Αν σκεφτεί κανείς δεν ειναι λίγα αυτά που μας εντυπωσίασαν και μας μάγεψαν στην Formula 1 φέτος. Ένα από τα γεγονότα λοιπόν ήταν ένας νεαρός οδηγός που μας έδωσε πλούσιο θέαμα, δράση και αγωνία μέχρι τον τελευταίο αγώνα… Ποιος άλλος; Ο Max Verstappen.
Ο “Ιπτάμενος Ολλανδός” έκανε μία πολύ καλή σεζόν και μαζί με τον Ricciardo κατάφεραν να φέρουν την Red Bull στην δεύτερη θέση των κατασκευαστών πίσω από την Mercedes και δικαίως κατά πολλούς θεωρείται μελλοντικός παγκόσμιος πρωταθλητής. Βέβαια, υπάρχουν και αυτοί που χαρακτηρίζουν “επικίνδυνο” τον νεαρό πιλότο λόγω του επιθετικού του στυλ κατά τη διάρκεια του αγώνα. Πριν αναλύσουμε λοιπόν αυτά καλό θα ήταν να γυρίσουμε τον χρόνο πίσω για να γνωρίσουμε ποιος είναι ο Max Verstappen και να δουμε τα επιτεύγματα του στην μέχρι στιγμής καριέρα του.
Ο Max Verstappen γεννήθηκε στις 30 Σεπτεμβρίου 1997 στο Βέλγιο. Η καταγωγή του είναι απο την Ολλανδία. Πατέρας του ο Jos Verstappen πρώην οδηγός της Formula 1 που τον έβαλε απο μικρό στις πίστες και συνεχίζει να είναι δίπλα του μέχρι και τώρα.
KARTING:
Ο Max ξεκίνησε να αγωνίζεται σε πρωταθλήματα kart απο τα 4,5 του χρόνια. Στα 9 του κατάφερε να κατακτήσει το Rotax Max 125cc kart και ένα χρόνο αργότερα το Ολλανδικό και Βέλγικο πρωτάθλημα. Ο Ολλανδός λοιπόν δε σταμάτησε εκεί και συνέχισε να κατακτά τίτλους.
Το 2009: Flemish Minimax Championship, Βέλγικο πρωτάθλημα KF5.
To 2010 ξεκίνησε να ασχολείται πλέον και με διεθνής αγώνες kart και πήρε τη δεύτερη θέση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα KF3,
Το 2011 κατέκτησε το WSK Euro Series. Το 2012 νίκησε στο WSK Master Series και στο South Garda Winter Cup της κατηγορίας KF2.
To 2013 κατέκτησε το Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα στις κατηγορίες KF και KZ, αλλά και το παγκόσμιο κατηγορίας KZ.
FORMULA 3:
Η συνέχεια έγινε στην Formula 3 με το μονοθέσιο της Red Bull Junior Team τον Αύγουστο του 2014 όπου κατέκτησε την 3η θέση. Εκεί είχε το πρώτο του “φλερτ” με την Mercedes για να γίνει ο 3ος (δοκιμαστής) οδηγός της ομάδας, αλλά μετά από λίγο καιρό ανακοινώθηκε πως το 2015 θα είναι teamate του Carlos Sainz στην Scuderia Toro Rosso, ώστε να ξεκινήσει την καριέρα του στην Formula 1.
FORMULA 1:
O Max Verstappen έκανε τελικά ντεμπούτο στην Formula 1 το 2014 στο Ιαπωνικό GP στην δημοφιλή πίστα Suzuka με την Toro Rosso στις πρώτες δοκιμές. ‘Ετσι, έγινε ο νεότερος πιλότος της Formula 1 που έχει πάρει μέρος στο τριήμερο ενός Grand Prix σαν δοκιμαστής.
2015
To 2015 λοιπόν, σε ηλικία 17 ετών και 166 ημερών έκανε την αρχή στο Grand Prix της Αυστραλίας και έγινε ο νεότερος πιλότος που συμμετείχε σε GP αλλά αυτή τη φορά σαν κανονικός οδηγός και όχι σαν δοκιμαστής. Στον αμέσως επόμενο αγώνα, στην Μαλαισία πήρε την 7η θέση και έσπασε ακόμα ένα ρεκόρ. Έγινε ο νεότερος οδηγός που πήρε βαθμούς στην Formula 1. Στα επόμενα GP o Max αποκτούσε όλο και περισσότερες εμπειρίες και ξεδίπλωνε το ταλέντο του σε όλο το μήκος της πίστας χαρίζοντας θέαμα και ελπίδα ότι σε λίγα χρόνια θα είναι σε ομάδα πρώτου βαθμού. Στη σεζόν του 2015 ξεχώρισαν οι δύο τέταρτες θέσεις του σε Texas και Hungaroring, το βραβείο της FIA: Rookie of the Year, το βραβείο ως η προσωπικότητα της χρονιάς, αλλά και το βραβείο για το καλύτερο προσπέρασμα στον Nasr στο Βέλγικο GP. Τελείωσε τη χρονιά στη 12η θέση με 49 πόντους.
2016
Το 2016 ο Max Verstappen μπήκε ακόμα πιο διψασμένος και ορεξάτος στην Formula 1 έχοντας κερδίσει κάποιες εμπειρίες αλλά και μερικούς υποστηρικτές. Ξεκίνησε τη σεζόν με την Toro Rosso η οποία θεωρείται η δεύτερη ομάδα της Red Bull. Κατατάχθηκε 10ος στην Αυστραλία, 6ος κάνοντας μια πολύ καλή εμφάνιση στο Μπαχρέιν, 8ος στην Κίνα ενώ δεν κατάφερε να τερματίσει στην Ρωσία. Εκεί, λοιπόν στην πίστα του Sochi είχε έρθει η ώρα για μια αλλαγή ή προβιβασμός-υποβιβασμός όπως το χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι. Ο Danill Kvyat, Ρώσος πιλότος, αγωνιζόταν απο το 2015 με το μονοθέσιο της Red Bull παίρνοντας τη θέση που άφησε ο Vettel για να πάει στη Ferrari. Οι πολλές εγκαταλήψεις του Ρώσου, αλλά κυρίως τα συμβάντα με τον Vettel στους τελευταίους αγώνες έδωσαν αφορμή στην Red Bull να αλλάξει τους οδηγούς της κατά τη διάρκεια της σεζόν. Έτσι ο Max Verstappen προβιβάστηκε στην Red Bull με teamate τον Daniel Ricciardo και ο Kvyat γύρισε πίσω στην Toro Rosso με teamate τον Carlos Sainz.
Αυτή η απόφαση προκάλεσε αντιδράσεις στον κόσμο της Formula 1. Πολλοί το θεωρούσαν σωστό, πολλοί λάθος. Το μόνο σίγουρο ήταν πως όλοι ήξεραν οτι ο Max Verstappen έχει τις βάσεις και το ταλέντο… αλλά πως μπορείς να εμπιστευτείς ένα παιδί 18 ετών για μια τόσο μεγάλη πρόκριση, τόσο απότομη και τόσο νωρις; Αυτό έπρεπε να αποδείξει ο νεαρός Ολλανδός στο Ισπανικό GP, όπου εκεί αγωνίστηκε για πρώτη φορά με το μονοθέσιο της Αυστριακής ομάδας. Ο ταλαντούχος οδηγός απέδειξε απο την αρχή του τριημέρου πως είναι δυνατός και το επιβεβαίωσε κατακτώντας την 4η θέση στις κατακτήριες έχοντας περιοριστεί πίσω απο τις δυο Mercedes και τον teamate του, αλλά μπροστά από τις δυο Ferrari. Την επόμενη μέρα ο αγώνας ξεκίνησε με εντυπωσιακό τρόπο καθώς οι δυο Mercedes, που φαινόταν πως θα κάνουν περίπατο για ακόμα έναν αγώνα, συγκρούστηκαν μεταξύ τους και έδωσαν την ευκαιρία σε Red Bull και Ferrari να διεκδηκήσουν την νίκη. Με τη σωστή στρατιγική αλλά και το πείσμα του ο Max Verstappen κατάφερε να κρατήσει πίσω του τον έμπειρο Kimi Raikkonen και να κατακτήσει την πρώτη του νίκη στην πρώτη ευκαιρία που του δόθηκε. Με αυτόν τον τρόπο έδειξε πως o Cristian Horner δικαιώθηκε για την επιλογή του να τον φέρει στην ομάδα. Ο Ιπτάμενος Ολλανδός έγινε ο νεότερος πιλότος που έχει κερδίσει GP στην ιστορία της Formula 1 σε ηλικία 18 ετών και 228 ημερών.
Στη συνέχεια ο Verstappen συγκρούστηκε στις μπαριέρες στο απαιτητικό GP του Μονακό και εγκατέλειψε αναγκαστικά τον αγώνα. Έπειτα ακολούθησε μια σειρά πολύ καλών αποτελεσμάτων: 4ος στον Καναδά, 8ος στο Αζερμπαιτζάν, 2ος σε Βρετανία και Ουγγαρία και 3ος στην Γερμανία για να έρθει το καλοκαιρινό break. Στην επανεκκίνηση του πρωταθλήματος ο Βελγο-Ολλανδός οδηγός δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει στο GP του Spa μπροστά στους συμπατριώτες του. Εκεί άρχισε να αμφισβητείται λόγω των επικίνδυνων προσπαθειών του για να διατηρήσει τη θέση του μπλοκάροντας τον Kimi Raikkonen σε δύο περιπτώσεις. Τερμάτισε στην 11η θέση και έδωσε την αφορμή στον Φινλανδό να τον κρίνει για το οδηγικό του στυλ και εκεί άρχισαν πολλοί περισσότεροι φίλαθλοι να τον κατακρίνουν. Στους επόμενους δυο αγώνες δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει και τερμάτισε 7ος στην Ιταλία και 6ος στην Σινγκαπούρη. Σε Μαλαισία και Ιαπωνία όμως επέστρεψε στο βάθρο κατακτώντας δυο δεύτερες θέσεις. Επιπλέον στο GP της Suzuka δεν ήταν λίγοι αυτοί που τον έκριναν για ακόμα μια φορά καθώς μπλόκαρε τον Hamilton ώστε να κρατήσει τη 2η θέση και ανάγκασε τον Βρετανό να φρενάρει επικίνδυνα ώστε να μην συγκρουστούν.
Ο Verstappen εγκατέλειψε στο GP του Texas, ενώ στο Μεξικάνικο GP βρέθηκε στην 4η θέση μετά την ποινή που δέχθηκε για παραβίαση των ορίων της πίστας στην προσπάθεια του να μείνει μπροστά απο τον Vettel. Εκεί είχε έρθει και η ώρα του Γερμανού να τον κατακρίνει για το επιθετικό του στυλ και οι “haters” όλο και αυξάνονταν. Αμέσως μετά, στον βροχερό αγώνα της Βραζιλίας εντυπωσίασε όλο τον κόσμο της Formula 1 και έκλεισε πολλά στόματα. Εκκίνησε 3ος, ήταν 2ος πίσω απο τον Hamilton με εφάμιλλο ρυθμό, έκλεψε την παράσταση με το εντυπωσιακό του σώσιμο, αλλά η στρατιγική για pit-stop της ομάδας του, τον έφερε αρκετά πίσω. Ο νεαρός αναγκάστηκε να κάνει κι άλλο pit-stop που τον έφερε στην 14η θέση. Δεν επηρεάστηκε και με ταχύτατο ρυθμό και προσπεράσματα σε βροχερές συνθήκες κατάφερε να βρεθεί στην 3η θέση. Την σεζόν λοιπόν έκλεισε στο Abu Dhabi με την 4η θέση έχοντας όμως βρεθεί τελευταίος στην εκκίνηση του αγώνα λόγω σύγκρουσης.
Τελείωσε τη σεζόν στην 5η θέση της γενικής κατάταξης με 204 βαθμούς και έχει μπροστά του ένα ελπιδοφόρο και λαμπρό μέλλον. Σίγουρα έχει το ταλέντο, την ομάδα και τις φιλοδοξίες αλλά μερικοί φίλαθλοι επιμένουν πως είναι αρκετά επικύνδυνος. Εγώ θα έλεγα πως είναι ένας από εμάς. Είναι ένα παιδί που λατρεύει την ταχύτητα και την Formula 1 και θέλει να προσφέρει θέαμα και να γράψει το δικό του όνομα στην ιστορία του αθλήματος…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!