Ακόμη μια σεζόν έφτασε στο τέλος της μετά και τον τελευταίο αγώνα στην Yas Marina, εκεί όπου ο Hamilton πήρε μια νίκη που σύντομα θα ξεχάσει και ο Rosberg πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα που ασφαλώς θα του μείνει αξέχαστο.
Η σημερινή αξιολόγηση θα είναι και η τελευταία, όχι απλά της χρονιάς αλλά η τελευταία γενικά. Μετά από 1+3 σεζόν, πάνω από 60 άρθρα και περίπου 2.000 βαθμολογήσεις η στήλη κλείνει τον κύκλο της. Θα μου επιτρέψετε να γράψω 2 κουβέντες για αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε το 2013 και τελειώνει σήμερα.
ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ
Τον Μάρτη του 13, σε μια άλλη ιστοσελίδα στην οποία συμμετείχα, κάποιος συντάκτης ξεκίνησε την στήλη της αξιολόγησης βαθμολογώντας τους οδηγούς με ένα μικρό σχόλιο. Στις αρχές του 2014 ανακοίνωσε ότι δεν θα μπορέσει να την συνεχίσει λόγω έλλειψης χρόνου. Έτσι την ανέλαβα και δειλά-δειλά θα έλεγα είχε μια καλή ανταπόκριση στον κόσμο. Σε σάιτ που τότε με το ζόρι έφτανε τις 1.000-2.000 επισκέψεις η στήλη έφτανε αναπάντεχα τις 500-800 επισκέψεις. Αυτό συνεχίστηκε μέχρι και την Ιταλία του 2015 όπου η στήλη μεγάλωσε αρκετά μαζί με την γενικότερη ελαφριά μεγέθυνση του τότε σάιτ.
ΣΤΟ F1FAN.GR
Στα τέλη του Σεπτέμβρη μετακόμισα στο σαφώς πολύ μεγαλύτερο καράβι του F1fan.gr . Εδώ τα μεγέθη άλλαξαν με τις επισκέψεις να γίνονται 4 και 5 φορές περισσότερες. Η στήλη παρά την προσπάθεια να κρατά αντικειμενική στάση, ήταν σαφώς υποκειμενική με πολύ κόσμο να συμφωνεί και φυσικά να διαφωνεί, πάντοτε κοσμίως. Το 2016 φτάσαμε το ανώτατο σημείο ακμής. Ωστόσο παρά τις γενικά σταθερά καλές τιμές, ένιωσα ότι δεν υπήρξε η αλληλεπίδραση των αναγνωστών, ενώ και εγώ προσωπικά κάποιες Δευτέρες ένιωθα ένα βάρος στη σκέψη της πραγματοποίησης της. Έτσι εδώ και αρκετό καιρό είχα αποφασίσει να ρίξω το φινάλε τώρα που ακόμα ο κόσμος ανταποκρίνεται. Έτσι σε αυτό το σημείο θα ήθελα να ευχαριστήσω τόσο αυτούς που άνοιξαν το παρόν έστω μια φορά όσο και αυτούς που ήταν πιο πιστοί σε αυτό το μικρό ραντεβού της Δευτέρας.
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ABU DHABI
Δε θα μπω στη λογική της βαθμολογίας και των σχολίων. Δεν έχει σημασία. Ωστόσο κάποια πράγματα αξίζει να αναφερθούν. Πρώτα από όλα ο νέος πρωταθλητής Nico Rosberg κατέκτησε δίκαια αυτόν τον τίτλο, έδειξε θέληση και ψυχραιμία όταν χρειάστηκε. Ενδεχομένως έπρεπε έναν από τους 4 αγώνες στο τέλος να τον κερδίσει ωστόσο καμία σημασία δεν έχει. O Hamilton προσπάθησε με οποιονδήποτε τρόπο να πάρει τον τίτλο, ωστόσο ο κινητήρας της Μαλαισίας και η ήττα στην Ιαπωνία, έκαναν εξαιρετικά δύσκολο το έργο του. Πάλεψε με 4 νίκες στο τέλος αλλά ήταν αργά.
Red Bull και Force India ήταν οι μεγάλες εκπλήξεις! Ξεκίνησαν μέτρια αλλά βελτιώθηκαν και δίκαια οι μεν ταύροι άνετα βγήκαν 2οι ενώ η ομάδα των Perez και Hulkenberg 4η.
Στην Ferrari κατάφεραν χθες να βγάλουν επιτέλους μια στρατηγική της προκοπής στον Seb(όχι και στον Kimi) δίνοντας κάποια χαμόγελα με το βάθρο σε μια κατά τα άλλα πικρή χρονιά. Στην ίδια αν όχι χειρότερη κατάσταση η Williams, που έπαιρνε βαθμούς αλλά ήταν λίγοι, βάθρο δε μόνο με τα κιάλια.
Στην McLaren έκαναν κάποια βήματα, αλλά χρειάζονται περισσότερα για να παλέψει για νίκες. Ουδέτερη σεζόν για την STR με κάποιες καλές μάχες και πολλές απογοητεύσεις.
Ξεχωριστή η πρώτη σεζόν για την Haas. Όγδοη στους κατασκευαστές με 29 βαθμούς και μια γενικά πολύ καλή παρουσία, βαθμούς βέβαια πήρε σε λίγους αγώνες.
Η επιστροφή της Renault ήταν μάλλον αρκετά δύσκολη. Ελάχιστοι βαθμοί(λιγότεροι και από την Lotus του ’14). Έγιναν κάποιες προσπάθειες με τον κινητήρα και αυτό φάνηκε στην RBR, αλλά το σασί ήταν από χειρότερα του grid.
Τέλος, η Manor κρατούσε για πολλούς αγώνες την 10η θέση, αλλά ήρθε ο Nasr να σώσει την Sauber από τον εφιάλτη της τελευταίας θέσης. Συνολικά η καλύτερη Manor από το 2010 που μπήκε στην F1.
Κάπου εδώ κλείνουμε. Θα προσπαθήσω να επανέλθω με κάτι νέο από τον Μάρτη. Θα το σκεφτώ και ελπίζω να πετύχει όπως η αξιολόγηση.
Auf Wiedersehen όπως θα έλεγε και ο Nico Rosberg…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!