Το μόνο που ακούς να συζητάει ο κόσμος της Formula 1 αυτή την περίοδο είναι η κενή θέση στο μονοθέσιο της Mercedes. Είναι μια πολύ ασυνήθιστη κατάσταση για μια τόσο κορυφαία θέση να μένει ξαφνικά ανοιχτή τον Δεκέμβρη. Είχαμε ένα χρόνο με ασυνήθιστα γεγονότα στην πολιτική, στα σπορ και σε άλλους τομείς, και αυτό είναι ακόμα ένα που προστέθηκε στην λίστα.
Στα βραβεία του Autosport την Κυριακή βράδυ και στο BRDC Awards την Δευτέρα, που και στα δυο παραβρέθηκε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Nico Rosberg όπως και ο τεχνικός διευθυντής Paddy Lowe, η κουβέντα τριγυρνούσε γύρο από τον Wehrlein, ή τον Alonso, ή τον Vettel, ή τον Bottas…
Πάμε λοιπόν να δούμε μερικές σκέψεις όσον αφορά την κατάσταση και τον τρόπο που η Mercedes σκέφτεται σύμφωνα με τα υπάρχων γεγονότα.
Μια κορυφαία ομάδα πιάστηκε στον ύπνο
Δεν υπάρχει αμφιβολία πως η ανακοίνωση του πρωταθλητή την προηγούμενη Παρασκευή ήρθε σαν τσουνάμι για τον Toto Wolff και την Mercedes αφήνοντάς τους έκπληκτους. Είχαν υπογράψει ένα καινούργιο συμβόλαιο με αυτόν αυτό το χρόνο. Ο Niki Lauda εκνευρίστηκε, αλλά έκανε το ίδιο πράγμα στην Brabham στα μέσα της σεζόν το 1970! (Ψάξτε το, έχει ενδιαφέρον…)
Στα 31 ο Rosberg είναι πολύ νέος για να αποσυρθεί, αλλά είχε τους λόγους του και είναι εύκολα σεβαστοί. Ένας από αυτούς που δεν μας λέει είναι πως γέλασε τελευταίος στον Hamilton, τον αντίπαλό του τα τελευταία 20 χρόνια.
Ο Hamilton ολίγον εμπαθής σχολίασε την Παρασκευή στην Βιέννη ότι ο Rosberg «δεν κέρδισε τίποτα τα τελευταία 18 χρόνια», και έδειξε στεναχωρημένος στην τροπή τον γεγονότων. Δεν θα έχει ευκαιρία να κερδίσει τον τίτλο του πίσω την επόμενη χρονιά από τον Rosberg, να βγει έξω και να τον νικήσει στην πίστα.
Αλλά το Σάββατο, όταν εμφανίστηκαν μαζί στην εκδήλωση της Mercedes στην Στουτγάρδη, έδειχναν ξανά ήρεμοι και με τον Rosberg τελείως χαλαρό και γαλήνιο με την απόφασή να αποχωρήσει δείχνει πως ο Hamilton το έχει ξεπεράσει.
Σε ότι αφορά το μυαλό και τα αισθήματα του Wolff, πάνω στον Hamilton, έχει δύο ανησυχίες. Πρώτον αυτή η κίνηση του Γερμανού βάζει πολύ δύναμη στα χέρια του Hamilton μέσα στην ομάδα και αν, όπως φαίνεται πιθανό, δεν πάνε για έναν οδηγό στο ίδιο επίπεδο με τον Άγγλο, θα είναι το A male και θα παίρνει τις αποφάσεις.
Δεύτερον, είναι πολύ πιθανό ότι ο Hamilton μπορεί να ξυπνήσει ένα πρωινό του Νοέμβρη τον επόμενο χρόνο και να αποφασίσει να αποσυρθεί και αυτός. Αν κερδίσει και έναν τέταρτο τίτλο και πάρει το ρεκόρ των pole position, που είναι πιθανό το 2017, τότε μπορεί να αποφασίσει να περάσει πιο πολύ χρόνο στο ιδιωτικό του jet, με τα σκυλιά του και τους διάσημους φίλους του.
Οπότε η Mercedes πρέπει να σκεφτεί την τακτική της.
Να ανακατέψει άλλες κορυφαίες ομάδες με το να τους πάρει τον οδηγό – αστέρα, ή να προωθήσει ένα ανερχόμενο;
Πολλοί οπαδοί της F1 ήθελαν να δουν το Fernando Alonso σε ένα κορυφαίο μονοθέσιο και είναι σχεδόν απελπισμένος να του δοθεί ξανά η δυνατότητα να κερδίσει, αφότου έχασε τον δρόμο του με την Ferrari και ύστερα κάνοντας την πολύ εμπνευσμένη κίνηση με την McLaren. Δύο μη ανταγωνιστικές σεζόν δεν θόλωσαν την ποιότητά του, αλλά πλησιάζει στο τέλος της καριέρας του και πολύ θα ήθελε να είχε την ευκαιρία να κερδίσει ξανά. Το σπορ επίσης θα κέρδιζε από αυτό, και πολύ μάλιστα, να είχε όλα του τα αστέρια μαζεμένα μπροστά να αγωνίζονται για νίκη – περίπου – κάθε Κυριακή. Αυτό θα ήταν κάτι που θα έκανε τους έκπτωτους τηλεθεατές να πατήσουν ξανά το ON στο τηλεκοντρόλ τους.
Ο Wolff ήταν πάντα αρκετά αρνητικός στην ιδέα του Alonso στο παρελθόν, λόγο του ιστορικού του ως ομαδικός παίχτης. Αλλά σε αυτή την κατάσταση μια συμφωνία δύο ετών με τον Alonso θα είχε πολύ νόημα σαν ένας τρόπος να ανεβάσουν τους βαθμούς στην αναμενόμενη μάχη κατασκευαστών με την Red Bull, αλλά και ως ένα ανάχωμα ενάντια στον Hamilton αν το παίξει a la Rosberg και παραιτηθεί του χρόνου.
Αλλά το νέο αφεντικό της McLaren, Zak Brown, ήταν κατηγορηματικός χτες όταν είπε πως το συμβόλαιο της ομάδας του με τον Alonso είναι τριών ετών, χωρίς δικλείδες περί απόδοσης ή τρόπους να το σπάσει, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση να τον δούμε με τα ασημένια βέλη. Ο Stoffel Vandoorne είναι στην ουσία πρωτάρης και ο Jenson Button σίγουρα δεν θέλει να οδηγεί τη McLaren την επόμενη σεζόν, λόγο της δικιάς του απόφασης. Οπότε αν η Mercedes έπαιρνε τον Alonso θα δημιουργούσε στην ομάδα του Woking μεγάλα προβλήματα, την στιγμή που έχει αρκετά…
Όπως επίσης και οι σχέση μεταξύ του Άγγλου και του Ισπανού: Alonso vs Hamilton, Ουγκαρία 2007
«Πιστεύω πως η Mercedes θα πάει για την κλασσική τακτική, να έχει κάποιον να υποστηρίζει τον Hamilton», είπε ο καλά πληροφορημένος πρώην οδηγός της Red Bull, Mark Webber. «Επειδή πιστεύω πως η Red Bull θα είναι σκληρή του χρόνου, οπότε ο Άγγλος θα έρθει αντιμέτωπος με τους Ταύρους με κάποιον που δεν είναι τόσο έμπειρος, ή αν θέλετε, με κάποιον που θα έχει ημερομηνία λήξης»
«Και τότε θα πρέπει το 2018 να βρούνε ξανά έναν κορυφαίο οδηγό. Επειδή ο Lewis είναι ικανός για τα πάντα, μπορεί να ξυπνήσει ένα πρωί…»
Αυτό μας λέει πως ένας οδηγός σαν τον Pascal Wehrlein θα καλύψει την κενή θέση για τον επόμενο χρόνο, και η ομάδα θα κρίνει αυτόν και τον άλλο μικρό οδηγό της Force India, Esteban Ocon, όπως επίσης θα έρθει σε επαφές με τους Alonso, Vettel και πιθανός τον Bottas για το 2018.
Διαβάζοντας τα σημάδια και γυρίζοντας το ποτήρι του ελληνικού καφέ, το παραπάνω ακούγεται σαν την πιο πιθανή επιλογή.
Αυτό ενδυναμώνετε περισσότερο μετά από την δήλωση του Wolff:
«Γιατί θα έπρεπε η Ferrari ή η McLaren να είναι χωρίς τον Vettel και τον Alonso μέσα στον Δεκέμβριο; Ή η Williams χωρίς τον Valtteri Bottas;»
Πολλοί στην Mercedes συμφωνούν πως πήραν πολλά από το άθλημα τα τελευταία χρόνια και μια σεζόν που ο Hamilton θα κέρδιζε το τίτλο οδηγών αλλά θα έχανε των κατασκευαστών από την Red Bull, δεν θα ήταν το τέλος του κόσμου.
Επιπλέον, θέλουν μια καινούργια πρόκληση και καμιά ομάδα δεν κέρδισε ποτέ το πρωτάθλημα συνεχόμενα μετά από μεγάλες αλλαγές κανονισμών. Το να το κάνει αυτό και να προσπαθήσει να κερδίσει το πρωτάθλημα κατασκευαστών με έναν πρωτάρη οδηγό στην δεύτερη θέση θα ήταν μια πραγματική πρόκληση για αυτούς.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!