Είμαστε πλέον στην τρίτη ημέρα δοκιμών της Βαρκελώνης και παρόλο που κανένας δεν κάνει προβλέψεις για την σεζόν που μας έρχεται, οι ομάδες έχουν μια αρχική αίσθηση που πατάνε όσο αναφορά την απόδοση.
Με μια τόσο μεγάλη αλλαγή στους κανονισμούς σίγουρα θα υπάρξουν σημαντικές αλλαγές στον σχεδιασμό και την εξέλιξη κατά την διάρκεια της χρονιάς για αυτό και να περιμένουμε και διακυμάνσεις στην αμόδοση ως αποτέλεσμα. Θα δούμε για παράδειγμα, όπως αναφέρθηκε, κάποια καινούργια αεροδυναμικά βοηθήματα την επόμενη εβδομάδα, που θα δώσουν μισό – ίσως και ένα δευτερόλεπτο στο γύρο σε κάποιες περιπτώσεις. Οπότε και η εικόνα είναι ακόμα ρευστή.
Παρόλα αυτά θα προσπαθήσουμε να βγάλουμε μερικά συμπεράσματα και κάποιες ενδιαφέρουσες ενδείξεις για το που στέκεται η κάθε ομάδα.
H Mercedes εκεί που την αφήσαμε
Ο Lewis Hamilton ανέφερε την Δευτέρα πως το αμάξι φαίνεται 1.000 φορές καλύτερο από τους αναταγωνιστές του, οπότε έχουμε άλλη μια κυριαρχία των Γερμανών;
Παρόλο που λένε πως δεν μπορεί να μάθεις πολλά από την περίοδο δοκιμών, αυτό δεν είναι απόλυτα αληθές. Είναι πραγματικότητα πως η F1 έχει γίνει πολύ δύσκολη ακόμα και για τους γνώστες να την ακολουθήσουν εις βάθος, μιας και το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν πολλές μεταβλητές (όπως τα λάστιχα διαφόρων γόμων που έχουν διαθέσιμα) και επηρεάζουν το αποτέλεσμα. Αλλά υπάρχουν και κάποια γεγονότα όπως αν ο οδηγός χρησιμοποίησε το DRS στην ευθεία ή όχι, ή αν το ERS λειτουργεί σε επιλογή «sustainable», το οποίο κοστίζει σε χρόνο φυσικά.
Η μεγαλύτερη μεταβλητή όμως είναι το καύσιμο, μιας και δεν γνωρίζουμε πόσο έχουν στις δεξαμενές τους. Μπορεί να τρέχει με 70-80kg στο ρεζερβουάρ αλλά πολλές επιλέγουν και 20 με 40kg. Ο μόνος τρόπος να το καταλάβουμε είναι το λεγόμενο «step up» από το μεγάλο φορτίο στο λίγο, και οι μόνοι που το ανέφεραν είναι η Ferrari και Williams.
Αντίθετα η Mercedes κράτησε ένα σταθερό φορτίο γύρο στο εύρος 70-80kg, και αν συμπεράνουμε πως έχει το ίδιο πρόγραμμα κατανάλωσης με πέρσι (και γιατί όχι) το ασημένιο βέλος δείχνει ταχύτερο.
Την Τρίτη ο Hamilton έδειχνε γρήγορος, αλλά ο Bottas πάλευε να βρει ρυθμό βρισκόμενος στο ίδιο επίπεδο με τους Ιταλούς.
Πως γίνετε κάποια μονοθέσια να κάνουν 700χλμ την ημέρα και άλλα να καταρέουν;
Υπήρξε μια καταστροφική αρχή για την McLaren, με προβλήματα στο νέο μοτέρ της Honda από την πρώτη μέρα στο σχεδιασμό του κάρτερ λαδιού. Στην αντίπερα όχθη η Mercedes έκανε 700χλμ την πρώτη μέρα και πάνω από 1000 την δεύτερη, ενώ η Ferrari πάνω από 500 ανά μέρα.
Οι μεγάλες ομάδες μπορούν να το κάνουν αυτό κυρίως λόγο αξιοπιστίας του κινητήρα αλλά και των εξαντλητικών δοκιμών στα εργοστάσιο σε εξοπλισμό εκατομμυρίων ευρώ που δοκιμάζει το μονοθέσιο πριν καν πατήσει πίστα.
Αυτός ο εξοπλισμός υπάρχει εδώ και κάποια χρόνια και είναι ο λόγος που βλέπουμε τόσο πολλά χιλιόμετρα να διανύονται στην Βαρκελώνη. Η Red Bull έχει επίσης ένα, αλλά τα περίτεχνα σχέδια του Newey και η τελευταίες αλλαγές στην αεροδυναμική κάνουν τα μονοθέσιά τους να ελέγχονται πολύ αργά. Και είναι εντυπωσιακό που χωρίς τον κατάλληλο εξοπλισμό μερικές ομάδες όπως η Haas και η Force India να καταφέρνουν να κάνουν πάνω από 100χλμ.
Η Ferrari δουλεύει καλά, αλλά είναι γρήγορη;
Όταν το νέο μονοθέσιό της παρουσιάστηκε, η Gazzetta dello Sport το έβαλε πρωτοσέλιδο και έγραψε «Η Ferrari ρισκάρει τα πάντα». Υστέρα από πολλά χρόνια χωρίς πρωτοποριακά σχέδια η νέα αεροδυναμική ομάδα υπό τον David Sanchez παρουσίασε κάποια ρηξικέλευθα αεροδυναμικά βοηθήματα που επιτέλους φαίνεται να δουλεύουν σωστά.
Αυτό δεν μας λέει βέβαια αν μπορεί να ανταγωνιστεί στα ίσια τους γερμανούς που έχουν ένα πολύ «καθαρό» μονοθέσιο με ένα βελτιωμένο μοτέρ.
Ο ρυθμός στις κατατακτήριες ήταν το μεγάλο αγκάθι για την Ferrari και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε που θα βρίσκονται όταν κάνουν την πρώτη προσομοίωση κατατακτήριων στην Βαρκελώνη.
Η Red Bull επίσης βγήκε για αρκετά χιλιόμετρα και φάνηκε αρκετά κοντά. Αλλά όλες οι ομάδες θα έχουν σημαντικές αεροδυναμικές μεταβολές την επόμενη εβδομάδα και φυσικά μέχρι την Αυστραλία οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πως θα σχηματιστεί το μπροστά μέρος του grid.
Μια οδηγία ανακοινώθηκε από την FIA πάνω στο έξυπνο σύστημα ανάρτησης της Mercedes και Red Bull που αυξομειώνει το ύψος του μονοθεσίου μεταξύ των στροφών και των ευθείων, και που η Ferrari θεωρεί σκιώδες. Η οδηγία αναφέρει πως θα γίνεται ο έλεγχος κατά την διάρκεια της σεζόν και παρόλη την διευκρίνιση τα πράγματα συνεχίζουν ως έχουν.
Τα νέα ελαστικά δεν έχουν μεγάλη φθορά – πόσα πιτ στοπ θα έχουμε ανά αγώνα;
Έχουμε να δούμε τόσο χαμηλό ρυθμό φθοράς από όταν η Bridgestone έφυγε το 2010.
Αλλά με τις δοκιμές της προηγούμενης σεζόν και με τώρα στην Βαρκελώνη τα πράγματα δείχνουν να αλλάζουν. Το νέο μέγεθος βοηθάει την Pirelli να φτιάξει ένα σταθερό ελαστικό που δεν επηρεάζεται από την θερμοκρασία και είναι πολύ συμπαγές.
Την δεύτερη ημέρα όμως που τα μονοθέσια άρχισαν να πιέζουν είδαμε να αρχίζει να υπάρχει φθορά στα ελαστικά όπως και κάποια πτώση στην απόδοση, που τους ώθησε να τα αντικαταστήσουν. Αυτό είναι ενθαρρυντικό πως η Pirelli μάλλον έχει βρει την τομή μεταξύ του περσινού «δεν μπορώ να πιέσω» και του βαθμού φθοράς που θα αναγκάζει τις ομάδες να σκεφτούν καλά την στρατηγική τους. Αυτό που πρέπει να αποφευχθεί είναι να γυρίσουμε στην εποχή Bridgestone με ένα πιτ στοπ ανά αγώνα, που θα έκανε βέβαια τους μηχανικούς πολύ χαρούμενους μιας και οι νέοι τροχοί ζυγίζουν 5 κιλά περισσότερο έκαστος.
Θα πάρω τον κύνδηνο να πω πως φέτος θα έχουμε ένα πιτ στοπ λιγότερο σε κάθε αγώνα. Σε πίστες που δεν έχουμε φθορά τα μονοθέσια θα τερματίζουν σε σειρά ανάλογη με την απόδοσή τους μιας και οι μεσαίες ομάδες δεν θα έχουν πολλούς άσους ώστε να βγουν μπροστά από τις μεγαλύτερες ομάδες όπως έξυπνη στρατηγική ελαστικών.
Συμπεράσματα;
Είναι πολύ νωρίς ακόμα, αλλά η Mercedes είναι η ομάδα που πρέπει να νικήσουν. Η Ferrari δείχνει δυνατή, ειδικά σε ρυθμό αγώνα ενώ η Red Bull δεν έδειξε τι μπορεί να κάνει συνολικά στον γύρο αλλά η ταχύτητα στις στροφές και την ευθεία δείχνει ένα καλό μονοθέσιο.
Πίσω από αυτές βλέπουμε ένα τρενάκι που είναι πολύ κοντά, με τις Williams, Haas, Toro Rosso και Force India να είναι κοντά στο ρυθμό, πιθανόν με αυτή την σειρά.
Μετά έρχεται η Renault, με την Sauber μόνη της στο πίσω μέρος.
Και έχουμε και την McLaren… Η McLaren είναι το μεγάλο ερωτηματικό μια και τα θέματα του κάρτερ δεν μας άφησαν να δούμε την πραγματική απόδοσή της. Είναι πολύ νωρίς να πω πως θα ξαναέχουμε το 2015, αλλά όσο και να πεις, υπάρχει ένα άγχος στο γκαράζ της ομάδας…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!