Ο Kimi Räikkönen άρπαξε την πρώτη του pole position από τη σεζόν του 2008 με εκπληκτική επίδοση στα προκριματικά του Grand Prix του Μονακό, ενώ ο Lewis Hamilton της Mercedes έμεινε εκτός στο Q2. Ο Φινλανδός πήρε την πρώτη του pole μετά από το γαλλικό Grand Prix του 2008.
Ο Raikkonen ήταν 0.043δ μπροστά από τον Sebastian Vettel και 0.045δ μακριά από τη Mercedes του Valtteri Bottas, με τον Φινλανδό να κατεγράφει το νέο ρεκόρ γύρου του Μονακό με 1:12.178δ.
Ο πρώην νικητής του Μονακό, Lewis Hamilton, έμεινε εκτός στο Q2, που δυσκολεύτηκε να βρει πρόσφυση κατά τη διάρκεια της δεύτερης περιόδου και δεν είχε ευκαιρία να βελτιωθεί με την συντριβή του Stoffel Vandoorne το τελευταίο λεπτό. Θα ξεκινήσει τον αγώνα 13ος.
Ο Raikkonen είχε πάρει τον έλεγχο του Q3 από την αρχή, με αποτέλεσμα τη διαφορά στα επτά δέκατα στα μισά της περιόδου με ένα γύρο 1:12.296.
Στη συνέχεια βελτιώθηκε ένα δέκατο από εκείνο το χρόνο, αλλά δεν μπορούσε να κάνει κάτι περαιτέρω με έναν τελικό γύρο, καθώς και οι δύο, Vettel και Bottas έκαναν τότε τους καλύτερους γύρους τους.
Ωστόσο, ο γερμανός έφτασε κοντά στα 0.043δ, με τον Bottas να καταλήγει 0.002δ πίσω από τον Vettel.
Ο Max Verstappen της Red Bull έχασε τρία δέκατα, κερδίζοντας τον συμπαίκτη του Daniel Ricciardo στη πέμπτη στο τελευταίο δευτερόλεπτο, ενώ ο Carlos Sainz της Toro Rosso ήταν έκτος.
Ο Sergio Perez της Force India και ο Romain Grosjean της Haas ήταν έβδομος και όγδοος, με τον τελευταίο να αποφεύγει οριακά τον αποκλεισμό του από το Q1.
Ο Jenson Button ήταν ένατος, αλλά ξεκινάει τελευταίος λόγω μιας ποινής 15 θέσεων για αλλαγή τμημάτων κινητήρα, ενώ ο Vandoorne ανέβηκε και αυτός στο Q3, δεν συμμετείχε, καθώς είχε ατύχημα στο Q2.
Q2
Ο Hamilton ο οποίος πήγε στο Σαββατοκύριακο με την ελπίδα να φτάσει το ρεκόρ του ήρωά του Ayrton Senna στις pole, ήρθε σε δύσκολη θέση στο Q2, καθώς έσωσε το μονοθέσιο του για λίγο στη Massenet.
Ήταν μόλις 14ος μετά την πρώτη του προσπάθεια, πηγαίνοντας στα pit στη μέση, καθώς ανέφερε έλλειψη πρόσφυσης.
Όμως, ενώ φάνηκε να βελτιώνεται και στους δύο επόμενους γύρους, έχασε χρόνο στην πρώτη προσπάθειά του με κυκλοφοριακό και στη συνέχεια έπρεπε να υποχωρήσει στον τελικό τομέα, καθώς ο Vandoorne είχε τρακάρει στην πισίνα.
Η συντριβή του Βέλγου εξασφάλισε κατά λάθος ένα πρώτο διπλό Q3 για την McLaren από την Ουγγαρία πέρυσι και αποδείχθηκε τελεσίδικο για αρκετούς οδηγούς πέρα από τον Hamilton.
Ο Daniil Kvyat της Toro Rosso, ο οποίος φαινόταν πιθανό να βελτιωθεί, έχασε την είσοδο του τελικά στις 10 πρώτες θέσεις, ενώ η Renault του Nico Hulkenberg και η Haas του Kevin Magnussen έμειναν εκτός επίσης.
Οι Kvyat, Hulkenberg και Magnussen θα ανέβουν 10ος, 11ος και 12ος, λόγω της ποινής του Vandoorne για την σύγκρουση του με τον Massa στην Ισπανία.
Ο ίδιος ο Massa έχει περάσει στο Q2 σε ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για την Williams, αλλά δεν έχει καταγράψει ένα αντιπροσωπευτικό χρόνο γύρου.
Q1
Ο πρώτος προκριματικός τομέας, στον οποίο οι Verstappen, Vettel και Raikkonen χωρίστηκαν από 0.012δ μπροστά, είχε τρία αυτοκίνητα της μεσαίας γραμμής να πηγαίνουν σε πρόωρη έξοδο.
Ο Esteban Ocon, ο οποίος είχε συντρίψει την Force India στο FP3, μπορούσε μόνο να επιστρέψει στα μισά του πρώτου προκριματικού τμήματος, αλλά ήταν στο όριο της ζώνης αποκλεισμού.
Ωστόσο, μια βελτίωση αργά από τον Grosjean, ο οποίος είχε περιστραφεί στη Mirabeau κατά τη διάρκεια ενός γρήγορου γύρου νωρίτερα – και αναγκάστηκε να γυρίσει ανάποδα στη πίστα – έριξε εκτός τον συμπατριώτη του.
Οι υπόλοιποι που εξαλείφθηκαν ήταν πολύ πίσω, με τον Jolyon Palmer της Renault να παραπονιέται για υποστροφή, τον οδηγό της Williams Lance Stroll – ο οποίος είχε ατύχημα την Πέμπτη – να είναι επίσης έξω, περνώντας τα τελευταία λεπτά της περιόδου στα pit.
Οι δύο Sauber, οι οποίες ήταν άνετα τελευταίες στα δοκιμαστικά, έμειναν πίσω και πάλι στον πίνακα των χρόνων. Ο Pascal Wehrlein θα ξεκινήσει 18ος, κερδίζοντας τον Ericsson κατά ένα δέκατο, ενώ ο Σουηδός ακινητοποιήθηκε μετά από επαφή του πίσω αριστερού τροχού με τις μπαριέρες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!