Πριν μπούμε στο κυρίως θέμα, ένα antipasti για την αγωνιστική ιστορία της εταιρίας από το Μιλάνο: Με πλούσιο pedigree στους αγώνες αυτοκινήτου, στους οποίους και έλαβε μέρος μόλις 3 χρόνια ύστερα από την ίδρυσή της, το πρώτο αγωνιστικό ήταν ένα εξάλιτρο τετρακύλινδρο εν σειρά υπό τον τίτλο της αγωνιστικής ομάδας, Alfa Corse. Γράφοντας χρυσές σελίδες στο motorsport κερδίζοντας το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα της ιστορίας και συνδέοντας το όνομά της με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό όπως και με την «αγωνιστική» αίσθηση των πολιτικών αυτοκινήτων της, δεν θα μπορούσε να λείπει από το πρώτο Grand Prix που διοργανώθηκε το 1950.
Από τότε είχε μια συνεχή παρουσία μέχρι το 1988 στο πρωτάθλημα της Formula 1, είτε ως κατασκευαστής ή προμηθευτής κινητήρων, κερδίζοντας τα δύο πρώτα πρωταθλήματα. Γρήγορα όμως αποσύρθηκε ως κατασκευαστής και επέστρεψε το 1979 μέχρι το 1985 (με μικρή επιτυχία) αλλά συνέχισε να προμηθεύει διάφορες ομάδες με τα μοτέρ της, μεταξύ αυτών και την McLaren στις αρχές του 1970.
Πέρα από την ομπρέλα του FCA group, οι Alfa Romeo και Ferrari έχουν στενή ιστορική σχέση μιας και ο “Il Grande Vecchio” Enzo Ferrari διεύθυνε την αγωνιστική ομάδα της Alfa από το 1925 μέχρι το 1932 οπότε και έφυγε ιδρύοντας την Scuderia Ferrari (το τμήμα κατασκευής πολιτικών αυτοκινήτων της Ferrari ιδρύθηκε αργότερα, το 1947, με το όνομα Ferrari S.p.A.).
Η βαριά κληρονομιά της Alfa Romeo έκανε τον CEO του Fiat Chrysler Automobiles και Ferrari να επαναλάβει για άλλη μία φορά πως επιθυμεί να δει την Alfa Romeo ξανά στην Formula 1 στο μέλλον, και πως θέλει προσωπικά να ξαναστήσει τον μύθο της ιστορικής φίρμας κάνοντας τους alfisti ανά τον κόσμο να χαμογελούν.
Σε συνέντευξή του είπε: «Θέλω να δω την Alfa Romeo να αγωνίζεται ξανά στην Formula 1, επειδή πιστεύω ακράδαντα πως είναι ένα μέρος που η μάρκα πρέπει να είναι. Δεν ξέρω πως αυτό μπορεί να γίνει. Αλλά το γεγονός πως μιλάμε για αυτό, είναι από μόνο του καλό σημάδι.»
Ο Marchionne φαίνεται να πηγαίνει πιο μακριά από το πενταετές πλάνο να αναστήσει το εμπορικό κομμάτι της Alfa Romeo: «Είναι σημαντικό. Η αφοσίωση που έχουμε στην Alfa Romeo είναι μία από τις προτεραιότητές μας στο πενταετές πλάνο. Δεν είναι μυστικό πως η Alfa είναι ένα από τα έργα που έχω εμπλακεί το περισσότερο, τόσο επιχειρηματικά όσο και συναισθηματικά.»
«Είναι ένα από τα σημαντικότερα στην καριέρα μου. Όχι μόνο για την αδιαμφησβήτητή αξία της φίρμας ή της εμπορικής ευκαιρίας που αντιπροσωπεύει. Είναι κάτι περισσότερο. Δίνοντας φωνή στην πραγματική Alfa Romeo, επαναφέροντάς την σε θέση που αρμόζει στον μύθο, είναι μια ηθική υποχρέωση.»
«Τα τελευταία χρόνια, δράσαμε προς αυτή την ανάγκη δίνοντας στην εταιρία τους καλύτερους πόρους, συμπεριλαμβανομένων των ταλέντων και της καλύτερης τεχνογνωσίας. Αυτό που δημιουργήσαμε, με την Giulia (σ.σ. το αυτοκίνητο που έριξε την Μ3 από τον θρόνο της) και τώρα τελευταία με την Stelvio, είναι δύο μοντέλα που έχουν την αυθεντική ψυχή της Alfa Romeo.»
«Η άμεση αναγνώριση και ο χαρακτήρας της Alfa είναι κάτι που πολύ λίγες άλλες μάρκες μπορούν να υποστηρίξουν πως έχουν. Σήμερα η εταιρία είναι έτοιμη να ξαναπάρει την θέση που την ανήκει σαν ένας από του παγκόσμιους ηγέτες στα πολυτελή αυτοκίνητα,» πρόσθεσε ο Marchionne.
Τα Χριστούγεννα είχε δηλώσει πως «η Alfa Romeo θα μπορούσε να γίνει το έδαφος για νέους Ιταλούς οδηγούς. Ο καλύτερος από αυτούς, ο Antonio Fiovinazzi, έχει ήδη συμβόλαιο αλλά υπάρχουν και άλλοι. Πολλοί όμως δεν έχουν μια θέση σε αγωνιστική ομάδα. Θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε αυτές τις θέσεις μέσο της Alfa Romeo.»
Και μέσω της τελευταίας δήλωσης καταλαβαίνουμε το πνεύμα στο οποίο η Alfa Romeo θα επιστρέψει, αν και όταν γίνει αυτό. Με λίγα λόγια θα γίνει για την Ferrari ότι είναι σήμερα η Toro Rosso για την Red Bull. Και είναι αναμενόμενο έως φυσιολογικό, μια και οι δύο ιταλικές εταιρίες βρίσκονται στην ουσία στην ίδια οικογένεια.
Άλλωστε το σήμα της Alfa Romeo υπάρχει στα μονοθέσια της Ferrari τα τελευταία χρόνια, ενώ αυτή τη σεζόν βλέπουμε και το περίφημο τετράφυλλο τριφύλλι (quadrifoglio verde) της μιλανέζικης εταιρίας στα μανίκια των Sebastian Vettel και Kimi Raikkonen.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!