Η Ferrari θα πρέπει να ανησυχεί. Όπως θα πρέπει και οι Porsche, Lamborghini και Aston Martin, γιατί η εξωφρενική πρόοδος της McLaren Automotive δεν παρουσιάζει κανένα σημάδι ύφεσης, παρά το ότι οι αντίπαλοί της είχαν δεκαετίες προβάδισμα.
Η νέα McLaren 720S είναι σαφής απόδειξη αυτού.
Έχοντας αυτοκίνητα θρύλους όπως η McLaren F1 της δεκαετίας του 1990 και η Mercedes-Benz SLR McLaren της δεκαετίας του 2000, η McLaren δημιούργησε το δικό της coupe την MP4-12C το 2011, ένα μοντέλο που έκτοτε ακολούθησε η «super series» με τις 650S και 675LT (με spider εκδόσεις), η υβριδική P1 με την «ultimate series» και την Ρ1 GTR, και τις πιο προσιτές της «sports series», τρίο των 570S, 570GT και 540C.
Κάθε σύγχρονη McLaren έχει βασιστεί στην MP4-12C με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, με τον twin-turbo 3.8-λίτρων V8 διαθέσιμο σε ένα ευρύ φάσμα χαρτογράφησης, το σασί από ανθρακονήματα στον πυρήνα του κάθε μοντέλου, την ενεργή αεροδυναμική και καινοτόμες υδραυλικές αναρτήσεις που χρησιμοποιήθηκαν από τις «ultimate series» και «super series».
Η «super series» ήταν η ραχοκοκαλιά σειρά της McLaren. Και δεν υπάρχει μικρή πίεση στη διάδοχό της.
Styling
Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ότι η πλευρά του προφίλ του αυτοκινήτου είναι με τις πιο ομαλές γραμμές, που πηγαίνει σε αντίθεση με τους αεραγωγούς κινητήρα των αντιπάλων της, όπως της Ferrari 488, της Lamborghini Huracan και του Audi R8.
Μία τολμηρή πινελιά σχεδιασμού είναι των προβολέων που πιθανό να ακολουθηθεί και από τα μελλοντικά μοντέλα της McLaren. Ωστόσο το άνοιγμα των οπών γύρω από τους προβολείς επιτρέπει στους αεροδυναμιστές να διαμορφώσουν προσεκτικά τη ροή του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς, δημιουργώντας παράλληλα ένα αποτελεσματικό φακό προβολέων ανεμπόδιστό από γυάλινο ή πλαστικό fairing. Αλλά φαίνεται κάπως περίεργο, η χρήση του συγκεκριμένου πεδίου με τρόπο που δεν έχουμε δει σε αυτό το είδος αυτοκινήτων πριν.
Φαίνεται καλύτερα, όπως συνεχίζεις γύρω από το αυτοκίνητο, εντοπίζοντας τον τρόπο που ρέει ο αέρας πάνω από τους θόλους των τροχών προς στα βαθιά κανάλια ανάμεσα στις πόρτες και από τους γυάλινους αεραγωγούς που τροφοδοτούν τα intercoolers του υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.
Μεγάλοι κεραμικοί δίσκοι αγκαλιάζονται όμορφα από τις δαγκάνες της Akebono, κρυμμένοι πίσω από ελαφριές ζάντες αλουμινίου, το αποτέλεσμα δεν είναι μόνο όμορφο, αλλά και σκόπιμο.
Συνεχίζοντας το θέμα του σχεδιασμού, το πίσω μέρος συνδυάζει μια εξέλιξη από τα φώτα LED της P1, την διπλή εξάτμιση της 675LT και την ενεργή πίσω αεροτομή της 650S. Φαίνεται συνεκτικό, σκόπιμο και λίγο πιο οικείο από το εμπρόσθιο άκρο.
Αλλά το καλύτερο μέρος είναι αναμφισβήτητα το εσωτερικό.
Η πόρτες ανοίγουν προς τα πάνω ως σήμα κατατεθέν της McLaren, και αποκαλύπτουν μια πανέμορφη κατασκευή από ανθρακονήματα που παίρνει έμπνευση από τα υπόλοιπα μοντέλα της μάρκας. Στοιχεία από την 570s διευκολύνουν την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο, με τη βοήθεια μιας πολύπλοκης δομής στο πάνω μέρος που επιτρέπει τις πόρτες να συνδέονται στην οροφή, έτσι ώστε να μην χρειάζεται να σκύψεις τόσο. Το νέο πλαίσιο Monocage έχει σαφείς δεσμούς με την Ρ1, κάνοντας το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και ισχυρότερο από την παλιά 650s.
Η ορατότητα ήταν πάντα ένα ισχυρό σημείο για τη McLaren, ένα γνώρισμα που βελτιώθηκε δραματικά χάρη στα γυάλινα κομμάτια στην οροφή και σε πυλώνες που μπορεί να είναι οι λεπτότεροι στον τύπο τους. Ενώ μερικά supercars – όπως η Lamborghini Aventador – εκφοβίζει τους οδηγούς, λόγω της έλλειψης ορατότητας που προσφέρεται από τα πιλοτήρια, η αξιόλογη καμπίνα της 720s θα πρέπει να κάνει πιο εύκολη τη ζωή παντού από την καθημερινότητα μέχρι την πίστα.
Και αυτό είναι πριν να εξετάσεις μια καμπίνα που αντιπροσωπεύει ένα πραγματικό εστιακό σημείο για την μάρκα. Έχει πολύ καλό φινίρισμα, από τον τρόπο που εκτίθενται τα ανθρακονήματα, στα δερμάτινα καθίσματα, και τα πλούσια στοιχεία με Alcantara και τους διακόπτες αφής, το εσωτερικό του νέου μοντέλου είναι ένα σημαντικό άλμα πέρα από τις προηγούμενες προσπάθειες από τη μάρκα.
Έχοντας δεχτεί κριτική στο παρελθόν για κάπως αποστειρωμένα αυτοκίνητα – τουλάχιστον σε σύγκριση με τα πλούσια εκ των ιταλικών αντιπάλων – η McLaren έστρεψε την προσοχή της σε μικρές λεπτομέρειες που θα μπορούσε να παραπλανήσει τους νέους ιδιοκτήτες. Η περιοχή του κινητήρα διαθέτει κόκκινο φωτισμό περιβάλλοντος, οι προβολείς και οι δείκτες κάνουν μια ευπρόσδεκτη ρουτίνα όταν ξεκλειδώνεις το αυτοκίνητο, και το ταμπλό περιστρέφεται για να αποκαλυφθεί ολόκληρο στον οδηγό.
Το τελευταίο τέχνασμα είναι αρκετά funky – η McLaren χρησιμοποιεί μια προσαρμόσιμη, οθόνη υψηλής ανάλυσης για καθημερινή οδήγηση, που μπορεί να αναδιπλωθεί προς τα εμπρός για να δείχνει στον οδηγό μια απλή σειρά με την ταχύτητα, τη σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και τις στροφές του κινητήρα, συμπεριλαμβανομένων φώτα περιστροφής τύπου F1 για οδηγούς που δεν απαιτούν πολύπλοκες ενδείξεις δεδομένων.
Κάτω από το καπό
Αλλά αυτό που μπορούμε να πούμε είναι ότι τα σωστά συστατικά είναι στη θέση τους, καθώς ο νέος κινητήρας twin-turbo V8 4.0-λίτρων του αυτοκινήτου είναι ικανός να κάνει τα 0-100χλμ/ω σε 2,9 δευτερόλεπτα και τα 200χλμ/ω σε 7,8 δευτερόλεπτα (που είναι πιο γρήγορα από τις Ferrari 488 GTB, Lamborghini Aventador S και Porsche 911 Turbo S) με μια τελική ταχύτητα λίγο πάνω από τα 340 χλμ/ώρα.
Ο νέος κινητήρας προσφέρει τεράστια ισχύ με 720hp και 770Nm που βοηθούν να φτάσουν το ορόσημο των 400 μέτρων σε 10,3 δευτερόλεπτα. Η ισχύς πηγαίνει στους πίσω τροχούς μέσω κιβωτίου επτά ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη με ‘seamless shift’.
Δεν υπάρχει υβριδική τεχνολογία εδώ – που είναι βέβαιο ότι θα υπάρχει στον διάδοχο της «ultimate series» της P1 – και το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο μόνο ως coupe για τώρα.
Κράτημα
Η McLaren έχει την πεποίθηση ότι η νέα 720s θα προσφέρει την καλύτερη ισορροπία μεταξύ ποιότητας κύλισης και χειρισμού από κάθε αυτοκίνητο στην κατηγορία της.
Μεγάλο μέρος της οφείλεται στο Proactive Chassis Control 2.0, ένα σύστημα που συνεχίζει την οδό χωρίς σταθερές μεταλλικές αντιστρεπτικές δοκούς υπέρ του υδραυλικού συστήματος που μπορεί να αλλάξει από άκρη σε άκρη, καθιστώντας την ανάρτηση αμέσως άκαμπτη ή εύκαμπτη, όπως απαιτείται.
Η ενημερωμένη έκδοση είναι το αποτέλεσμα μιας μελέτης έξι ετών με το Πανεπιστήμιο του Cambridge που δημιουργεί αλγόριθμους λογισμικού για τη βελτίωση της δυναμικής ικανότητας του αυτοκινήτου. Το σύστημα προκαταλαβαίνει την κατάσταση του αυτοκινήτου με την παρακολούθηση τόσο της αναρτημένης και μη αναρτημένης μάζας του αυτοκινήτου – παρακολουθώντας στενά την διαδρομή του τροχού για να προσπαθήσει και να προβλέψει πως το αυτοκίνητο θα πρέπει να ανταποκριθεί σε διάφορες συνθήκες. Αντί να περιμένει τον οδηγό να κατευθύνει ή να φρενάρει, μετρά κυματισμούς στο δρόμο, αλλαγές στην ατμόσφαιρα, τις οδικές συνθήκες και άλλες μεταβλητές που μπορούν να επηρεάσουν την πρόοδο του αυτοκινήτου.
Η McLaren ισχυρίζεται το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που είναι πολύ πιο άνετο από ό, τι η παλιά 650s, ενώ είναι σε θέση να «κάνει χρόνους στη πίστα κάτω από εκείνους μιας 675LT».
Εκείνοι που παίρνουν τα αυτοκίνητά τους στη πίστα θα είναι σε θέση να παίξουν με ένα νέο σύστημα ελέγχου drift μεταβλητής κλίσης που επιτρέπει στους οδηγούς να επιλέξουν ανάμεσα από 15 στάδια πρόσφυσης και ολίσθησης με την κίνηση του δαχτύλου τους. Επιμένοντας ότι η λειτουργία “σαφέστατα δεν είναι για το δρόμο”, η McLaren λέει ότι προσφέρει “ένα ωραίο, ισορροπημένο drift στην άκρη της πρόσφυσης», ένα που έχει ένα δίχτυ ασφαλείας με τον έλεγχο σταθερότητας στην άκρη σε περίπτωση που ξεμείνετε από ταλέντο.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!