφωνου Καναδά σήμαινε ότι το Grand Prix της χώρας είχε δύο σπίτια: στο Mosport Park ένα χρόνο και στο Mont-Tremblant το επόμενο. Το 1970, ωστόσο, το Mont-Tremblant κρίθηκε πάρα πολύ επικίνδυνο και ο αγώνας έμεινε μόνιμα στο Mosport Park.
Το 1977 οι γαλλόφωνοι Καναδοί, υποκινούμενοι από την απίστευτη επιτυχία του Gilles Villeneuve, αποφάσισαν ότι ήταν καιρός να κατασκευαστεί μια πίστα αγώνων. Η οικοδόμηση μιας νέας πίστας απλά δεν ήταν εφικτό, όμως, καθώς ο χρόνος και τα χρήματα ήταν εναντίον τους.
Η λύση τους ήταν απλή και αποτελεσματική. Πήραν το νησί Ile Notre-Dame, σύνδεσαν όλους τους δρόμους του νησιού και έκαναν μία πίστα. Το νησί φιλοξένησε την Παγκόσμια Έκθεση το 1967 (Expo’67) και ήταν γεμάτο από φουτουριστικά κτίρια. Όλοι συμφώνησαν, ότι ήταν ένα τέλειο μέρος για ένα Grand Prix.
Μετά από 2εκατ. $ που δαπανήθηκαν για την αναβάθμιση της πίστας στα πρότυπα της Formula1, ο πρώτος αγώνας διεξήχθη εκεί τον Οκτώβριο του 1978. Ο Gilles Villeneuve, στην πρώτη του σεζόν με τη Ferrari, δεν είχε κερδίσει ακόμα ένα αγώνα Formula1, αλλά στο Grand Prix στο σπίτι του πήρε μια αξέχαστη νίκη στο ντεμπούτο. Μετά τον τραγικό θάνατό του το 1982, η πίστα μετονομάστηκε προς τιμήν του.
Ο γιος του, Jacques, ποτέ δεν κέρδισε στην πίστα, αλλά μερικοί από τους μεγάλους οδηγούς του αθλήματος έχουν μεγάλη επιτυχία εδώ. Ο Michael Schumacher κατέχει το ρεκόρ έχοντας κερδίσει επτά φορές στον Καναδά. Είναι επίσης η σκηνή της μοναδικής νίκης σε Grand Prix του Jean Alesi το 1995, οδηγώντας τον αριθμό 27 της Ferrari, τον ίδιο αριθμό αυτοκινήτου που είχε ο Gilles Villeneuve στις καρδιές των Καναδών οπαδών.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!